דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה החשיבות של מגנזיום לגוף האדם 

מאת    [ 15/03/2017 ]

מילים במאמר: 385   [ נצפה 3610 פעמים ]

המגנזיום הוא המינרל החשוב בגוף והוא מסייע ל-300 תהליכים שונים בגוף האדם על פי מחקרים הוכח שלמרביתנו חסר מגנזיום בגוף והזנחה עלולה להזיק. המגנזיום נמצא ב-60% בעצמות 20% בשרירים והיתרה 20% בתאי הדם והרקמות. בתקופת ההיריון יכול להיווצר חוסר מגנזיום דבר שיכול להוביל לסיבוכים רבים בין הידועים היא רעלת ההיריון, לידות מוקדמות ומומים מולדים לעובר. הצורך במגנזיום חשוב לכל אדם ולנשים בהיריון או בתקופת הפוריות במיוחד. אחת הדרכים לוודא שיש חוסר במגנזיום בתקופת ההיריון הם התכווצויות שרירים.

לפי מחקרים המגנזיום  והסידן הם אלה שמכתיבים את בריאותו של הגוף.

מה קורה כשיש חוסר?

חוסר מגנזיום בגוף גורם לעייפות כרונית ולבריחת סידן שלתופעות האלה יש השלכות על חיינו. הסיכון הוא שהאדם הלוקה בחוסר מגנזיום יכול להיות בסיכון מוגבר לסוכרת, התקפי לב, יתר לחץ דם ועוד כל מיני  תחלואים אילו עד לתמותה. חשיבות המגנזיום בגוף היא לתפקוד היום יומי. בגוף שחסר בו מגנזיום יש יותר כאמור עייפות יתרה, כיווצי שרירים, טיקים בעיניים, עצירות הפרעות בשינה, עליית לחץ דם, מיגרנות וסוכרת. תופעות ומחלות מסכנות חיים. לאחרונה פורסם על חוסר מגנזיום במי השתייה בחלק מהארץ והסיבה היא שימוש במי ים מותפלים שכידוע אינם מכילים מינרלים בכלל  ומגנזיום בפרט.

איך מקבלים אותו?

באופן טבעי אפשר לצורך את המגנזיום במזון אותו אנחנו צורכים. הוא נמצא בעיקר בשקדים ואגוזים, בירקות ירוקים, בקטניות ודגנים מלאים. הסיבה שלהרבה אנשים חסר מגנזיום  תלויה במזון אותו אנחנו צורכים. תזונה לקויה ומצבים פיזיולוגיים רבים, כגון ספורטאים או חיילים, מפחיתים את המגנזיום בגוף וגורמים לתחלואה. במחקרים שנעשו בארץ התברר שיש קשר ישיר בין התמותה ממחלות לב לחוסר מגנזיום והאוכלוסייה המשתמשת במי ים מותפלים היא בראש הרשימה עם סיכוי ללקות בהתקפי לב. כבר ציינו מהם הסימפטומים שיש לשים לב אליהם כדי להבין שיש בעיה כלשהי בגוף שלנו. המלצת כל המומחים העוסקים בתחום היא שמיד עם הופעת סימפטום כלשהו לגשת לרופא המטפל וליידע אותו. לאחר בדיקת דם הוא יוכל להתאים את הטיפול.

חשיבות המגנזיום לאישה הנמצאת בהיריון כל כך גדולה שבתקופת ההיריון יש צורך לחשיבה חדשה על התזונה וזאת על מנת לשמור על בריאות האישה וגם לוודא התפתחות העובר. חשיבות המגנזיום והסידן בתקופת ההיריון כפולה מחשיבותם בגוף ללא היריון, זאת משום שמלאת הגוף בתקופה זו היא הבריאה של העובר. בנוסף להתפתחותו התקינה של העובר ההיריון עצמו יכול לעבור בקלות רבה יותר. חוסר במגנזיום בזמן הריון עלול לגרום גם לשרירים תפוסים.

בכל מקרה כדאי להתייעץ עם דיאטנית קלינית

 

 vcare - תוספי תזונה לנשים בהריון, ספורטאים וטבעונים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב