דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת הורים למודל הורות אישי כולל ביטויי אהבה, פיתוח אינטלקטואלי וסמכות, 

מאת    [ 05/04/2017 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 2621 פעמים ]

 

העידן החדש ושינויים ביחס למקומם של ילדים במשפחה, היותם מרכז העניין והעיסוק פיתח תחומים מקצועיים חדשים בתחום המשפחה. כגון: אימון הורים, אימון הורים לילדים עם........... הנחיה משפחתית, הדרכת הורים ועוד. ליווי הורים אינו הגדרה מוכרת על ידי המוסדות אך נעשה לרוב על ידי אנשים שהידע שלהם צמח בעולם הטיפולי וההנחייתי. בשונה ממטפלים משפחתיים מלווה הורים מאמין בצורך של ההורה במרחב ובקשר שאינו מחייב עם איש מקצוע.

ליווי מקצועי מסייע בשלב הראשון להורה להבין את מרכיבי החששות שאינו מודע להם ולהתמודד בינו לבינו עם קשיים שבעבר היה נעזר בחבר כדי לחשוב עליהם. העולם המקצועי ומושג כמו ליווי הורים מזמן פרטיות לילד ולהוריו לחשוב ולמקד את רצונותיהם ביחס  לצרכים ייחודיים לילד. בליווי הורי יכולות להתפתח הבנות לגבי יחסים עם אחד הילדים במשפחה בלי להיכנס לעומק הרגשי ותוך הבנת מערכת היחסים והדימויים שיש להורה עליו או עליה. עומס רגשי לפני מצבי מעבר של ילדים יכול להשתחרר אצל ההורה בעקבות ליווי הורי קצר מועד.

הנושאים המרכזיים העולים בשלבי משבר מתבטאים דרך השאלות: "האם הילד הבין שהוא אהוב"? "האם היותנו אנשים מרוכזים במחשבה ובהתפתחות מקצועית השפיעה באופן מבלבל"? היתכן שהילד היה במרכז הבית עד כדי אבדן הסמכות ההורית או שמדובר בהשפיה סביבתית"?

סגנון הקשר הזוגי של ההורים משפיע על סגנון התקשורת והקרבה בינם לבין הילדים. זהו נושא שאינו מדובר משום שאינו ניתן לתכנון או להכוונה אך מוטב להיות מודעים לו.

בחירת סביבת המגורים דרך בדיקת מוסדות החינוך הזמינים והרמה הכלכלית של תושבי האזור יכולה לעזור להורים למתן מתחים כלכליים המצויים בכל מקום.

 אחת השאלות החוזרות במצבים קונפליקטואליים בין הורים קשורה לסמכות ההורים. נדמה שסמכות ההורים נשחקת ככל שצורכי הילדים נעשה מרכזי בחשיבותו. לא פעם נראים ילדים שבעים מגירויים שהוריהם עיפים מהצורך לאפשר להם לגדול בתנאים מיטיבים בלי שיוכלו לאזן את הצרכים שלהם עצמם. אכן, מצב שכזה הוא רקע לצמיחה של צמצום הסמכות ההורית, כדי למנוע התעוררות מאוחרת מדי למצבים קשים לשינוי ולטיפול מוטב לתת מקום למחשבה ולארגון התנאים ליחסים עם הילדים המתאימים לעולם הערכי של ההורים. דבר זה כולל התאמה לסביבת המגורים כפי שתואר קודם לכן או עיסוק עם הילדים באופן הבונה הרגלי בילוי משותפים שאינם בהכרח קשורים בסיפוק הנאות וגירויים לעניין.

יחד עם זאת קשה להורה ובצדק לחשוב על מניעת חשיפת הילד לעולם הגדול כדי לשמור על סמכותו בעתיד, במיוחד קשה הדבר להורים שדרך הענין בחויות ילדיהם הם חווים את ילדותם מחדש באופן חיובי וחוויתי יותר משהייתה עבורם ילדותם.

האפשרויות שתוארו במאמר זה הן מודל אידאלי אך בכל זאת מעשי.

 

 

סמדר נבו, מדריכת הורים, מלווה משפחות ומאמינה בשינוי דפוסי הזוגיות דרך ההורות. עזרה מותאמת אישית במודל שבניתי תאפשר לכם להיות ההורים שאתם רוצים ויכולים ולהתחיל את יחסיכם הזוגיים מחדש


 http://mishpahot.blogspot.co.il/2014/12/blog-post_31.html




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב