דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול רפואי חדיש לנשירת שיער והתקרחות גברית נמצא בפתח? 

מאת    [ 25/03/2017 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 2346 פעמים ]

זה קורה יותר ויותר בשנים האחרונות ובמיוחד במדינת ישראל. הקרחת והשיער הדליל אינן נוף חריג בחברה הישראלית. חיילים וסטודנטים מתחילים לחוות התקרחות ואף יכולים להימצא בשלבי התקרחות מתקדמים כבר בגילאים הצעירים הללו. הרבה מייחסים את הקרחת הגברית לתכשירי שיער למינהם, לחצים, תזונה או אורך חיים, אך התקרחות ונשירת השיער מתרחשים לרוב מנסיבה גנטית הנקראית"אלופציה אנדרוגנית" בשפה המקצועית או התקרחות גברית טיפוסית בשפה היום יומית. הגנטיקה באה לידי ביטוי ברגישות של חלק משיער הראש הגברי לסוג של הורמון שנמצא בגופם ומתחיל לפגוע באופן הדרגתי בצמיחת שיער זה.

 

מהו בעצם שיער:

השיער כשלעצמו הוא אינו איבר חי, לעומת זאת הזקיק שמצמיח אותו-כן, והוא המנגנון שאחראי לשיער שצומח על הראש. המנגנון הזה מורכב משלושה שלבים. שלב הצמיחה שהינו השלב הארוך והעיקרי, ורוב שיער הראש נמצא בשלב זה בדרך כלל, נקרא "אנאגן" והוא נמשך בין שנתיים לשש שנים. אחריו מגיע שלב האטה שנקרא "קאטאגן" שנמשך כמה שבועות ובו הצמיחה נעצרת. השלב האחרון נקרא "טאלוגן" שבוא הזקיק מתחיל להתנתק מהשיערה עד שהיא נושרת לבד או נדחפת ע"י שיערה חדשה לאחר כמה חודשים, כאשר המחזור חוזר על עצמו ושלב צמיחה חדש מתחיל.

מה גורם להתקרחות גברית טיפוסית:

כאשר מבינים את מנגנון צמיחת השיער, אפשר להבין שכל אדם חווה סוג של נשירת שיער, אך מדובר בנשירת שיער תקינה של עד כ100 שערות ביום. עם זאת כאשר גבר ירש את הרגישות הגנטית של זקיקי הראש שלו, צצות להן בעיות ומחזור הצמיחה התקין של השיער מופר. הרגישות של הזקיקים היא לאנדרוגן הגברי שנקרא דיהו-טסטוסטרון והוא בעצם המרה של ההורמון הגברי- הטסטוסטרון. עד גיל 18 ריכוז האנדרוגן הזה בגוף אינו כה גבוה ואי לכך הגבר אינו חש ורואה פגיעה כלשהי בשיער שלו בשלב הזה. עם זאת כאשר הריכוז מתחיל להיות גבוה הזקיקים מתחילים להיפגע בהדרגתיות מאותו אנדרוגן גברי והדבר גורם לכך ששלב הצמיחה מתחיל להתקצר בכל מחזור צמיחה שעובר.

התוצאה היא בעצם נשירת שיער מוגברת, שיער דליל יותר שמופיע עם הזמן, התקרחות ונסיגת שיער הדרגתית, ולבסוף האזורים מתחילים לחשוף קרחת שהולכת וגדלה. התקרחות זו מתרחשת בתבניות קבועות כאשר האיזורים שנפגעים ראשונים הם איזורי צידי הראש הקדמיים (המפרצים), איזור קודקוד הראש ואף שניהם במקביל. בהמשך הקרחת מתפשטת עד שכל האיזור העליון על הראש קירח לחלוטין, לעומת איזורי העורף וצידי הראש שממשיכים להצמיח שיער כרגיל. הסיבה לצמיחה תקינה באיזורים אלו היא שבין אם הגבר ירש את גן ההתקרחות ובין אם לא, זקיקי שיער זה תמיד חסינים בפני השפעות האנדרוגן הגברי ושומרים על מחזור צמיחה תקין.

טיפולים בהתקרחות:

ישנם לא מעט טיפולים בהתקרחות מוכחים ולא מוכחים שאמורים לטפל בבעייה זו. חלקם הם לא יותר משרלטנות, ניצול ציני, ומתן תקוות שווא לגברים האומללים, ומנגד, חלקם אכן הוכחו רפואית כיעילים נגד נשירת שיער והתקרחות, אך הם היו זמניים במקרה הטוב וחלקם אף לוו בתופעות לוואי. לצערנו אף אחד מהם אינו מושלם וחף מחסרונות ונותן פתרון אמיתי וסופי לתופעת ההתקרחות הגברית.

עם זאת, בימים אלו עובדים על פיתוח רפואי חדיש לטיפול בהתקרחות שמפיח תקווה חדשה בקרב המתקרחים והקירחים כאחד. מדובר על טיפול תאי מתחום הביו-טק שמשתמש בתכונות זקיקי שיער העורף וצידי הראש שעמידים בפני האנדרוגן הגברי שגורם להתקרחות, כאמור, ומקנים אותם לשאר זקיקי שיער הראש, בין אם הם מגדלים את שיער בצורה ראוייה, בצורה פגומה, או שאינם מגדלים כלל. מטרת הטיפול היא פשוט להחזיר את הגלגל לאחור ולהחזיר את התפקוד התקין של כל זקיקי הראש ע"י הזרקת תאים יחודיים שבודדו מהשיער שנמצא בחלקו האחורי ומצדי ראשו של המטופל והתרבו, תוך שמירה על תכונותיהם. התוצאות הצפויות הם ראש בעל שיער מלא אצל המתקרחים והקירחים כאחד.

 

 

NextGenMed- רפואת הדור הבא


nextgm.co.il


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב