דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גיוס עובדים - כל מה שחשוב 

מאת    [ 13/02/2017 ]

מילים במאמר: 427   [ נצפה 4453 פעמים ]

הקמת עסק אינה דבר של מה בכך, בעיקר כאשר מתכננים להעסיק מספר עובדים בחברה. גם עצמאים העומדים להרחיב את העסק וזקוקים לשם כך לגייס עובד אחד או יותר צריכים להיערך לכך בהתאם, מאחר שמדובר בהחלטה לא פשוטה, ועליהם גם להכיר את הזכויות הסוציאליות המגיעות לעובדים שלהם על פי חוק. מעבר לניהול העסק יש לנהל במיומנות גם את העובדים, ויש להקפיד על תשלומי פנסיה, ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות. אגב, גם כאשר מעסיקים עובדים זרים יש לדאוג להם על פי החוק בארץ לתשלומי ביטוח לאומי וביטוח בריאות.  

חובות חוקיות על מעסיק עובדים

במקביל להקמת העסק ולהשגת כל האישורים הנדרשים, על מעסיק עובדים לפתוח תיק ניכויים במס הכנסה ובביטוח לאומי. על בעל העסק להצהיר על עובדיו, כמתחייב בחוק, ובאחריותו של המעסיק גם לדווח לפקיד השומה מהו השכר של העובד או של העובדים, ומדי חודש עליו להעביר את המס שנוכה במקור לרשויות המס בארץ.

המדינה רואה במעסיק את האחראי על דיווח נכון והולם – על בעל העסק לשלם דמי ביטוח לאומי ודמי ביטוח בריאות כפי שנדרש בחוק. חשוב לציין כי אי דיווח על עובדים בעסק ומעסיק שאינו משלם לעובדיו ביטוח לאומי או דמי בריאות, בין אם הם קבועים, זמניים או זרים, מסתכן בעבירה פלילית הכרוכה בקנסות גבוהים ובמקרים מסוימים עשויה להוביל למאסר.

ראוי לציין כי זכויות עובדים כוללות בין השאר גם תנאי העסקה הולמים, תנאי עבודה כמקובל בחוק לרבות שעות עבודה, חופשות, ימי מחלה, תשלום עבור שעות נוספות, ואין לשכוח את נושא הביטוח הפנסיוני, הוצאות נסיעה, הפרשות לקופת גמל וכדומה.

חובות חוקיות על מעסיק עובדים זרים

עובדים זרים אינם תושבי המדינה, לכן הממשלה הוציאה את צו העובדים הזרים, המחייב את המעסיק לרכוש עבורם ביטוח בריאות מאחת מחברות הביטוח המציעות זאת. בנוסף, על המעסיק המעוניין לגייס עובדים זרים לדאוג לתנאי העסקה הולמים, כפי שנדרש ממנו בעת העסקת עובדים ישראלים בעלי אזרחות.

חשוב להדגיש כי מעסיק שאינו ממלא את חובתו החוקית כלפי עובדיו הזרים צפוי להיות מואשם בעבירה פלילית שדינה קנס כספי גבוה ומאסר. מעסיק המגייס עובדים זרים חייב לרכוש על פי החוק ביטוח עובדים זרים. הביטוח מקנה לעובד הזר כיסוי רפואי בסיסי הדומה לכיסוי של אזרחי המדינה במסגרת חוק ביטוח בריאות ממלכתי. הפוליסה מאפשרת לעובדים הזרים, בין אם הם שוהים כחוק בארץ וברשותם היתר עבודה ובין אם לא, לקבל שירותים רפואיים כגון ניתוחים, בדיקות ורפואה ראשונית על ידי רופא משפחה, מרשמי תרופות, בדיקות על ידי רופאים מומחים, ביקור בחדר מיון, אשפוז בבתי חולים, בדיקות הדמיה ועוד.

מעבר לכך, החוק מחייב מעסיקים של עובדים זרים לשלם לכל הפחות שכר מינימום, דמי נסיעה, דמי הבראה לעובדים זרים המועסקים בחברה מעל לשנה, וכאמור – עליו לשלם גם ביטוח לאומי. 

עידו מקל




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב