דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטחון עצמי אסרטיביות אנשי מכירות ומזג אוויר 

מאת    [ 06/04/2017 ]

מילים במאמר: 559   [ נצפה 1893 פעמים ]

לפני מספר חודשים התחלתי לאמן אישה חביבה שבאה ללמוד להתנהג באסרטיביות. היא הבינה שמה שמקשה עליה להיות אסרטיבית זה בין השאר חוסר ביטחון עצמי. היא אמרה בכנות שהיא די סקפטית לגבי התוצאות כי לדעתה ביטחון עצמי ואסרטיביות הם כמו מזג אוויר- כולם מדברים עליהם אבל אף אחד לא מסוגל לשנות אותם ולשלוט בהם. אז למה היא באה בכל זאת לאימון אישי שכותרתו חיזוק ביטחון עצמי ואסרטיביות? "כי אין לי מה להפסיד. המצב כרגע כל כך גרוע שאני מסכימה לשים את הספקות בצד ולתת צ'אנס לתהליך".

אתחיל מהסוף, היא גילתה שאפשר לשלוט במידה רבה במזג האוויר, סליחה, ברמת הביטחון העצמי וביכולת להיות אסרטיבית. איך? לא אתאר כמובן את כל התהליך במאמר קצר זה, זה דורש ספר שלם, אבל כן אנצל מאמר זה כדי לתאר שתי נקודות שתרמו רבות להצלחת התהליך.

נקודת מפתח ראשונה הייתה התשובה לשאלה "מה היא בעצם אסרטיביות? לאיזו תוצאה  צריך אדם אסרטיבי לצפות? איך- ולא פחות חשוב מתי- מודדים את התועלת שבהתנהגות אסרטיבית לעומת התנהגויות אחרות? בתחילת תהליך האימון התשובות שלה היו "אסרטיביות היא דרך להשיג דברים, לנצח, להראות לאחרים מי אני. את התוצאות אני מודדת לפי מה וכמה השגתי בסוף האירוע שכלל התמודדות עם הצד השני". אם כך שאלתי, האם איש מכירות שמוכר במחיר גבוה קרח לאסקימוסי הוא אסרטיבי? התשובה שלה הייתה "בהחלט, הוא איש מכירות טוב וזה מה שהייתי רוצה להיות בעצמי". המשכתי לשאול "האם היית חוזרת לקנות מאותו איש מכירות שמכר לך במחיר גבוה משהו שאת לא צריכה תוך שימוש ביכולת שכנוע גבוהה?" – "ממש לא!, אני לא כזאת טיפשה". "האם היית שולחת חברים טובים שלך לקנות אצל אותו איש מכירות?" – "מה פתאום! אני רוצה שהם ילמדו מהניסיון הרע שלי". אם כך, למרות שבטווח הקצר איש המכירות הצליח למכור לך במחיר גבוה משהו שאת לא צריכה הוא מפסיד מכירות רבות בטווח היותר ארוך וכנראה שבסיכום השנתי הוא יציג תוצאות חלשות.

אז מה בעצם קרה פה? בטווח הקצר איש המכירות "ניצח" והלקוח הפסיד. זו לא אסרטיביות! אסרטיביות היא דרך לקיים תקשורת בינאישית שמשיגה תוצאות מבלי לגרום לצד האחר להפסיד. היא דרך, לא סיסמה ריקה מתוכן, לחתור למצב בו שני הצדדים מנצחים (Win Win Situation). זו התורה על רגל אחת. ללמוד אסרטיביות ולחזק את הכוחות הרגשיים שמאפשרים ליישם אותה (כן, מדובר בביטחון עצמי) זה תהליך של חודשים וכאמור לא למאמר בודד. אבל חשוב להדגיש שעצם התובנה וההבנה שאסרטיביות היא חתירה לניצחון הדדי והייתה נקודת המפנה. איש מכירות אסרטיבי אינו מביס את הלקוח אלא פועל לשביעות רצונו. לקוח שבע רצון חוזר לאותו איש מכירות וגם מפנה אליו לקוחות נוספים. בטווח הבינוני והארוך, איש המכירות האסרטיבי משיג הרבה יותר. כך גם אנחנו האנשים, אם אנחנו יודעים ומסוגלים להתנהג באסרטיביות בהתמודדויות עם אנשים אחרים, נשיג הרבה יותר.

עוד נקודה מעניינת במיוחד בתהליך האימון האישי הייתה השימוש בדמיון מודרך ככלי שמאפשר להתנתק מההצפה התמידית בה אנשים נמצאים ומאפשר לעצור לרגע, רגע לא ארוך אבל מאד אפקטיבי, רגע בו שמים את הטלפון החכם במצב שקט, מכבים את הטלוויזיה, שמים בצד נושאים אחרים (שיכולים להיות חשובים כשלעצמם וראויים להתייחסות במועד אחר) ומתמקדים בנושא שכרגע מסומן כמטרה. דמיון מודרך נקרא לעיתים קרובות כלי עוקף חשיבה, אני מעדיף לקרוא לו כלי ממקד חשיבה. במהלך האימון השתמשנו בדמיון מודרך גם כדי לחזק ביטחון עצמי וגם כדי לנתח בבהירות מצבים של התמודדות עם אנשים אחרים וחיפוש דרכים אסרטיביות להתמודד טוב יותר עם מצבים כאלה.

אני מזמין אתכם לקרוא עוד על אסרטיביות וביטחון עצמי, על הקשר ההדדי ביניהם ועל אימון אישי לחיזוק ביטחון עצמי ואסרטיביות.

בהצלחה,

יוסי וילנסקי - מאמן אישי בכיר, בעל ניסיון עשיר בעבודה עם אנשים - כמנהל בכיר, כמאמן אישי, כמנחה וכמדריך. מתמחה באימון אישי לחיזוק ביטחון עצמי ואסרטיביות במטרה להשיג שיפור מקיף בכל תחומי החיים.  www.yossivilenski.co.il טלפון: 052-6968695  מתגורר בכפר סבא  ופועל בעיקר באזור השרון.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב