דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הגיעה עונת המכרזים לפיקוח ולניהול בתי ספר ומחלקות חינוך בעיריות- 6 עצות חשובות להצלחתך 

מאת    [ 27/03/2017 ]

מילים במאמר: 798   [ נצפה 448 פעמים ]

מהם ששת המניעים הכי חשובים להצלחתך במכרז למשרת ניהול או פיקוח?

איך תבנה מיתוג אישי מנצח כדי לרכוש את לב הממונים?

איך תדע להציג חזון ניהולי מנצח שישכנע את הממונים שאתה הוא זה שיכול לענות להם בצורה הכי מדויקת על הצרכים והציפיות שלהם מבעל התפקיד?

מבין שלל היוזמות, הפרויקטים והתפקידים שעשית, אלו להציג במכרז כמי שעונים בצורה הכי מדויקת על צרכי וציפיות המראיינים, וכך שלא יישאר אף צורך ללא מענה!

 מהם ששת המניעים שישפיעו על הבוחרים להעדיף אותך על המתחרים האחרים ולבחור דווקא בך במכרז?

להלן ששת המניעים שיובילו להצלחתך במכרז:


• הקניית תחושת ביטחון - כל מעסיק מחפש עובד אחראי, שאפשר לסמוך עליו, שהוא מקצועי ומבין בקבלת החלטות, ושיודע להנהיג את העובדים. מי שידע, לטעת תחושת ביטחון בקרב המעסיקים, שיהיה להם ראש שקט בבחירה זו, שיהיה שיתוף פעולה נעים, ושלא תהיינה הפתעות לא נעימות הכרוכות בהתבטאות או בעשייה קיצונית ושגויה- סיכוייו להיבחר גבוהים. חשוב למעסיקים לדעת, שגם אם יתגלעו חילוקי דעות קשים במהלך השנים- המועמד יכיר להם תודה על בחירתם בו, ומעולם לא יפעל או ידבר נגדם. חשוב להם להעסיק מישהו שיעבוד איתם בשיתוף ובשקיפות, וכך יקבלו תמונה ברורה ועדכנית - מה נעשה בארגון, מה קידמו? מה היו התהליכים? הקשיים? על מה התגברו? מה מידת ההצלחה? וכד'
• גאווה יוקרה- כשהמעסיק בוחר מנהל, הוא רוצה להיות גאה בבחירתו: ביום הבחירה- רוצה שהאחרים ישבחו את בחירתו, וגם בהמשך הדרך- הצלחה של בעל התפקיד היא גם הצלחה שלהם כי הם בחרו בבעל התפקיד. לכן, הצביעו על הנתונים הגבוהים שלכם כבר במשפט הראשון של המכרז: תארו את התפקידים שהנכם מבצעים כיום ושביצעתם בעבר, פרטו את השכלתכם האקדמית והלא אקדמית, ספרו על היוזמות שהכנסתם, על מפעלים שארגנתם, על פרסים שקיבלתם ועל תוצאות ראויות שעשייתכם הובילה אליהן. הקפידו על חזות מרשימה: לבוש הולם, שפת הגוף בוטחת, טון דיבור נעים ורגוע, מבט ישיר לעיניהם, הופעה בוטחת בעצמכם. מתוך החזון שבניתם – הביאו דוגמאות, לאילו תוצאות נהדרות תוביל הנהגתכם, אילו ערכים יישמרו בארגונכם, מה יהיה היתרון היחסי של הארגון או הארגונים שבניהול כלעומת המתחרים
• הימנעות מכאב- חשוב להיות במכרז סולידיים, קונפורמיים, ולדבר על נושאים שאין סביבם מחלוקות. במכרז, חשוב להיות קונפורמיים. לא להשתדל להיות יותר טובים, יותר יפים  ויותר מקצועיים מהמראיינים!  חשוב להשתמש בקוד לבוש דומה, ולדבר בקוד דיבור דומה. לא להשתמש בשפת רחוב ולא בשפה גבוהה מדי. לדבר בטון נעים, לא חזק מדי ולא חלש מדי, לחייך, להתחנף. חשוב לתת תחושה נעימה, שביחד תובילו את הארגון להצלחות. להדגיש בזכות מה תוכלו לעמוד בתנאי התחרות של ארגונים דומים, לעמוד במטרות וביעדים בהצלחה, ולגרום לשביעות רצון הלקוחות והעובדים
• תחושת נוחיות- לתת למראיינים תחושה שהם מובילים את המכרז. שמה שהם שואלים זה מצוין. שרואים שהם "מביני עניין". חשוב להיות קשובים למראיינים, לא לתקן את שאלותיהם, לא להתווכח במכרז- לתת תחושה, שיהיה להם נעים וקל לעבוד אתכם, ושבחירתם בך תגרום להם לנחת
• התלהבות, אהבה וחיבה- חשוב להראות למראיינים שהם, המקום, הארגון, המשרה- אהובים עליכם. שאתם באים למשרה עם אנרגיות חיוביות. עם יכולת הכלה. סבלנות וסובלנות. שאתם אוהבי אדם. אוהבים את המקום. את התפקיד. שהנכם שירותים. בעלי מוטיבציה גבוהה. נכונים לתרום מזמנכם וממרצכם

תועלתיות ממוקדת יעדים- אל תחשבו שיתנו לכם את התפקיד כדי לשמח אתכם. כי עכשיו אתם "בשלים לתפקיד". אם יתנו לכם את התפקיד זה בזכות התועלות הרבות שהצלחתם לשכנע את הנוכחים- שתביאו. ככול שתצליחו להתקרב יותר ויותר לצרכי המראיינים ולתת מענים ותועלות מדויקות יותר - סיכוייכם להצליח ולהיבחר גדלים.  ככול שתביעו רעיונות מקוריים וחדשניים יותר, תפגינו יכולת שימוש בטכנולוגיות מתקדמות, בשיטות ניהול ופיקוח יעילות יותר, שתגרמו למראיינים להאמין שתביאו הישגים מעולים יותר- כך סיכוייכם להיבחר יעלו. חשוב להפגין יכולת עבודת צוות ושיתופיות, אך עם זאת נחרצות ויכולת קבלת החלטות, ותפקוד מתוך אי תלות. הביעו הבנה מערכתית, יכולת  לסנכרן בין החלקים השונים של המערכת. הביעו הקפדה על הטיפול בפרטים הקטנים. יכולת להיות יסודי ואחראי. להיות פתוח לחדשנות, להיות גמיש מחד, ועם זאת- דבק בחזון הניהולי מאידך

ולסיום, זכרו להיות אופטימיים וממוקדי עתיד! מרבית בעלי התפקידים לא הצליחו לזכות במכרז הראשון שלהם. כמו כל דבר- לוקח זמן עד שלומדים להבין את המערך הפוליטי. שלומדים לדעת להפעיל קשרים כדי להיפגש עם האנשים בעלי ההשפעה. שלומדים להבין בין השורות ולעיתים אף משפת הגוף או מהאופן בו האנשים מגיבים אליכם- מתי מתעניינים בכם ברצינות, ומתי "מחפפים" אתכם. מה ואיך להגיד לממונים שישכנע לבחור בך. 

והכי חשוב- היעזרו במומחה שידע למתג אתכם, ולבנות הצגה עצמית משכנעת בהתבסס על נקודות החוזק הרלוונטיות לתפקיד המוצע. שידע להבחין מתוך דבריכם, מי יכול לעזור לכם, וממי עליכם להיזהר ולהימנע מלשתף. פנו למאמן שיבליט את הכוכבות והזוהר שבכם, יזהה את היכולות והכישורים המיוחדים שלכם. שיתקן את שפת הגוף שלכם, ושיבנה אתכם חזון ניהולי מקצועי שיש בו ייחודיות ואמירה שהיא רק שלכם, ושתואמת את אישיותכם ופועלכם.

כל המועמדים יגיעו מוכנים למכרז! לכן חשוב שתגיעו גם אתם מוכנים ומרשימים עוד יותר- קחו מאמן מומחה, ש"יוציא את הכוכבות שלכם", שיזהה וינסח עבורכם את היתרונות שאתם מביאים לתפקיד, שיעזור לכם להבנות חזון מנצח לתפקיד-  רק כך- תזכו במכרז!!!

                            בהצלחה....

 

דר' ניצן ברוקס- מומחית בהכנת מועמדים למכרזי ניהול ופיקוח בחינוך. בעלת ניסיון בהשתתפות במכרזים כחברת בוועדה הבוחנת. מאמנת מוסמכת, בוגרת תואר שני (בהצטיינות) ותואר שלישי של אוניברסיטת בר אילן. בוגרת קורס מנהלים. מנכ"ל ובעלים של "המכון למימוש זכויות מורים".


מייל: nitbar@walla.co.il  נייד: 050-9005452     אתר: www.dr-nitzan.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב