דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נשירת שיער אצל גברים 

מאת    [ 26/02/2017 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2085 פעמים ]

מהי נשירת שיער אצל גברים?

נשירת שיער היא בעיה אסתטית נפוצה, ממנה סובלים גברים ונשים גם יחד. למרות שהבעיה מזוהה בעיקר עם הגיל השלישי, לא מעט אנשים סובלים ממנה גם בשלבים מוקדמים הרבה פחות של חייהם. לכל אדם נושרות שערות מפעם לפעם, חשוב להדגיש כבר בנקודת ההתחלה. נשירת שיער בעייתית מתרחשת כאשר כמות השערות הנושרת עולה על הגבול הנורמלי, כשבדרך כלל מדובר כאן על יותר מ-50 שערות שנושרות באופן "טבעי" מדי יום, כולל במהלך סירוק השיער. אדם ממוצע מאבד בין 50 ל- 100 שיערות ביום אבל שימו לב ששיער עלול לנשור מאזורים שונים בגוף, אבל הבעיה העיקרית והנפוצה מכולן היא נשירת שיער הראש.

את נשירת שיער בגברים נהוג לחלק למספר סוגים. המקרה השכיח ביותר הוא דילול שיער הראש, הנעשה בהדרגה. דפוס הנשירה שונה אצל גברים לעומת נשים: גברים יסבלו מ"מפרצים" ומנשירה שמגיעה עם הזמן למצח ולמרכז הראש. אצל נשים, קו השיער על המצח נשמר בדרך כלל, כשהירידה היא בנפחו של השיער. תסמין אחר של נשירת שיער הוא קרחות עגולות (אלופציה), התרופפות השיער או נשירה מלאה בכל הגוף, השכיחה הרבה פחות (זוהי למשל אחת מתופעות הלוואי של טיפולי כימותרפיה).

הגורמים לנשירת שיער

לנשירת שיער יש לא מעט גורמים פוטנציאליים, המשתנים אצל כל אדם. הגיל מהווה פקטור משמעותי, כאשר עם השנים הופך השיער לדליל ולדק יותר, מה שמגדיל את סיכויי הנשירה שלו. נשירת שיער עלולה להיגרם עקב סיבות הורמונליות (היא למשל נפוצה אצל נשים בתקופת ההריון), גורמים גנטיים, מחלות עור (קשקשים, פצעים, דלקות וכן הלאה), מחלות נלוות אחרות, נטילת תרופות מסוימות, הרגלי תזונה קלוקלים, עונת השנה (השיער נושר יותר בחודשי הקיץ), טיפול לא נכון בשיער (חשיפה לכלור, צביעת או החלקת שיער) – והרשימה עוד ארוכה.

אז מה אפשר לעשות?

הדבר הגרוע ביותר שאפשר לעשות הוא להסיק שנשירת השיער היא "טבעית", ולכן אי אפשר לטפל בה. התפיסה הזו לא מדויקת, מכיוון שיש כיום שורה ארוכה של טיפולים אופציונליים לנשירת שיער. בין היתר אפשר להצביע על שמפו מיוחד נגד נשירת שיער, טבליות פרופסיה, תמיסת רוגיין להתזה על הקרקפת, שיפור הרגלי התזונה (למשל תוספי תזונה עמוסי ויטמינים), מסכות הזנה ועוד. אם הבעיה נגרמת עקב גורם חיצוני כלשהו, דוגמת מחלת עור, ברור שצריך לטפל בו קודם כל לפני שחושבים מה לעשות כדי להפסיק את הנשירה: טיפול במקור הבעיה יכול לעזור.

אביעד א.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב