דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כדור פורח מאז ועד היום - חוויה של פעם בחיים 

מאת    [ 17/05/2017 ]

מילים במאמר: 441   [ נצפה 3062 פעמים ]

כדור פורח בעבר

השימוש המרכזי בפעולתו של כדור פורח בא לידי ביטוי, לא כפי שהיינו מצפים, ככלי טיס, אלא למרבה ההפתעה דווקא ככלי לסימון צבאי הנקרא מנורת קונגמינג.

זה היה בסין בעידן שלושת הממלכות (220 עד 280 לספירה).


לאחר מכן סיימה המנורה את שירותה הצבאי ועברה לשוק האזרחי הפעם כאביזר עיצובי חגיגי ולמעשה עד עצם היום הזה ניתן לראות מאות מנורות קונגמינג מופרחות לאוויר הלילה בפרט באירועים מיוחדים בסין ומסביב לה.

טיסה ראשונה מאויישת בכדור פורח בוצעה בשנת 1783 בפאריס ע"י האחים ג'וזף-מישל וז'אק-אטיין מונטגולפייר הידועים בכינוי "האחים מונולפייה" אשר בעצם הדגימו אל מול עיניהם המשתאות של הקהל הסובב אותם את הטיסה המאוישת הראשונה בעולם.

האנשים שהתנדבו לאייש את הכדור הפורח של האחים מונטגולפייר באותה הטיסה היו ז'אן פרנסואה פילאטר שהיה פיזיקאי - ועמו איש אצולה בשם פרנסואה לורן.

אלה קבלו את הכבוד מהמלך לואי השש עשרה, להיות הראשונים למרות שהבחירה הראשונה שלו הייתה להטיס פושעים מורשעים, כנראה מתוך מחשבה שבמידה והטיסה לא תצלח ויהיו נפגעים - האסון יהיה פחות נורא.

כידוע, פעולתו של הכדור הפורח מתאפשרת בזכות כוח העילוי הפועל על כל סוג גז שהוא קל מהאוויר. את הכדור ממלאים באוויר חם או בגז קל אחר כגון הליום. הכדור נדחף מעלה (פורח) על ידי אותו כוח בעצמה חזקה מספיק, כדי להרים יחד אתו את משקל סל הנצרים המחובר אליו וכמובן את הנוסעים הנמצאים בתוכו. סל הנוסעים בנוי מחומרים חזקים והרחיפה בו כיום היא עם טייס בעל רישיון, הכשרה וניסיון בהטסת כלי טייס מסוג זה.


כדור פורח היום

בימינו משמש כדור פורח כאטרקציה של ספורט ולהנאה, וזאת משום שבתור כלי תחבורה כיום כבר איננו יעיל מספיק.

טיסות בכדור פורח הפכו להיות יותר ויותר פופולריות כבילוי יוצא דופן ליום אחד. אנשים נוהגים להשתמש בכדור פורח על מנת להפתיע או לחגוג אירועים כמו ימי הולדת, הצעות נישואין מרגשות, ימי גיבוש למשפחות ימי כייף של מקומות עבודה, ציון יום נישואין ועוד.

מדובר באטרקציה חווייתית, לא יקרה במיוחד ובהחלט נגישה לקבוצות אוכלוסיה שונות ורבות. בכלל, כדור פורח עצמו הוא כלי יוצא דופן, צבעוני ומרתק, אשר מתאים לבילוי סולו או משותף. כדי למקסם את ההנאה מן השקט והשלווה של הריחוף באוויר, מומלץ שהטיסה בכדור הפורח  תתקיים דווקא בקבוצות קטנות של נוסעים.

בטיסת כדור פורח בדרום הארץ למשל, זה קורה, שם מקפידים על טיסות בקבוצות קטנות של עד 5 נוסעים, אשר מגיעים למקום ההמראה בשעות הבוקר המוקדמות, מסייעים או מביטים בניפוח הכדור ויוצאים לטיסה אשר אורכת בממוצע כשעה.

במהלך הרחיפה הנוסעים נחשפים לנופי טבע מרהיבים במבט מהאוויר, לעתים גם נתקלים בחיות בר הנמצאות על הקרקע ומגובה העננים או מעליהם מתקבלת תמונה מרהיבה ששווה אלף מילים.

ומי שלא טס בכדור פורח מימיו - כאילו לא ראה את העולם ממעוף הציפור.

יובל בוגר קורס הטסת כדורים פורחים בקליפורניה ארה"ב (2009). אוחז ברשיון טיס מסחרי הכולל היתר להדרכה מטעם רשות התעופה הפדרלית (FAA) בארה"ב ומחזיק ברישיון ישראלי. יובל הנו מנכ"ל חברת FlyAway - כדורים פורחים בע"מ המפעילה טיסות כדור פורח בדרום ובצפון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב