איך לבנות אסקייפ רום בייתי
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

איך לבנות אסקייפ רום בייתי 

מאת    [ 27/03/2017 ]
מילים במאמר: 600   [ נצפה 5337 פעמים ]

 
 

בין אם זה לפרוץ לכספת או להציל את העולם ממחלה קטלנית נראה שהטרנד של חדרי בריחה לא הולך להעלם קרוב

חדרי בריחה מעולים למטרת גיבוש צוות, להציב לעצמך ולקבוצה אתגרים חדשים כל פעם ולהתמכר לפנטזיית גיבור סרטי פעולה.

איך מתכננים בניית אסקייפ רום

לפני בניית אסקייפ רום מומלץ ביותר לבקר בחדר בריחה אמיתי ולשחק קצת באפליקציות משחק של חדרי בריחה בסמארטפון (ייתן לכם את הבנה ונסיון התחלתי בבניית חדר בריחה)

הדבר הראשון שצריך לדעת בחדר הבריחה זה מספר המשתתפים והזמן המוקצב ליציאה מחדר בריחה.

מספר משתתפים באסקייפ רום

מספר משתתפים מומלץ לחדר בריחה הוא 6 אנשים (פלוס מינוס) – כמות זאת מאפשרת לך ממש להתמקד במשתתפים, מעצים את החוויה שלהם מהחדר ומקל עליך בתכנון החדר.

ישנם מצבים שעקב אילוצים תצטרכו להכין חדר שמתוכנן לכמות גדולה יותר כמו למשל 15 איש (יום צוות) - צריך להתכונן לכך בהתאם.

בין אם 60 דקות כפי שרוב חדרי הבריחה נותנים או 40 דקות כי הבוס הקציב, ידיעת הזמן ותכנון מראש יעזור לכם להבין כמה חידות אתם יכולים להכניס במסגרת הזמן המוקצב.

אוירה ויצירת מטרה לאסקייפ רום

עיצוב חדר הבריחה ומתן יעד למשתתפים הם החלקים שיעצימו את החוויה שהמשתתפים יחוו.

מומלץ להשתמש באביזרים שיתנו את הנופך שאתם רוצים לחדר ומטרה מפתה כדי שהמשתתפים יכנסו לאוירה.

 לדוגמה: אם אתם מתכננים חדר המדמה מעבדה מומלץ לדאוג ללוח עם נוסחאות ואביזרים שונים שיתנו הרגשה של מעבדה אמיתית.

אמנם המטרה הסופית היא לברוח מהחדר אבל אם מטרת המשחק תהיה "להציל את העולם" או "למצוא חיסון למחלה" – חוויית המשתתפים תגדל עוד יותר וההנאה גם.

חידות לאסקייפ רום

בין הדגשים הכי חשובים בבניית חדר בריחה הן החידות. החידות יעצימו את החוויה של המשתתפים וחשוב מאוד שיהיה גיוון בחידות בחדר.

אם סוג החידות חוזר על עצמו המשתתפים ישתעממו מהר מאוד, חייבים לנסות ולגוון כמה שיותר בסוגים כדי שהמשתתפים לא יאבדו עניין ותשמר תחושת הרעננות במשחק.

חשוב שהחידות לא יהיו פשוטות מידי ולא מאתגרות – במצב זה המשתתפים ישתעממו מהחידות ולא תיווצר תחושת אתגר.

מצד שני חשוב שהחידות לא יהיו מסובכות מידי – במצב זה המשתתפים יכולים לאבד עניין מכיוון שהם לא יצליחו לפתור את החידות ומהר מאוד יגיע השלב שהם כבר יפסיקו להתאמץ .

כדי שהמשתתפים לא ישתעממו בחידות כדאי מאוד לגוון בחידות, ישנם סוגים שונים כגון:

חידת פאזל- חידה שהתשובה תתקבל רק לאחר שהמשתתפים יסדרו פאזל מפוזר (למשל מספר חבוי בתמונה שתתקבל מסידור הפאזל)

חיפוש אביזרים – לדוגמה מפתחות שחבויות ברחבי החדר

חידות זיהוי שירים/חידות ידע אישי, ועוד.

 

תכנון החידות מראש

- ליצור חידה זה לא מספיק, צריך לדעת כיצד החידה הנוכחית ממשיכה לחידה הבאה או לרמז מוביל חידה

הבאה. מאוד חשוב ליצור תסריט שבו אתם מתכננים את סדר החידות וכיצד כל חידה מובילה לבאה.

מומלץ לנסח בכל חידה רמז שיוביל את המתחרים לחידה הבאה ובעצם ליצור להם הגיון ולא תחושה של:"אנחנו פותרים את החידות אבל לאן זה בתכלס מוביל?"

דוגמה: בעת פתרון של חידה ניתן יהיה לכתוב "יפה מאוד- כעת גש עם הפתרון לחידה אל (הכנס שם של מיקום וגש לחידה הבאה)" או שפתירת החידה תכוון לחידה אחרת (לדוגמה: בפתרון חידה המשתתף מקבל קוד ובאופן אוטומטי המשתתף ידע לגשת למנעול שבו יקיש את הקוד)

 

לסיכום

תכנון מראש של חדר הבריחה דורש זמן ומחשבה מראש, אז קחו את הזמן.

טרם הכנת החדר חשוב לבנות תסריט שבו אתם עוברים שלב שלב ביצירת אווירת החדר,יצירת מטרה, התאמה למספר המשתתפים, שילוב החידות בהתאם לרמת המשתתפים. הכל פתוח לדמיון שלכם ולחזון שתרצו לתת לחדר שתבנו.

הכלל הכי חשוב לבונה אסקייפ רום - תהנו מזה! כשאתם נהנים ומוצאים אתגר בחידות, ביצירת אוירה ובהענקת משמעות לחדר גם המשתתפים יחוו זאת.

בהצלחה!

 

שמי יוסי אמריו, בונה חדרי בריחה ללקוחות פרטיים ועסקיים


מתמחה בחדרי בריחה לבתים פרטיים, ימי גיבוש וצוות.


ניתן ליצור קשר במייל: surpresa.cdo@gmail.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב