דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תמלול הקלטות - מתי נצטרך ? וכיצד לבצע זאת ? 

מאת    [ 23/04/2017 ]

מילים במאמר: 519   [ נצפה 1793 פעמים ]

תמלול הקלטות יהיה במקרים רבים עניין עבור אנשי מקצוע, היות ופעמים רבות קשה מאוד להיכנס לרוח הדברים ולהבין היטב את כל הנאמר ותוך כדי גם להעלות אותם על הכתב. במקרים אשר בהם נדרש התמלול עבור בית המשפט מדובר בדרישות גבוהות אף יותר כאשר התמלול צריך להיות מוכר וקביל בבית המשפט ולעיתים יהיה אף צורך בתמליל מודפס בתוספת חוות דעת מומחה / תצהיר לבית המשפט.

כידוע קצב הדיבור הוא מהיר הרבה יותר מקצב הקלדה או כתיבה. גם אם אנחנו מסוגלים להקליד או לכתוב באופן מהיר במיוחד, עדיין לא נצליח לעקוב בכל מאת האחוזים אחרי הדברים ולא לפספס מילה מכל הנאמר. לכן,  ישנה אפשרות להקליט את הדברים ולאחר מכן, לשבת ולהעלות את הדברים על גבי הכתב מתוך שמיעת ההקלטה. אנשי מקצוע מציעים שירות של תמלול הקלטות באופן בהיר ברור ונוח לקריאה.

 

תמלול הקלטות– לא תמיד זה סיפור פשוט.

אנשים רבים זקוקים במקרים שונים לשירות של תמלול דברים שנאמרו. לעיתים יהיו אלו הקלטות של שיחות טלפון או דו שיח אקראי שהוקלט בתנאים לא ברורים וקשה מאוד להבין את הדברים ולשמור על האוטנטיות שלהם. כאשר מדובר בהקלטות ארוכות במיוחד ונדרש פיענוח מקצועי שלהם לא תמיד ניתן יהיה להתמודד בקלות מול המשימה ורק אנשי מקצוע המציעים את שירותי התמלול יצליחו להתמודד עם העניין בכבוד ובמקצועיות.

 

למה צריך לתמלל הקלטות? למה בעצם שנקום ביום בהיר ונרצה להעלות על גבי הכתב הקלטות שונות?

אז ככה. לעיתים יש לנו הקלטות של הרצאות שנאמרו בכנסים מקצועיים, דברים חשובים שאנחנו רוצים שהם יעלו על הכתב וניתן יהיה לקרוא אותם בצורה מסודרת מבלי להזדקק להאזנה לרצועה שהוקלטה. כאשר הדברים יהיו כתובים קל יהיה לשמור את החומר, לקרוא בו בעת הצורך ואף להפיץ אותו ברבים או להדפיס בכתבי עת או אפילו להדפיס בספר.

לעיתים יהיו אלו הקלטות המכילות ראיות אשר דרכן ניתן יהיה להוכיח הוכחות חשובות בבית המשפט הן עבור הצד התובע והן כאשר מדובר בצד הנתבע. הדברים המוקלטים עשויים במקרים רבים לשפוך אור על עובדות רבות וטיעונים שונים העולים בבית המשפט כאשר ללא ההקלטות קשה מאוד יהיה להתמודד מול טענות התביעה או הנתבע.

תמלול מקצועי ייעשה בדרך כלל במהירות תוך היצמדות מלאה לדברים גם כאשר הם לא לגמרי מובנים.

אנשי מקצוע המציעים שירותים אלה, ערוכים לשם כך עם כוח עבודה מתאים ועם הציוד הנדרש כך שתוך זמן קצר יתקבל קובץ ערוך היטב באופן ברור ומובן של כל הדברים הנאמרים בהקלטה.

 

למה לא לעשות את זה לבד?

זה נראה לכם דווקא נחמד, לשבת עם אוזניות, לשמוע את ההקלטות ולהקליד תוך כדי את התוכן הנשמע. אז כנראה שאתם עדיין לא ניסיתם לעשות את זה בפועל בכוחות עצמכם. אנשים רבים המנסים לתמלל הקלטות מוצאים את עצמם מתוסכלים מהניסיונות להבין כל מילה שנאמרת בהקלטה והעלאה שלהם על גבי הכתב. מדובר בעבודה מייגעת כאשר על מנת לדייק יש לחזור אחורה שוב ושוב ולשמוע היטב את הדברים ולהיצמד בדיוק לטקסט הנאמר מבלי לזייף גם כאשר ישנם מילים אותם קשה להבין. יש להקשיב היטב ולחזור על כך אפילו מספר פעמים עד שהכול יהיה ברור ממש.

בגלל שמדובר בעבודה הדורשת הרבה סבלנות והרבה דיוק, כדאי לפנות אך ורק אל חברה מקצועית המציעה את העבודה של אנשי מקצוע מנוסים בתחום עבודות התמלול של הקלטות לכל צורך שהוא.

אור.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב