דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה דווקא עכשיו כדאי לקנות דירה ולקחת משכנתא 

מאת    [ 28/04/2017 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 2387 פעמים ]

לעומת שנת 2016 שהסתיימה בשיא של ביקושים לדירות ומשכנתאות, שנת 2017 נפתחה בקיפאון. הנתונים הסטטיסטיים מצביעים על ירידה של כ-10% במכירת דירות חדשות. 2 הסיבות העיקריות לכך קשורות לשר האוצר משה כחלון ובקיצור: מחיר למשתכן ומיסוי דירות להשקעה.

במטרה להוריד את מחירי הדירות, שזאת תוכניתו של השר כחלון ובזכותה נבחר לכהן בכנסת, הוביל כחלון את תוכנית הדגל שלו מחיר למשתכן ואת הגדלת נטל המס על רוכשי דירות להשקעה. בסיטואציה הנוכחית לא נראית בשלב הזה מגמה של ידירת מחירים משמעותית אלא נוצר כעת סוג של קיפאון. תוכנית מחיר למשתכן אומנם משווקת אלפי דירות במחירים מוזלים לזוגות צעירים אך כמות הדירות המוצעת הנה נמוכה משמעותית מהביקוש, תוכנית זאת עובדת בצורה של הגרלה וכך נוצר מצב כי ישנם עשרות אלפי ממתינים בתור להגרלות. רוכשים פוטנציאלים אלו ממתינים לראות האם יזכו בדירה מתאימה ולכן לא ממהרים לבצע עסקה אחרת עד שידעו את תוצאות ההגרלה. מצד שני, רוכשי הדירות להשקעה ספגו כבר העלאת מס רכישה אחת מכחלון וכעת ממתינים להתפתחות בגין גזרה נוספת על מיסוי דירה שלישית, דבר אשר עלול להעמיד בספק רב את כדאיות רכישת או החזקת הדירה השלישית. סיטואציות אלו למעשה גורמות לקפאון בשוק הדיור.

מה אומר קיפאון? האם הוא טוב לנו? האם הוא מבשר על ירידת מחירים? ראשית קיפאון אינו מבשר על ירידת מחירים, לפחות לא כמגמה. הביקוש לדירות עדיין גדול בהרבה מההיצע וכל עוד לא יסופקו כל הביקושים, מחירי הדירות לא ירדו משמעותית. הקיפאון למעשה לא מבשר על ירידה או עלייה במחירים אלא סוג של המתנה עד התבהרות הנתונים בשוק. מצב של קיפאון אינו טוב לשוק לטווח ארוך, יחד עם זאת הוא יוצר הזדמנות. בתקופה של קיפאון ואי ודאות, ישנם מוכרים (בעיקר קבלנים וגם מוכרי דירות יד שניה) שהתגמשו במחירי הדירות במסגרת המו"מ ואף התגמשו בדברים מעבר למחיר הדירה (מועדי פינוי, מועדי תשלום, תוספות ושדרוגים וכו') וסיטואציה זו עשויה ליצור לנו הזדמנות להשגת דירה בתנאים טובים. מעבר לכך, קיים קשר ישיר בין ירידה בהיקף מכירת הדירות לבין הביקוש למשכנתאות וכאשר הביקוש למשכנתאות קטן, הריבית על המשכנתא יורדת. אם בשנת 2016 חווינו עליית ריביות של כ-2% וחוסר רצון של הבנקים למשכנתאות להתחרות על לקוחות, כעת המצב הפוך והבנקים מחזרים אחרי לקוחות ויועצי משכנתאות פרטיים ומוכנים להוריד ריביות על מנת לסגור עסקאות. שימו לב, בבואכם לרכוש דירה ולקחת משכנתא, השתדלו כי גובה ההחזר החודשי שלה לא יעלה על 25% מהשכר שלכם ובפריסת שנים שאינה עולה על 25 שנים, אם אתם חורגים מנתונים אלו, יתכן וכדאי יהיה לכם לשקול להקטין את סכום המשכנתא ולקנות דירה זולה יותר (או לבקש מההורים עוד כסף...), לשם חישוב זה היעזרו במחשבון משכנתא.

אייל בילו, מנכ"ל מנטה ייעוץ משכנתאות




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב