דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבות על ביעור חמץ בענף היין הישראלי 

מאת    [ 17/04/2017 ]

מילים במאמר: 430   [ נצפה 7341 פעמים ]

מחשבות על ביעור חמץ בענף היין הישרלי ( פסח 2017 )

ענף היין זקוק להרבה שינויים, וזקוק להכרה ממשלתית שתיתן חסות תקציבית, ותעניק רישיונות ופיקוח בריאותי. ענף היין צריך להיות השגריר שלנו בעולם. מחירי היין צריכים לרדת, והיין צריך להיות נגיש לכולם. יש כרגע הזדמנות מצוינת לעשות את זה, אבל צריך הרבה אומץ. צריך לשים את האגו בחוץ, צריך לקבל החלטות לטובת הענף ולא רק לטובת היקב הפרטי. צריך למצוא את הדרך לשבת ולכפות על הרגולטור להבין שענף היין הוא ענף חשוב, שגם מייצג אותנו נאמנה בעולם, גם שומר על אדמות ישראל, וכמובן מפרנס אלפי משפחות.

הדרך לעשות זאת לא מסובכת. מי שצריך להוביל את המהלך אלו היקבים הגדולים ונציגי יקבי הבוטיק. יש כרגע ביקב כרמל מנכ"ל חדש, ביקב ברקן מנכ"ל חדש, ביקב בנימינה מנכ"ל חדש, ביקב ירושלים מנכ"ל חדש יחסית – אף אחד מהם לא בא מעולם היין, וזה כשלעצמו מצוין מבחינה עסקית. ליקב טפרברג יש צוות ניהולי מקצועי, חדשני ומבריק. ביקב רמת הגולן ימונו תוך מספר חודשים מנכ"ל או מנכ"לית חדשהף וזו הזדמנות מצוינת ליקב לקחת את מושכות ההובלה בענף היין.

אז יישבו להם כל אנשי הגוורדיה המכובדת הזו, ויגייסו מנכ"ל ביצוע משותף, שבאחריותו לקדם את היין הישראלי בארץ ובעולם מבחינה שיווקית, פרסומית, לובי בכנסת, מכרזים לקניות משותפות. לקחת אחריות על ענף היין מכל הבירוקרטים במשרדי החקלאות והבריאות ולהיאבק בהם. לדאוג לפתוח את יבוא הגפנים לארץ, לתבוע את משרד החקלאות בתביעה ייצוגית על כל המחדלים שלו בעשור האחרון.  ועוד. בקיצור: לתת למנכ"ל המשותף לקדם את ענף היין מתוך דאגה אמתית לענף הקורס הזה. מנכ"ל משותף אחד שיקבל עצמאות מחשבתית, עם מטרות מובנות, מתוקצבות ותחומות בזמן. להפסיק לחשוב במושגי עולם ישן. תראו את אוסטריה, ניו זילנד, אוסטרליה. ברגע שיש שיתוף פעולה אמתי בין היקבים, כולם מרוויחים.

מה עוד? לפרק את מועצת גפן היין שמתוקצבת על ידי המדינה והיקבים ביותר מ- 2 מיליון שקלים בשנה, ולהפנות את המשאב הזה לטובת הצלת הענף. להפסיק לפזר את רוב הכסף על מחקרים ומלגות לסטודנטים ממכון וולקני, כשרוב המחקרים יורדים לטמיון. לקחת את התקציב הזה ולהשתמש בו לחינוך יין. אפשר לקדם את תעשיית היין, אפשר שתוך חמש שנים תעשיית היין הישראלית תשגשג בארץ ובעולם. לשם כך צריך להתבגר, צריך לחשוב בגדול ולהפסיק למדוד למי יש יותר גדול, ולעקור אחד לשני את העין.

זו רק הצעה. אני בטוח שיש עוד דרכים יצירתיות להביא לשינוי בענף היין, אבל זה חייב לבוא מהקליקה של היקבים הגדולים. צריך להתבגר ולהבין שאם משהו לא יקרה, הענף הזה לא יתפתח לשום מקום. המאבקים האישיים צריכים להיפסק לטובת היין הישראלי. יש לנו במה להתגאות. חומרי הגלם מעולים, יש אין ספור סיפורים ומורשת ועבר, יש לנו ייננים מוכרים שעושים דברים מרתקים. השולטים ביקבים הגדולים צריכים להביא את השינוי, ויפה שעה אחת קודם. שיהיה חג שמח

שף אלון גונן  קייטרינג אל בריו, מסעדת LA MIERER in Bastia  כתב ומבקר היין של אתר אכול ושאטו  ובאתר היין אדום או לבן ובעל טור  בהארץ  און ליין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב