מעובד למקצוען
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מעובד למקצוען 

מאת    [ 20/03/2017 ]
מילים במאמר: 400   [ נצפה 676 פעמים ]

 
 

ישנם מצבים,לא מעטים שקורה שיש עובדים שעושים טעויות או לא עושים מה שמבקשים מהם.

שם אם שאלתם את עצמכם האם הסברת לעובד איך לפנות ללקוח - התשובה הייתה על סף עצבים: "כן. הסברתי מאה פעם ועדיין הם עושים טעויות, ומפספים לקוחות ועסקאות."

השאלה היא איך הסברת

בין אם זו טיפול בלקוח, במכשיר מכאני או מכירה, מסתבר שהדבר הקשה ביותר לעשות הוא לשכפל את המיומנות של מקצוען אמיתי למישהו אחר.

אז מה עושים?

מיומנות אמיתית מורכבת משלושה חלקים: להתבונן (כדי להבחין איך הדברים נעשים, מה הדרך האידיאלית שבה זה נעשה, ולראות דברים שלא בהכרח אפשר לקרוא בספר או אפילו להבין מהסבר של מישהו אחר). החלק השני הוא ללמוד. לא סתם לצבור עוד ועוד נתונים על הנושא, אלא באמת ללמוד ולקבל מכך הבנות, ולקבל שיטות חדשות לבצע דברים. אך באופן בלתי נמנע כדי להפוך למקצוען - צריך לתרגל.

אם תבדקו אפשר בקלות לראות שכל אלוף, מתרגל שוב ושוב ושוב ושוב את הפעולות השונות שהוא עושה. בין אם זה אצן, כדורגלן ובעסקים זה נכון לגבי כל שאר התפקידים: איש מכירות, איש שירות, פועל ייצור והרשימה ארוכה. אפילו אחראי הגביה יכול ללמוד שיטות גביה יעילות ומעשיות יותר ולתרגל אותן.

כאשר הפנתי את תשומת ליבה של בעלת העסק לכך שצריך לתרגל את העובדת היא התפלאה ושאלה איך עושים את זה.

ובכן תחשבו על שחקן בהצגה. כדי להעלות 100 פעמים את אותה הצגה, השחקן מבצע את ההצגה קרוב ל 400 פעמים או יותר. שחקנים מקצועיים מעלים שוב ושוב ושוב את המופע בין ההצגות לפני קהל. והם מתאמנים על כל קטע עד שהיו יוצא מושלם מספיק.

אז הנה עצה מעשית:

אפשר להיות יצירתי ולפתח אינסוף שיטות של תרגול עובד.

הפשוטה ביותר היא אחרי ששאלת אותו "הבנת?", היא לפנות אליו ולומר "בסדר. עכשיו נעשה משחק תפקידים. אני עכשיו אהיה הלקוח שמזמין בטלפון, ואתה צריך לקחת ממני את כל הפרטים הנדרשים ולתאם איתי את הפגישה ואת הטיפול הנכון שאני רוצה." ואז.... מממש לבצע את הפעולות.

אל תתחילו מהגישות הקשות ביותר והלקוחות הבעייתיים ביותר.

התחל ממקרה קל ופשוט. ואחרי שהעובד הראה שהוא שולט בטלפון, במרכיזה, במחשב, ביומן הפגישות שלך ונתונים הפשוטים ביותר של השיחה, תרגל אותו שוב עם מקרה קצת יותר קשה. ומשם הקשה יותר ויותר.

אל תצמד לגישה אחת. השתמש בסימולציה של מגוון גישות. בכולן נתקלים.

כמה זמן?

כמה זמן לתרגל? אפשר לקבוע 10 דקות תרגול ביום, או לקבוע פרק זמן של מיועד בכל שבוע לתרגול וכמובן צריך להתאים את זה למקרה העסקה שלכם.

 


עפר פלאוט Ofer Plaut 


Business Expeditor Ltd


 


 

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב