דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד למנוע פרקינסון? בתזונה טבעית! 

מאת    [ 03/03/2017 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2502 פעמים ]

כיצד למנוע פרקינסון?, אז ראשית נשאלת השאלה הלגיטימית: מהי מחלת פרקינסון?

מחלת פרקינסון היא הפרעה נוירולוגית מתקדמת אשר פוגעת בכ- 120,000 אנשים בבריטניה. המחלה פרוגרסיבית (או ניוונית) כלומר שהיא בדרך כלל מחמירה עם משך הזמן. נוירולוגיות פרושה שהיא משפיע על מערכת העצבים (מערכת זו הכוללת את המוח, חוט שדרה ועצבים בכל הגוף).

התסמינים העיקריים של מחלת הפרקינסון החולים לרוב איטיים בתנועה (bradykinesia), נוקשות, רעד וחוסר יציבות יציבה (בעיות שיווי משקל). בעוד שמחלת הפרקינסון מתוארת בדרך כלל כ-"הפרעת תנועה", אדם עם פרקינסון עלול להיתקל במגוון תסמינים אחרים, הכוללים: עצירויות, במצב הרוח ירוד, עייפות, הפרעות בשינה ובעיות זיכרון.
תסמינים נוספים של מחלת הפרקינסון ניתן לקבץ לשתי קטגוריות עיקריות - סימפטומים מוטוריים (כאלה המשפיעים תנועה) ותסמינים לא מנועים (כאלו שלא).

פרקינסון אופיינית לרוב מתפתחת ותוקפת בגיל העמידה, עם כ- 80% מהמקרים הצגת בין הגילאים 40 ו- 70, ואת התקדמות הסימפטומים הם איטיים בדרך כלל ורציפים.

אנשים צעירים שמפתחים פרקינסון נוטים יותר לסבול ממצב גנטי, כלומר שישנו קרוב משפחה עם המחלה המצביע מרכיב גנטי חזק.

סימפטומים בד"כ מתחילים בהדרגתיות, סימפטומים מוטוריים מלווים לעתים קרובות על ידי תסמינים שאינם מוטוריים: כעייפות, תתרנות, דיכאון, עצירות והפרעות מזיעות.

מה גורם מחלת פרקינסון?
פרקינסון נגרמת עקב התנוונות של תאי מוח = נוירונים על שטח של המוח הנקרא nigra substantia. נוירונים אלה אחראים לייצור של שליח כימי במוח - נוירוטרנסמיטר הנקרא דופמין וחוסר בנוירוטרנסמיטר זה אחראי להסימפטומים העיקריים של מחלת הפרקינסון.

סיבת המחלה אינה ידועה. עם זאת, כמו רוב מחלות ניווניות, מחלת הפרקינסון עשויה לנבוע ממכלול של גורמים לרבות אינטראקציות בין גנים וסביבה. גורמים תורמים עשויים לרבות רעילות סביבתית, טראומה גופנית, גנטיקה, תרופות, מחלות (כולל גידולים), חסר תזונתי, אי ספיקת המיטוכונדריה, חסר האנזים ומתח בלתי פוסק.

כיצד למנוע פרקינסון? בתזונה טבעית! דר' קובי עזרא טוען שניתן למנוע חלקית את המחלה ע"י תוכניות תזונה בהתאמה אישית המותאמת למטופל וזאת עקב מצבו הרפואי, פיזיולוגי - פסיכולוגי... ראשית יש לצרוך ולאכול יותר נוגדי חמצון, הנ"ל חיוניים לצימצום הנזקים של הרדיקלים החופשיים ורעלים שונים לרקמות המוח. כך למעשה ניתן להגון על התפקודים המוטוריים של גופנו. 


טיפול קונבנציונלי עשוי להיות כרוך תרופות אשר מיועדת בעיקר הגדלת פעילות הדופמין או ע"י מתן המבשר (חומר גלם) בצורת levodopa (האל-דופא), או על ידי גירוי קולטני דופאמין באמצעות אגוניסט לדופמין תרופה. משמש גם הן תרופות הנקראות מעכבי COMT שיכול לעזור levodopa להיות יותר יעיל MAO-B מעכבי המונעות דופמין מפני פירוק ולכן אספקה מוגבלת כבר לא בר-קיימא. טיפולים אחרים יכולים לכלול פיזיותרפיה, אוסטיאופתיה, תנועה מתקנת, עיסוי, ריפוי בדיבור, טיפול פסיכולוגי בכירורגיה במקרים מסוימים (גירוי מוחי עמוק). אין תרופה למצב, אך טיפולים אלו יכולים להקל על התסמינים.

 

אך זה כאמור עוד לא הסוף...

רפואה שלמה :-)

 

ד"ר יעקב עזרא (Ph.D) מומחה לרפואה נטורופטית. כתב הספרים: אבן הפינה בתחום פיתוח-הגוף. ספורטולוגיה-המדריך לספורטאי. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאול!. לייעוץ בקליניקה: 0528567140 בקליניקה ניתן לקבל יעוצים בסוכרת, בדיאטה והשמנה, כולסטרול וכו'...




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב