ניהול רווחי של צימרים
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

ניהול רווחי של צימרים 

מאת    [ 09/04/2017 ]
מילים במאמר: 1346   [ נצפה 2109 פעמים ]

 
 

צימר חייב להיות רווחי לאורך זמן.

בניית צימרים דורשת השקעה לא רק במבנה עצמו, אלה גם בעיצוב הצימר מבפנים ולא פחות חשוב גם מבחוץ ? סביבת הצימר: החצר, שבילים, חניה, מתקנים וכד'.

הקמה וניהול צימר אינם הרפתקאה עסקית קצרת מועד הנפתחת בעוצמה ומסתיימת יחסית מהר או בפתאומיות. ניהול עסקי של צימר הוא כמו ריצה למרחקים ארוכים.

מי שמקים מתחם צימרים, לא מקים עוד מקום לאיחסון זמני של נופשים שעוברים בדרך או ללקוחות חד פעמיים. כל מתחם צימרים צריך להיות מיוחד וייחודי ושונה מצימרים אחרים. צימר צריך להיות בית, או לתת למתארחים בו תחושה שאמנם זה לא הבית ה"אמיתי שלהם", אך הם בפועל מרגישים בו כמו בבית. ושהצימר הוא עבורם דוגמה טובה מאד לבית אלטרנטיבי או נוסף שיכול היה להיות שלהם.

 

ניהול לקוחות

 


    • 1.      שיחת הטלפון שלפני ההרשמה הטלפונית או בעקבות ההרשמה האלקטרונית

1.1.  קבלת פרטים כללים (כמה מבוגרים, ילדים, לכמה ימים, ממתי, וכד')

1.2.  שאלה על צרכים מיוחדים, בקשות והעדפות

1.3.  הסבר בקצרה על נהלים, אילוצים והטבות/ארועים מיוחדים

1.4.  קבלת/אישרור פרטי כרטיס אשראי


    • 2.      שיחת טלפון כשעה עד שעתיים לפני מועד הכניסה לצימר

2.1.  התעניינות בשלום האורחים וברור אם הם בדרך

2.2.  קבלת הערכה לשעת הגעה עדכנית

2.3.  איזכור של מידע שעשוי לעניין את האורחים בהקשר של יום ההגעה ? למשל מועד ארוחת הערב, או קומזיץ מאורגן או טיול ליילי בסביבה.

2.4.  במידה וחל עיכוב של מס' שעות בהגעה ? שיחת טלפון נוספת והבעת התעניינות.

 


    • 3.      כניסת הלקוחות/אורחים לצימר ביום ההגעה

3.1.  הקפדה על רישום פרטי הלקוחות ? עבור מועדון לקוחות וניהול רשומת לקוח

3.2.  גביה

3.3.  מסירת מפתחות

3.4.  מסירת דף/חוברת הסברים והנחיות

3.5.  הנחיות נוספות וטיפים

3.6.  שאלה עם יש בקשות או צרכים מיוחדים

3.7.  ליווי האורחים לצימר שלהם והסבר לתכולה

3.8.  מענה לצורך מיידי שלהם תוך גילוי רוחב לב וגמישות (פתיחת הברכה לעוד שעה, הנגשת ערכה לעזרה ראשונה וכד')


    • 4.      במהלך השהות של האורחים

4.1.  זמינות למענה לשאלות ובעיות שמתעוררות

4.2.  פתרון בעיות שוטפות בעת או סמוך להתרחושתם (שרפת מנורה, מצעים/מיטות שהתלכלכו, שרותים שנסתמו), במהלך השהות של האורחים.

4.3.  פתרון בעיות בחרום: הפסקת חשמל, גנבה, מצב לחימה/טרור, שרפה.


    • 5.      ביום העזיבה של האורחים

5.1.  קבלת משוב מובנה

5.2.  חתימה על ספר אורחים

5.3.  השלמת פעולות גביה ותשלום במידת הצורך

5.4.  ברכות, ואמירת תודה.

 

 

 

 


    • 6.      שימור לקוחות רצויים

6.1.  שיח בין אישי:

6.1.1.     מס' חודשים (חודשיים עד ארבעה בהתאם לתקופה) ? שיחת טלפון, הצעת ערך ללקוח ו/או למי שיגיע דרכו

6.1.2.     כעבור שנה או לפי החגים ? שוב שיחה/סמס ללקוח עם הצעת ערך

6.1.3.     לאחר שנתיים ? מעבר לאימייל וסמסים בלבד עם הצעת ערך ואיזכור הביקור וחידושים באתר ובשרות

6.2.  מאגרי מידע

6.2.1.     ניהול רשומת לקוח וקשרים ידועים בין לקוחות (משפחה, חברים, עבודה)

6.2.2.     רישום מאפייני הלקוח, בקשות וצרכים קודמים וידועים שלו ? כדי להנעים ולהקל את שהותו ולתפור לו הטבות

6.2.3.     הבחנה בין לקוחות פרטיים לארגונים וחברות

6.2.4.     התייחסות לאוכלסיות יחודיות ? נכים, קבוצות עובדים, ילדים.

6.2.5.     שימור נתוני הצלחה בנתוני גבייה.

6.2.6.     שימור אינדיקציות על לקוחות "בעייתיים" והסיבות לכך (אלימים, רעשנים, גונבים, לא משלמים וכד')

 

תחזוקת הצימר

 


    • 1.      הכנת הצימר לאורחים חדשים

1.1.  יש חשמל בצימר

1.2.  מזגנים עובדים באופן תקין

1.3.  ציוד חשמלי תקין

1.4.  יש מים חמים

1.5.  האסלה תקינה (אין סתימה)

1.6.  שרותים אלקטרונים עובדים (טלביזיה, כבלים, אינטרנט)

1.7.  תאורה ? מכסימאלית ? אם חסרה/נשרפה נורה להשלים

1.8.  יש שמיכות, מגבות, נייר טואלט, צלחות, כוסות וסכום, בהתאמה למס' המתארחים

1.9.  יש פריטים שרלוונטיים ללקוחות ספציפיים (כגון כסא תינוק, מיטת תינוק וכד')

1.10.  נקיון הצימר, החלפת מצעים והכנתו לקבלת האורחים.

 


    • 2.      תחזוקת המתחם שמסביב לצימר

2.1.  אין בורות, אבנים שבורות וחפצים חדים (כגון ברזלים)

2.2.  יש נגישות מלאה וסבירה בתנאי מזג האוויר הרלוונטיים לביקור

2.3.  שולחנות וכסאות לא רופפים ורעועים

2.4.  אין זליגה לא מכוונת של מים (שלוליות, נזילה)

2.5.  תאורת חצר וסביבה תקינה ופועלת במלואה

2.6.  שלטים ניצבים במקומם

2.7.  הסביבה מחוץ לצימר נקיה ומאורגנת ואינה מלוכלכת ומבולגנת ולא כוללת מפגעים או חפצים שאינם רלוונטיים לאירוח.

2.8.  העדר מפגעים שמקורם בחיות: חולדות ועכברים, נחשים, צואה של בעלי חיים (יונים, כלבים)

 

דגשים לאירוח מיטבי הממקסם ערך עסקי

 


    • רצוי שמירב המתחמים הציבוריים יהיו קרובים זה לזה כמידת האפשר

1.1.  לדוגמה: חדר האוכל, חדר ישיבות, משרד הקבלה, ברכה, חדרי טיפול


    • רצוי מאד שיהיו שרותים צמודים נקיים בצמוד לחדר האוכל והברכה
    • רווח פסיבי - לשים שתי מכונות אוטומטיות (אחת לשתיה קלה והשניה לחטיפים יבשים) בפינה מקורה שיש בה לוח מודעות עדכני לגבי ארועים בסביבה ונמצאת בקרבת הצימרים עצמם
    • במקומות שיש בהם ימי גשם רבים ? לדאוג למשקוף מקורה שיאפשר לצאת מדלת הצימר בלי ישר להרטב
    • להכין מטלה ליבוש מגבות ובגדי ים (חיצוני ופנימי)
    • להכין סל לאיחסון מטריות ? להחזיק סטוק של מטריות ולהציע במידת הצורך מטריה למתארחים
    • לשים לב ? כמה מתאכסנים יש בפועל בתוך הצימר ולספק כמות שמיכות ומגבות שתספיק לכולם

      • לדאוג שהצימר יהיה מואר ולא חשוך
      • לדאוג שבצימר יהיו פתרונות איחסון עבור כל השוהים בו ושלא יהיה מצב בו מרבית הציוד נשאר במזוודות

10. לדאוג תמיד שלא יהיו סתימות באסלה ? לטפל מיידית וגם בבעיות תאורה ומים חמים ? כולל אזעקת אנשי מקצוע ? הלקוח יעריך זאת מאד.

11. להציב שלטים שמנחים לא להאכיל את החתולים ולא לתת להם להכנס לצימר.

12. להסביר למתארחים היכן נמצאים כל המתגים, ציוד עודף (נייר טואלט..)

13. גינת תבלינים ? בהתאם לאיזור

14. להכין ארון ציוד שמיועד לנוחותם (כדורים, חבל קפיצה, מטקות וכד')

15. חנות המקום:

15.1.  דברים מקוריים, במחירים הגיוניים: מפות מבד, מפיות, ספלים מעוטרים..)

15.2.  מוצרי האזור ? במחירים תחרותיים למרכז (שמן זית, גבינות, שקיות תבלינים)

16. שי לדרך שישאיר טעם של עוד ושניתן לנשנש, או ישאיר זכרון מהמקום: צינצנת גבינות, ערכת תבלינים,

17. שרותים נוספים ומתן הסברים והנחיות:

17.1.  להכין דף הסברים והנחיות עדכני (מועדי ארוחות, שרותי כביסה, מועדי פתיחת צרכניה קרובה, שעות פתיחת המשרד.

17.2.  לתת דף/חוברת ארועים עדכנית + הטבות והמלצות

17.3.  שרותי אקסטרה בחינם

17.3.1.מתקני מנג"ל

17.3.2.מתקני משחק כמו שולחן טניס שולחן, מתקני כושר,

17.3.3.מגלשות ונדנדות לילדים

17.4.  שרותי אקסטרה של המקום בתשלום נוסף:

17.4.1.מכבסה

17.4.2.אפשרות לארוחת ערב

17.4.3.טיולים וסיורים מודרכים בסביבה

17.4.4.טיפולים לגוף ולנפש, הרצאות, פעילויות חברתיות כגון קומזיץ, שירה בציבור

18. הסכמים עם ספקי שרות אמינים

18.1.  פנצ'ריה

18.2.  מוסך

18.3.  רופא/אחות

18.4.  מדריך כושר/טיפולים אלטרנטיביים

18.5.  אינסטלטור

18.6.  חשמלאי

18.7.  מדריכי טיולים

18.8.  מסעדות/בתי קפה/פאבים

18.9.  פעילות לילדים ולמבוגרים

 

19. יחודיות הצימר:

19.1.  ברכה מחוממת וג'קוזי 24/7

19.2.  ארוחות בוקר עשירות ? אפשרות להכנת סנדוויצים

19.3.  אופציה לארוחת ערב

19.4.  הצימר עצמו ? מבנה ועיצוב

19.5.  סביבת הצימר ? גינה, אפשרויות בילוי בתוך המתחם, ברכות מים, ספסלים

19.6.  פעילויות ביוזמת הצימר (בתוך ומחוץ למתחם הצימרים)

19.7.  פעילויות יחודיות לאיזור

19.8.  יחודיות בטיב השרות ומענה לצורך

19.9.  התייחסות לאוכלסיות נישה ומיוחדות: משפחות, זוגות מתבודדים, שומרי שבת, עסקי וכד.

 

 

19.10.   מה שאין במתחם הצימרים או בצימרים עצמם ועלול להיות חסם לפיתוח עסקי

19.10.1.   העדר נגישות לנכים ומוגבלי תנועה וראיה ? לדוגמה שביל סלול המאפשר הסעת אדם בכיסא גלגלים לחדר האוכל, או מכשולים לכניסה לצימר עצמו.

19.10.2.   דוגמה נוספת: העדר בית כנסת במתחם או במרחק הליכה ? מרחיק נופשים דתיים לפחות בסופי שבוע.

19.10.3.   סרוב לקבל בעלי חיים (במיוחד כלבים)

19.10.4.   העדר ברכה (רגילה או מחוממת)

19.10.5.   העדר אינטרנט באיכות טובה

19.10.6.   העדר דלתות בחלק מהחדרים, או חדרים קטנים מדי

19.10.7.   צימרים אפלוליים, קטנים ו/או מתאימים רק לסוג מסויים של מתארחים: למשל זוגות או זוגות עד שני ילדים.

19.10.8.   מרחק גדול מדי בין איזורי פעילות שונים במתחם (חדר אוכל, ברכה, צימר)

19.10.9.   זמני ארוחות שאינם מתאימים לאוכלוסיות ספציפיות (כאלו למשל שקמים מאוחר בחופש שלהם, כאלו שיוצאים מוקדם בבוקר לטיול)

19.10.10.    העדר אפשרויות זמינות לאימון בחדר כושר או במתקני כושר.

19.10.11.    רמת שרות ואיכות ותחזוקת מתקנים לא אחידה

עופר כהן,


הצוק הכחול -   Blue Cliff consulting Boutique


https://www.facebook.com/BlueCliffConsulting/


052-8809109


ofer999@gmail.com


דברו איתנו ? אנחנו זמינים.

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב