דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני וטנדיניטיס (דלקת בגיד -Tendonitis ) 

מאת    [ 28/02/2017 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 1234 פעמים ]

 

גיד הוא רקמה שתפקידה לחבר בין שריר ועצם, ואילו טנדניטיס הינו מצב של דלקת בגיד. טנדניטיס מלווה בלא מעט מקרים בדלקת נוספת של הנוזל המצוי סביב הגיד (הנוזל הסנוביאלי). מצב זה של דלקת נקרא - טנוסינוביטיס.

שתי הדלקות שציינתי מאופיינות לרוב בכאב ורגישות באזור המפרק המודלק (בעיקר בעקבות תנועתו) ובנוסף הן עלולות להתלוות בנפיחות אזורית,  או במקרים קשים יותר, גם בתחושת נימלול. הכאב והקשיון המפרקי עלולים לגרום להגבלת התנועה באזור המפרק עם הדלקת. קיימים מפרקים שהפגיעה הזו בהם הינה שכיחה יותר והם כוללים את מפרקי הכתף, המרפק,השכיחים ביותר לבעיה זו הינם: כתף או הכתפיים, מפרק כף היד, מפרק המרפק (מרפק טניס - Tennis Elbow), מפרק העקב (Achilles tendonitis).

לא תמיד ידועה לנו הסיבה להופעת הטנדיניטיס (הדלקת), אך כן ידוע שמצבים כגון חבלות חוזרות או פעילות גופנית מאומצת, עשויים להביא להופעת הדלקת. דוגמא נוספת היא פעילות ספורטיבית שלא מבוצעת באופן סדיר או לחילופין, פעילות ספורטיבית מאומצת מידי, שלא נעשה בתחילתם חימום מתאים, עשויה להוביל גם הם להופעת הדלקת בגיד (הטינדיניטיס). כזו היא תסמונת לוחמי הסוף שבוע המתאפיינת בביצוע אימון אחד ממושך או לחילופין, שניים במהלך סוף השבוע, אשר במהלכם מנסה המתאמן להגיע לסך כמות הדקות השבועיות המומלצת לפעילות גופנית אירובית.

פציעה חוזרת מסוג נקע ביד היא אולי הגורם השכיח ביותר להופעת הטנדיניטיס (דלקת בגיד) אצל בעלי מלאכה כגון: מעצבי שיער, פדיקוריסטיות, מוזיקאים, מכונאי רכב וכדומה. בנוסף, אותם אנשים העובדים שעות ארוכות ללא הפסקה בהקלדה מול מחשב, עלולים גם הם לסבול מטנדיניטיס, זאת כאמור, בשל שימוש היתר במפרק. 

הרפואה הסינית, הכוללת בין השאר את טכניקות הטיפול דיקור סיני (אקופונקטורה) וצמחי מרפא סיניים, מאמינה כי פעילות מאומצת ועומס יתר עלולים להביא למצב של חסימת צי (Qi = אנרגיה) ודם לאורך מסלולי האנרגיה בגוף, הרי הם - המרידיאנים). על כן, במהלך הטיפול בדיקור סיני מוחדרות מחטים דקיקות לאזור הסמוך לאזור הכואב ולאזורים מרוחקים אחרים בגוף, אשר להם קשורים על פי הראייה הסינית לאותו מאזור הכואב, כל זאת, במטרה להביא להגברת הסירקולציה של qi ודם לאזור הפגוע.

צמחי מרפא סיניים עשויים לתרום גם הם לשיפור המצב ויגרמו להפחתה בתהליך הדלקת ברקמות הרכות בזמן שיביאו ויסייעו לחיזוק הגיד. 

הרפואה הסינית מאמינה וטוענת עוד כי אחד התפקידים האנרגטיים של הכבד הוא להזין ולשלוט בגידים וברצועות בגוף, ולכן תפקוד תקין של הכבד יתבטא בתנועתיות טובה וחלקה. הטיפול בדיקור סיני וצמחי מרפא סיניים יכלול ברוב המקרים טיפול באספקט האנרגתי הזה של הכבד.  

מטופלים הסובלים מטנדיניטיס קשה עלולים להידרש (לפחות לזמן מסויים) להפסיק את אותה הפעילות אשר הביאה וגרמה להופעת הטנדיניטיס. הפסקת ההידרדרות, שיפור וזירוז הטיפול עשויים להיות התוצאה של טיפול מוצלח בדיקור סיני (אקופונקטורה). שתי טכניקות הטיפול של הרפואה הסינית, דיקור סיני וצמחי מרפא סיניים, נמצאו כיעילות ביותר בטיפול בטנדיניטיס, והביאו במחקרים רבים לתוצאות נהדרות, הן במצבים כרוניים והן במצבים אקוטיים. 

משך הטיפול במקרים אקוטיים עשויי להיות קצר יותר מאשר משך הטיפול במקרים כרוניים יותר בהם סובל המטופל מהתופעה במשך פרק ואשר בהם הוא עשוי להתארך יותר.

דלקת בגיד (טנדיניטיס) נחשבת לאחד המכאובים השכיחים ביותר בקליניקה, בייחוד ככל שמתבגרים בגיל, אך עם זאת, אין זה אומר שיש להיכנע לכאב. אפשר בהחלט לצמצם אותו ואף להעילמו. כמו במקרים רבים אחרים, שני הנושאים שעליהם עלינו לשים לב הם תזונה מתאימה ופעילות גופנית.

אקופונקטורה (דיקור סיני) המתבצעת על בסיס מניעתי עשויה אף היא להפחית או למנוע את הופעת הדלקת והתפתחותה מלכתחילה, כמו גם למנוע את הישנותה אצל אותם מטופלים שכבר סבלו ממנה.

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לטיפול בדיקור סיני


כתובת הקליניקה: דרויאנוב 5, קומה 12,  תל אביב


אתר: Https://www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב