עיצוב משרד ככלי התומך בעבודה צוות אפקטיבית ושיתוף פעולה.
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

עיצוב משרד ככלי התומך בעבודה צוות אפקטיבית ושיתוף פעולה. 

מאת    [ 13/02/2017 ]
מילים במאמר: 489   [ נצפה 907 פעמים ]

 
 

עבודת צוות היא אחד מהשיקולים המרכזיים בתהליך עיצוב משרדים. עלינו להתייחס לנושא, בתכנון המשרד. במטרה לבנות חלל שהוא המעודד פרודוקטיביות ותקשורת בין העובדים, מבנה החלל וצירי התנועה בו, מרכזיים ביותר.

רוח צוות, שיתוף פעולה ותקשורת ארגונית, מהווים גורמי מפתח ליצירת תרבות ארגונית מעודדת ויעילה, כמו גם, תרבות הדואגת לרווחתם של העובדים בארגון. יצירת חלל מפגש מגוונים, מאפשרים לצוות העובדים הזדמנות להיפגש ולדון בנושאים הרוולנטים לעבודה.

 בחברות הייטק עבודת הצוות היא חיונית להצלחת החברה. במחקרים רבים העוסקים בניתוח תהליכי עבודה בחברות, נמצא כי החלפת רעיונות ומחשבות, מעודדות חדשנות, פתרונות יצירתיים, ושיתוף במידע. בשיחות פתוחות ניתן לא רק להחליף רעיונות האחד עם השני, אלא גם לבחון אותם ביחד ולקבל משוב מהעמיתים לעבודה. קבלת משוב, הצגה של נקודות מבט שונות, מאפשרים פיתוח חשיבה ייחודית ומאפשרת פיתוח רעיונות ודרכי פעולה אפקטיביים, התורמים רבות לפיתוח החברה, המוצרים והשירותים שהיא נותנת.

 אלמנטים מרכזיים התורמים לעבודת צוות במשרד:

 חלל עבודה משותף:

שימוש בחלל עבודה משותף עוזר לחברי הצוות לשתף פעולה ולהקשיב האחד לשני. חלל כזה מאפשר לעמיתים בצוות, לדון באתגרים ולשתף ברעיונות בינם לבין עצמם. יחד עם זאת צריך לדאוג לטיפול נכון בחלל, כדי שהעובדים יוכלו גם להתרכז ולהיות פרודוקטיביים. חייבים לטפל באקוסטיקה של החלל הפתוח, ליצור הפרדות בין אזור אחד לשני. בין אם ההפרדות הללו הן באמצעות אלמנטים דקורטיביים, פתרונות באלמנטים אקוסטיים, חדרי ישיבות פתוחים או חדרי ישיבות סגורים. חדרי שקט, לשמירה על הפרטיות, או אזורי התכנסות.

ריבוי חללי מפגש:

חשבו על חללי מפגש עבור העובדים ואיך חללים כאלה תורמים להם. ייעוד חללים מגוונים למפגש מאפשר תקשורת פתוחה ושוטפת בין העובדים.יש לתכנן חדרי מפגש בגדלים ובאופי שונה, חדר ישיבות פורמאליים לפגישות הנהלה וכד' לצד חדרי ישבות א-פורמאליים המעודדים חשיבה יצירתית וסיעור מוחות. כחלק מתהליכי פיתוח במשרדי חברות הייטק, עולה צורך לישיבות צוות בעמידה, ולשם כך צריך לתכנן חללים בהם נמצא דלפק עמידה גבוה עליו מניחים את המחשב, הטלוויזיה או המקרן, ומסביבו עומדים חברי הצוות ומנהלים שיח.

ישיבות בחללים פרטיים וציבוריים:

בשלב התכנון, חשוב ליעד שטחים שישמשו כחדרי ישיבות, אך צריך לזכור ליצר את החללים המתאימים, לסוגי מפגש שונים. בעת תכנון החלל יש לקחת בחשבון את כל סוגי מפגשים שונים, חלקם פרטים וחלקם ציבוריים. לשם כך, בתכנון ועיצוב משרדים יש ליעד חללים גם לחדרי שקט, אותם חדרים שעובד יכול להתרכז וליצור בזמן שהוא זקוק לשקט ואזור שהוא פרטי.  בתהליך עיצוב משרדים, יש להבין את תהליכי העבודה הנדרשים, ולאפשר לעובדים את הזדמנות לשוחח בחלל המתאים לסוג ולאופי השיחה והשימוש.

תרבות ארגונית

צריך לזכור שעל מנת ליצור חלל עבודה המעודד פרודוקטיביות ורווחה לעובדים בו, צריך ליצור חלל המתאים לתקשורת בין העובדים בו. כאשר הצוות מתחיל לעבוד ביחיד הם גם יבנו רעיונות חדשים וגדולים ביחד. במטרה לחזק תרבות ארגונית המעודדת תקשורת פתוחה ושיתוף פעולה, צריך להוסיף את המסרים שחשוב להנהלה להעביר לעובדים וזאת באמצעות המיתוג והתקשרות הפנים ארגונית. שילוב של תכנון המשרד, עיצוב משרדים תוך הלבשת המשרד באופן מידתי, אסתטי ומיתוג משרדים, תאפשר להעצים את חווית העובד וליצר את התרבות הארגונית הנדרשת להצלחת החברה.

 

לסיוע בתכנון חלל המשרד שלכם – T+R Studio

TplusR studio סטודיו לעיצוב משרדים

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב