דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב חצרות בגני ילדים 

מאת    [ 13/02/2017 ]

מילים במאמר: 401   [ נצפה 3182 פעמים ]

ילדים בגיל הרך אוהבים מאוד את חצר המשחקים, הם נהנים לשחק ולפעול בה, היא חשובה להתפתחות שלהם ומהווה עבורם חלון לכל מה שמתרחש מחוץ לכותלי הגן. בחצר הם יכולים לעקוב אחרי השינויים המתחוללים בטבע, דבר שהוא חשוב ביותר להתפתחות וללמידה שלהם על העולם. כשמתכננים את חצר הגן יש להשקיע מחשבה רבה כדי להפוך אותה לחצר נעימה שמאפשרת משחק ולמידה. צריך לשקול היטב איזה מתקנים מציבים בחצר ואיך מעצבים אותה כך שהמבנה שלה יהיה נכון לטובת הילדים. בשורות הבאות ננסה לרכז את הדברים ההכרחיים לחצר גן איכותית שמשיגה את כל יעדי ההתפתחות של הילדים בגיל הרך.

חצר גן ילדים נקיה ומסודרת

אחד הדברים החשובים ביותר בתהליך עיצוב חצר הגן הוא לוודא שהיא תהיה מסודרת, מרווחת ונקייה. כמובן שאין אנו מתכוונים שעל החצר להיות מסודרת כל הזמן, כי הרי משחק הילדים גורר מאליו את הפרת הסדר. הפרת הסדר של הילדים היא חשובה ביותר והיא שמלמדת על משחק פורה ונכון. כשאנחנו אומרים שעל החצר להיות מסודרת אנחנו מתכוונים שעליה להיות מאורגנת כך שתתאפשר תנועה נוחה בה לכל ילדי הגן. אין צורך להעמיס במתקנים ובמשחקים וכדאי לזכור שהעומס לפעול לרעה על חושי הילדים ולהקשות עליהם את המשחק החשוב כל-כך. בגיל הרך חשוב להמעיט בגירויים ולתת לילדים להביא את הדברים מעצמם מתוך דמיונם. כדי ליצור "שקט" שכזה תוכלו לכסות את שטח החצר בדשא סינטטי. הדשא מעניק מראה מסודר ונקי ומאפשר לילדים לשחק באין מפריע. מחיר דשא סינטטי יוצא בהחלט משתלם אם מחשבים את העובדה שאין צורך בהוצאות על השקיה ותחזוקה.

חצר גרוטאות

בחצרות גני ילדים פעמים רבות נהיה עדים לגרוטאות ישנת, כלים וחפצים מ"עולם המבוגרים" שיצאו משימוש והגיעו לחצר הגן. תורת חצר הגרוטאות היא תורה שלמה שנלמדת בסמינרים השונים לגננות וחשוב מאוד לתת עליה את הדעת כשמעצבים חצר בגן. הגרוטאות הן חשובות מאוד ליצירת המשחק הסוציו-דרמטי שהוא חשוב במיוחד להתפתחות הילדים בגיל הרך. הקפידו להעשיר את החצר שברשותכם בגרוטאות ישנות (אך בטיחותיות) שיצאו משימוש וכך תיצרו עבור הילדים חצר איכותית במיוחד.

חצר עם צמחיה וגינה

כפי שכבר ציינו, באמצעות חצר הגן לומדים הילדים ועוקבים אחר השינויים בטבע. כדי שיצליחו לעשות זאת ביתר שאת על החצר להיות עשירה בצמחיה ואם יש אפשרות לגינה מה טוב. תוכלו לשתול בשיתוף עם הילדים את הצמחים, לעקוב אחר צמיחתם והשינויים שהם עוברים וכל ללמוד בצורה חווייתית דברים ברומו של עולם. ניתן לשתול בכל עונה את השתילים המתאימים ביותר ולשתף את הילדים לאורך התהליך כולו. לגינה וצמחיה יש מקום נרחב בחצר הגן שכן החצר משמשת כצינור החשוב והמשמעותי ביותר בין הילדים לבין הטבע.

 

רונה וייס בלוגרית וכותבת תוכן בבלוג של המלצות לצרכנים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב