דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניתוח קיסרי - למה כדאי לך להגיע אליו מוכנה? 

מאת    [ 14/05/2017 ]

מילים במאמר: 761   [ נצפה 3408 פעמים ]

אחוז הנשים היולדות בניתוח קיסרי עולה עם השנים ועומד כיום על 20% בערך מכלל הלידות בישראל. נתון זה משתנה מעט בין בתי החולים, אשר חלקם עושים מאמצים גדולים יותר לטובת לידה וגינלית.

ניתוח קיסרי מתחלק לשני סוגים:


    • ניתוח קיסרי אלקטיבי – ניתוח קיסרי מתוכנן אשר נעשה מסיבות בריאותיות, קושי ללדת בלידה וגינלית, או כי היולדת בוחרת ומעדיפה ללדת בניתוח.
    • ניתוח קיסרי חירום – מתחיל בדר"כ בלידה וגינלית, שלא מתקדמת כראוי, או שדורשת התערבות מחשש לעובר או ליולדת.

כשאישה יודעת או כשיש סבירות גבוהה שהיא תלד בניתוח קיסרי, מסיבות בריאותיות או מבחירה, רצוי שהיא תכין את עצמה לניתוח ולתהליך ההחלמה.

הניתוח עורך לרוב כחצי שעה עד שעה, תחילתו בהרדמה אזורית או כללית, אחריה מבצע המנתח שני חתכים רוחביים: אחד בדופן הרחם והשני בעור הבטן. אז מוצא העובר מהרחם ומהבטן, מנותק מחבל הטבור ונמסר למיילדת, במקביל יוציא הרופא את השילייה מהבטן, יבדוק אותה, יתפור את הרחם והבטן ויסגור את העור באמצעות סיכות, הדבקה או תפרים. בתום הניתוח תועבר היולדת לחדר התאוששות למשך כשעתיים ומשם לחדר יולדות למשך כ 4-5 ימים נוספים.

ייתכן, שאם את לפני ניתוח קיסרי תרגישי חוסר נוחות בקריאת פרטי הניתוח. הדבר מובן. יחד עם זאת, הידיעה לקראת מה את הולכת יכולה לעזור לך להוריד את סף הפחד והחרדה מהבאות.

זאת ועוד, ישנם שינויים וחידושים בתחום הניתוחים הקיסריים בארץ, שאם תהיי מודעת להם, תוכלי להפוך את הניתוח הקיסרי שלך לחוויה הדומה מאוד ללידה וגינלית, מבחינת המעורבות שלך בתהליך, החיבור שלך אליו והשליטה על מה שנעשה לגופך!

כיום לצערי, נשים רבות מידי חוות את הניתוח הקיסרי שלהן כפרוצדורה רפואית הנעשית לגופן כשהן מנותקות ממנה רגשית או במקרים מסויימים היא נצרבת בגופן ונפשן כטראומה. יכולת ההחלמה של היולדת תלוי פעמים רבות באופן בו חוותה את הניתוח מבחינה רגשית.

כיום, בחלק מבתי החולים בארץ קיימת אפשרות לעבור ניתוח קיסרי ידידותי, או טבעי. בניתוח קיסרי ידידותי / טבעי יש לרצונות היולדת משקל ומקום במערך השיקולים המהווים בסיס לקבלת ההחלטות לפני הניתוח ובמהלכו. כך גם היחס של הצוות הרפואי אל הניתוח הקיסרי דומה יותר ליחסם ללידה. אם תרצי זו יכולה להקרא לידה קיסרית.

כך תוכלי להגיע לפגישה עם הצוות הרפואי כמה שבועות לפני הלידה קיסרית המתוכננת ולקבל החלטות משמעותיות מאוד באשר לאופן הלידה ולתינוקך. לדוגמה: תוכלי לבקש למקם את חוטי המוניטור במהלך הניתוח בצידי גופך, או בגב, כדי שתוכלי להניק את תינוקך כבר בחדר הניתוח ולהניח אותו על עורך. תוכלי לבחור שהפרגוד המונע ממך לראות את האזור בו נעשה הניתוח, יורד למטה עם צאת תינוקך לאוויר העולם.

אלו רק שתי אפשרויות בחירה, מתוך רבות, אשר יכולות לעשות שינוי של שמיים וארץ בחווית הלידה שלך ושל תינוקך.

לאחר ניתוח קיסרי יכולים להיות קשיים בהחלמה וסיבוכים שונים: היולדת מאבדת פי שניים מכמות הדם מאשר בלידה וגינלית, ועלולה לפתח אנמיה. הצלקת יכולה לא להחלים בצורה טובה ולהזדהם אם לא מטופלת כראוי. אברי הבטן הפנימיים עלולים להדבק זה לזה במהלך ההחלמה של הצלקת הפנימית, אם לא ינקטו האמצעים לשמור אותם פרודים, ובעתיד לגרום לכאבים קשים, בעיות במערכת השתן והרבייה ואפילו בעיות פריון.

כיום עומדות בפני היולדת בניתוח קיסרי מגוון רחב של אפשרויות טיפול ואמצעים הנחשבים לרפואה מונעת. אמצעים אלו מאפשרים ליולדת לשמור על בריאותה בצורה הטובה ביותר במהלך הניתוח ולאחריו, ולמנוע סיבוכים עתידיים.

אחת האפשרויות האלו, שלרוב איננה מוכרת בהקשר הזה, היא הטיפול ההומאופתי. בטיפול ההומאופתי ישנם פרוטוקולים טיפוליים לניתוחים בכלל, ולניתוח קיסרי בפרט, אשר מעודדים החלמה מהירה בהרבה מהרגיל, ע"י ויסות הדימום, עזרה בכיווץ הרחם, איחוי רקמות מהיר, מניעת זיהומים, הפחתה של כאב, הגברת האנרגיה, חיזוק רגשי, ויסות זרימת החלב בהנקה ועוד.  

הטיפול ההומאופתי ניתן באמצעות תמציות טבעיות, אשר נמכרות בבתי מרקחת מומחים בתחום. מומלץ לקחת את הטיפול לפי ההמלצות של הומאופת/ית מוסמכ/ת המתמחה בתחום.

בנוסף, ישנם תכשירים טבעיים נוספים אשר הוכחו כמשפרים את קצב ואופן החלמת הצלקת, בינהם התכשיר אלופירסט, העשוי מג'ל אלוורה טהור, פרופוליס (מוצר כוורת מחטא) ו-11 תמציות של צמחים בעלי סגולות ריפוי. התרסיס התפרסם בארץ ובעולם כתכשיר מעולה לשימוש אחרי לידה ובעיקר אחרי ניתוח קיסרי, בשל סגולותיו המרגיעות, המאלחשות והמחטאות. התכשיר מגיע כספריי ומשתמשים בו בהתזה ישירות על גבי הצלקת או על גבי התחבושת העוטפת אותה.

בכדי שנשים יכירו את האפשרויות העומדות בפניהן בבואן לניתוח קיסרי, על מנת לעזור להן להחלים ממנו בקלות ולמנוע סיבוכים אפשריים, וכדי שהן יוכלו להחזיר את הלידה לידיים שלהן ולהנות מהחוויה העוצמתית הטמונה בה, כתבתי מדריך דיגיטאלי, מקצועי, אמין ומקיף ובו כל הדברים החשובים שאישה צריכה לדעת לקראת הניתוח הקיסרי שלה. המדריך מעודכן לשנת 2017 ולפי הנהלים הרפואיים הנהוגים בבתי החולים בישראל.

ממש כמו שאישה עוברת קורס הכנה ללידה וגינלית, כך יכין אותך המדריך ללידה הקיסרית שלך. המדריך שכתבתי ייתן לך ידע וביטחון, ויחזיר לידייך את האחריות והבחירה החופשית על גופך. 

 

מאת עדי רחמן R.C.Hom


מתמחה בריפוי נשים בנשים אחרי לידה


מטפלת בהומאופתיה קלאסית, NLP ותטא הילינג


כותבת המדריך הישראלי ליולדת בקיסרי 


מטפלת בקליניקות בפרדס חנה ותל אביב


נייד: 052-4711433


מייל Adirahman66@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב