דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח התשתיות במדינת ישראל 

מאת    [ 01/05/2017 ]

מילים במאמר: 424   [ נצפה 2842 פעמים ]

פיתוח התשתיות במדינת ישראל

בשנים האחרונות אנו עדים לפרויקטים רבים וגדולים של פיתוח תשתיות מגוונות בכל רחבי הארץ. למרות הצמיחה העצומה בפיתוח התשתיות, יש שיגידו שעוד דרכנו ארוכה למדי ושאנחנו נמצאים הרחק מאחורי מדינות רבות בעולם. על כך שעוד יש עבודה רבה לפנינו אין וויכוח, ולמרות זאת ראוי לציין את הדרך הארוכה שעברה מדינת ישראל בכל התחום של פיתוח תשתיות. אם נחזור מרחק מה אחורה נגלה כי דברים שהיום אנו מורגלים אליהם ולא יכולים בלעדיהם לא היו כאן כלל. בין כל אלו ניתן למנות את מסלולי הרכבת הרבים שנוספו, כבישים חדשים שנסללו וכן פרויקטים נוספים בתוך הערים ומחוצה להן. בכל אלו יש להעיד על ההתפתחות העצומה שהתקיימה בתשתיות במדינת ישראל בשנים האחרונות שאינה מובנית מאליה ובטח שלא כדאי לזלזל בה.

פיתוח הכבישים בארץ

זה לא סתם שההתפתחות המואצת בפיתוח כבישי ישראל התרחשה דווקא בעשורים האחרונים. העובדה הזו קשורה בהכרח לכך שאחוז בעלי הרכבים עלה בצורה ניכרת , מה שיצר עומס מהותי על הכבישים הקיימים. השינוי הזה הביא לדרישה גדולה לפיתוח הכבישים הישנים ולתכנון וסלילה של כבישים חדשים. חברות רבות בתחום עוסקות ללא הרף בתכנון ופיתוח של כבישים על מנת ליצור תשתיות מתקדמות לרווחתם של הנוסעים בכבישים. בין מגוון החברות הקיימות ניתן למנות את למשל אסיא בניה שפועלת בתחום כבר למעלה מ-40 שנה. כספים רבים משקיעה מדינת ישראל בפיתוח הכבישים ואנו מעריכים שנמשיך ונראה צמיחה מואצת בשנים הקרובות.

פיתוח תשתיות רכבת ישראל

אם יש תחום שנראה אחרת לחלוטין מכפי שהיה נראה בעבר זוהי רכבת ישראל. בשנים האחרונות הפכה הרכבת למשמעותית במיוחד ורבים מתושבי ישראל מסתמכים עליה בדרכם לעבודה, לטיולים או לכל מקום אחר. כיום רכבת ישראל מציעה מגוון רחב של מסלולי נסיעה לכל אזורי הארץ , דבר שחוסך למשתמשים ברכבת זמן וכסף רבים. כל האפשרויות הזו מתקיימת הודות לפיתוח המואץ בתשתיות הרכבת שהתרחש בשנים האחרונות. אז נכון שעוד ארוכה דרכנו, ותשתיות הרכבת אינן דומות לאלו שבמדינות אירופה, ועדיין – יש לברך על הנעשה בתחום ולקוות שנצעד קדימה אל עבר קידמה ומצוינות בתחום.

פיתוח תשתיות בערים בפריפריה

תחום נוסף שמדינת ישראל שמה לה למטרה הוא פיתוח ביוב ופתרונות ניקוז, כבישים, רחובות ותשתיות נוספות בערים שנמצאות בפריפריה של המדינה. ערי המרכז כבר נהנות שנים רבות מפיתות תשתיות אולם בשנים האחרונות אנו רואים התפתחות מואצת והשקעה מרבית גם בערים שאינן במרכז הארץ. זה אומר שניכרת השקעה רבה בפיתוח הרחובות בערים, תכנון נוף, יצירת תשתיות כבישים ועפר מתקדמות ומחשבה רבה על פיתוח עתידי רחב היקף. לסיומו של דבר נבקש לשבח את מוסדות המדינה על העברת תקציבים ועל השקעה בפיתוח התשתיות השונות בכל רחבי הארץ. תקוותינו מכאן היא שהתחום לא יפסיק להתפתח ושנמשיך לחזות במדינה שלנו הולכת וצועדת אל עבר קידמה בתשתיות. 

רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב