מהם המרכיבים לעסק מנצח ? חלק ג'
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מהם המרכיבים לעסק מנצח ? חלק ג' 

מאת    [ 13/02/2017 ]
מילים במאמר: 1966   [ נצפה 1344 פעמים ]

 
 

הפעולה העיקרית בניהול עסק מצליח – חיוב /
קבלת תשלום מהלקוח
טוב אז אני בטוח שנתקלת הרבה פעמים בבעיה הזאת שהלקוח לא יכול
לשלם מכל סיבה שהיא, לא היום ולא מחר ולא עוד שבוע, הוא מתעכב בתשלום
וגורם לך לאי נעימות כי אתה צריך להרים את הטלפון ולצלצל אליו מס' פעמים
כדי שסדיר את החוב שלו אלייך .
אתה בתור בעל עסק, אם תוותר לכל אחד שלא הסדיר את התשלום, מחר זה
יהיו עוד 10 אנשים עוד שבוע 20 לקוחות וכן הלאה... המצב שלך יהיה בטטה!
לכן אתה חייב לעמוד על שלך ולהתמודד עם בעיית התשלום ולדרוש אתה
הכסף שלך .
יש לי פתרון מעולה בשבילך שיפתור את בעיית התשלום והוא פשוט מאוד אל
תאפשר ללקוחות שלך לצבור אצלך חובות איך תעשה זאת ? כך :
1 -גביית תשלום מראש : פתרון מעולה שאני באופן אישי משתמש בו
הוא גביית תשלום מראש, עלייך לחייב את הלקוח לשלם לך את הכסף
עוד לפני שאתה מתחיל לעבוד, לעדכן אותו מראש שאתה עובד אך ורק
בצורה הזאת ואם לא ישלם מראש לך הוא לא יקבל תוצאה, אבל אני
יודעת שתמיד יהיו לכם תירוצים למה לא לעשות את זה פשוט תעשו את
זה תגבו תשלום מראש ! בעיניי זו הדרך הכי מעולה לקבלת התשלום
בלי יותר מדי כאבי ראש. והסיבה לכך ומה שתשיגו כתוצאה מזה היא :
רצינות מצד הלקוח : ברגע שהלקוח שילם מראש, הוא נתן לכם כסף
מראש, זה דבר שמעיד שהלקוח שלכם הוא רציני לגביכם ומעוניין
בשירות שלכם, לכן לצורך העניין אדגים: אם אני עושה טיפול זוגי
וקבעתי פגישה חייבתי את הלקוח שלי מראש, אז הוא לא יבטל את
מועד הפגישה למה ? כי הוא מרגיש מחוייב כיוון שנתן תשלום מראש!
לכן הלקוח יתייחס אלייך יותר ברצינות , אנשים ברגע שהם משלמים
כסף הם מרגישים מחוייבים לכן גביית תשלום מראש עדיפה על פני
גבייה תשלום לאחר ביצוע העבודה.
אני תמיד מונע את האפשרות לצבור חובות מראש- אבל אל תשכח
שבעסק שלך אתה הבוס !
~ 8 ~
איך לנהל את העסק נכון ? אל תערבב
את העסק עם חייך הפרטיים !
הרבה פעמים אנחנו מערבבים, את ההוצאות האישיות שלנו עם
ההוצאות של חשבון העסק, וזו טעות חמורה קודם כל ולפני הכל !
תדאג שיהיה לך חשבון בנק אישי בנפרד וחשבון בנק לעסק שלך בנפרד
ככה יהיה לך קצת יותר סדר בבלאגן ולא תעשה סלט, בתור בעל עסק
חשוב מאוד שיהיה הרבה סדר.
הכסף שלך נכנס לקופה של העסק וזה מצויין אבל לאן הולך הכסף בסוף
היום ? האם אתה מבזבז אותו לצרכים האישיים שלך או מפקיד אותו
ישירות לחשבון העסקי שלך ?
אני יודע שתמיד יהיה איזה משהו שחסר בבית אולי לחם אולי חלב או
ביצים, או שתיהיה הוצאה נוספת שעלייך לשלם מיד אז מה בעצם עושים
איך נעשה סדר בבלאגן של העסק לבית ? פשוט מאוד סוף חודש/
תחילת חודש ב10 נגיד תמשוך משכורת מהרווחים של העסק שלך ממש
כמו עובד שכיר ואיתו תתנהל כל החודש ! אני יודעת שזה מאוד קשה
בהתחלה אבל אם תרגיל את עצמך לעשות כך , אחר כך תרגיש שזה
הרבה יותר פשוט וככה גם לא תערבב בין הוצאות העסק להוצאות
הבית, פשוט אל תשתמש בשום אופן בכספים של העסק לטובת צרכייך
האישיים הכסף שתשתמש בו הוא הרווחים של העסק !
אני יודע שמה שאמרתי לך זה עתה לעשות שינה לך או חידד לך משהו
במחשבה ואני גם יודע שיהיה לך קשה לבצע את הפעולות הללו אבל
אני רוצה להגיד לך שאם תיישם את כל מה שאמרתי אני מבטיח
שהתוצאה שלך תהיה מתגמלת בהתאם.
~ 9 ~
איך לשווק את העסק בצורה נכונה ואיך
לבנות הצעה שקשה לסרב לה ?
שאלות ששוות מיליונים! החלק הכי קשה בעסק זה הקטע של השיווק של
העסק, אני בטוחה שהרבה פעמים שאלתה את עצמך איפה לשווק?, איך
לשווק?, ומה זה בעצם שיווק ? אז ההגדרה של שיווק היא פעילות מסיימת
שאני בתור בעלת עסק עושה כדי לחבר ביני לבין קהל היעד שלי או הלקוחות
שלי על מנת ליצור מערכת יחסים חד צדדית לפני המכירה, זוהי למעשה
פעילות מסוימת עסקית או חברתית שאני עושה על מנת לקדם מכירה/ מכירות.
סביר להניח שאם אתה קורא שורות אלו אז כבר מזמן בחרת לשווק את העסק
שלך באינטרנט, כי הבנת שטמון פוטנציאל גדול באינטרנט, רק שעדיין לא
הבנת כ"כ איך תוכל לעשות זאת בצורה מושלמת שתעבוד בשבילך על אוטומט.
קודם כל, אני יודע שכל סוג של פרסום הוא טוב, וזה טוב שגם אתה יודע את
זה אבל אתה בתור התחלה צריך לקחת ערוץ שיווקי אחד שתוכל להתמקצע בו
ולדעת עליו המון מידע שבסה"כ יתרום לך בפרסום העסק ואחרי שתתמקצע
בערוץ הזה תוכל לעבור לעוד ערוצים שיווקים ראה הוזהרת לא לוקח יום ולא
יומיים גם לא חודש להתמקצע בערוץ שיווקי אחד ומי שאומר לך אחרת רוץ לצד
השני של הדלת !
טוב אז יצא לי להיתקל בהרבה בעלי עסקים ששאלו אותי איך לשווק איפה
אני ישווק את העסק שלי ומה הולך טוב יותר פרסום בפייסבוק ? ביוטיוב?
בגוגל ? ממומן או אורגני ? ועוד אין ספור שאלות כאלה ... השאלות טובות אבל
אי אפשר לאכול את כל העולם ביום אחד ולפני איך לפרסם ואיפה לפרסם יש
מה לפרסם, למי בדיוק לפרסם ולמה בכלל לפרסם.
אם אין לך מושג מי הם האנשים שצריכים את השירות שלך ומה משותף להם,
מה הם בעצם רוצים? מה המטרה של אותם אנשים? כדאי שתתחיל לחפש
אותם מעכשיו אחרת העסק שלך עלול להתנדף כמו הרוח.
אני רוצה לעזור לך לחפש את הלקוחות הפוטנציאליים שלך ובגלל זה אכתוב לך
כאן למטה 2 דוגמאות שיעזרו לך למצוא את הקהל שלך :
דוג' 1 -זוג נשואי הולך לטיפול זוגי שעולה לו ביוקר, הוא לא רוצה את הטיפול
זוגי בעצם הוא רוצה שהבעיה שלו עם אשתו תיפטר אז הוא קונה כלים שיעזרו
לו לפתור את הבעיה עם רעייתו הוא בעצם קונה פתרון לבעיה שלו, זו המטרה
העקרית. הלאה
~ 10 ~
דוג' 2 -בחורה שהולכת לסופר פראם כדי לרכוש מוצרי טיפוח ואיפור, היא לא
קונה בעצם את המוצרי טיפוח ואיפור, היא קונה את ההרגשה הטובה שלה,
היא קונה את היופי שלה, כי היא יודעת שאם היא תשים איפור היא תהיה יותר
יפה לכן היא בעצם קונה את היופי שלה לא את האיפור.
עכשיו אחרי שהדגמתי אני מניח שאתה מבין למה התכוונתי חשוב עכשיו
ומצא את התועלת שבעסק שלך שאל את עצמך מה המטרה של שירותיי?, איך
העסק שלי יכול לפתור לאנשים בעיות ? ואם הם יקנו את המוצר שלי אז מה
הם בעצם יקנו ? לא את המוצר אלא את ה.... ?
מצויין אנחנו מתקדמים...
עידן התחרות
בעידן בו התחרות כ"כ עצומה לנו לא נשארת ברירה אנחנו לא רק שחייבים
למתג את עצמנו בעולם האינטרנט אלא חייבים למצוא את היתרונות שלנו על
פני המתחרים שלנו.
יש כ"כ הרבה בעלי עסקים היום שמוכרים אולי בדיוק במחירים שלך- כמוך, או
יותר יקר, או פחות ממך זול יותר אני רוצה לשאול אותך שאלה אפשר? למה
שהלקוחות יקנו דווקא ממך ? מה יתן לי לקנות דווקא ממך ?
רוב בעלי העסקים שאני שואלת אותם את השאלה הזאת או שעונים לי בשלילה
או : אני לא יודע... זו התשובה !
יצירתיות זו המילה, וזו התשובה אתה צריך להבדיל את עצמך מבעל עסק אחר
ע"י דבר יצרתי כלשהו, לדוג' : אני מלמדת בעלי עסקים איך לפרסם את העסק
שלהם ביוטיוב אחד על אחד, בזמן שהרוב עושים קורסים אינטרנטיים אני עושה
את זה אחד על אחד יחד עם בעל העסק.
לדוג' נוספת: המצאתי מוצר לדוג' אייפון חדש שיכול לכבות את האורות בבית
שלי בלחיצה אחת, איזה כיף לא ? פלפון שמכבה את האור בבית.. אני אפילו
לא צריך לקום מהמיטה פשוט אלחץ על מקש והטלפון יכבה את האור.
עכשיו הבנתם את העיקרון ? תהיו חדשניים תהיו יצירתיים, וככה רק ככה תוכלו
לגבור על המתחרים שלכם! תעשו משהו שהמתחרים שלכם לא עושים !
~ 11 ~
בניית הצעה שיווקית שקשה לסרב לה :
טוב אז עברת את שלב הפרסום שזה בעצם החלק הכי פשוט- לפרסם,
הלקוחות הגיעו אל העסק שלך וכעת הם מכירים אותך טוב, התלהבו ממך
מהמוצרים והשירותים שאתה נותן, מה שנותר להם זה רק להוציא כרטיס
האשראי שלהם ולשלם נשמע פשוט נכון ? לצערי ולצערך הרב זה בכלל לא
פשוט כמו שזה נשמע !
אתה חייב לבנות הצעה שיווקית מנצחת כזאת שאי אפשר לסרב לה וכזאת
שתניע את הלקוח לפעולה ותגרום לו להוציא את הכרטיס אשראי שלו מהכיס
ולשלם איך תעשה את זה ? תבנה הצעה שיווקית שנוגעת בכאב של הלקוח,
כדי שיבין שאתה הפתרון לבעיה שלו ואם הוא לא יפתור את הבעיה הזאת היא
תחמיר.
אבל לפני שתבנה הצעה כזאת אתה חייב להבין שהלקוחות עדיין די חוששים
ממך , כי " אולי אתה מנסה לדפוק אותם" , אולי אתה לא אמין, אולי אתה מוכר
אשליות, אולי הם כבר נפלו בפח של איזה גורו שאמר שיספק להם פתרון
תמורת תשלום ולא סיפק להם, והם כמובן לא רוצים לצאת פראיירים טוב אז
אין שום ברירה אלא להבין ולהכנס אל המוח של הלקוח ולהבין שאין לך ברירה
אלא להסיר את כל "חומות המגן" של הלקוח שלך.
אך נעשה את זה ? איך לגרום ללקוח שלי להאמין בי ולקנות ממני ? אני אציג
לך כמה אפשרויות שיתרמו לך ויעזרו לך לגרום ללקוח שלך לסמוך עלייך
ולקנות דווקא ממך:
1 -תן אחריות והתחייבות – מה אכפת לך לתת אחריות ולהתחייב הרי
המוצר שלך בסה"כ אמור לתרום ללקוח הלוא כן ? , תן אחריות על
המוצר שאתה מוכר זה גם נותן ללקוח תחושה של אמינות, הלקוח יותר
יאמין לך ויסמוך עלייך אם תתחייב לו שהמוצר שלך יתרום לו ויעודד
אותו לקנות ממך יותר.
2 -תן ללקוח תקופת ניסיון- תקופת ניסיון של 30 יום לדוג' כדי שירכוש את
המוצר ויבין שאתה לא מוכר "חתול בשק" ככה הוא יבין גם שאין סיכוי
"שהוא ידפק" דבר שיעודד אותו לקנות ממך, תגיד ללקוח שאתה
מתחייב להחזיר לו את כספו עד 30 יום מהיום שרכש את המוצר ושאם
לא יהיה מרוצה כל כספו יוחזר בחזרה.
3 -תן ללקוחות שלך עדויות של לקוחות מרוצים- תציג ללקוח שלך, תמונות,
סרטי וידיאו, הודעות וכל דבר אחר שמהווה עדות חותכת לכך שאנשים
קנו ממך אתה המוצא וכמובן היו מרוצים ממנו.
כעת אחרי שהבנת מה הבסיס של ההצעה השיווקית שלך בוא נתקדם.
~ 12 ~
איך אוכל להביא לקוחות לעסק שלי?
טוב אז עכשיו אחרי שאתה יודע איך לבנות הצעה שיווקית שאי אפשר
לסרב לה מגיע החלק היותר מעניין איך אני יביא לקוחות לעסק שלי?
שיחשפו להצעה השיווקית שבניתי.
בוא נדבר על איך להביא לקוחות לעסק שלך, כפי שאתה בטוח יודע כיום
יש כ"כ הרבה פלטפורמות פרסום מעולות לעסק, ומרוב שיש הרבה
פלטפורמות פרסום זה כבר מבלבל אני מציעה לך להתמקד ב-3
פלטפורמות פרסום בדיוק כמו שאני עושה ואתה תבחר איפה לפרסם
תוכל לפרסם ב: לינקדאין, פייסבוק יוטיוב, בלוגים, גוגל אדוורדס, טוויטר
ועוד...
למה אני אומר לך להתמקד רק ב-3 ? דבר ראשון כי יהיה לך מאוד
קשה להתמקד ביותר מ-3 פלטפורמות פרסום, דבר שני עדיף שיהיה
מאוד ממוקד וממיר מאשר פרסום רחב בטפטופים ולא אפקטיבי.
ודבר שלישי בסה"כ לך יהיה הרבה פחות עומס להתמקד ב-3
פלטפורמות פרסום.
עכשיו אני אתן לך משימה תחשוב היטב, תעשה סקר מה יותר פופולארי
לפרסם בו ופשוט תבחר 3 פלטפורמות פרסום שאתה חושב שיועילו
לעסק שלך.
אני יוצאת מנקודת הנחה שבחרת 3 פלטפורמות פרסום, למדת אותם
והתחלת לפרסם בהם, הדבר הבא שאבקש ממך הוא לבדוק עד כמה
הם יעילים, תתחיל לבדוק מה עובד טוב ומה לא,ופשוט תמשיך לפרסם
ולעבוד בפלטפורמה שמזרימה לך לקוחות לעסק ומה שלא מזרים
לקוחות לעסק תפסיק לעבוד בה תניח לה.
אם תעבוד בצורה הנכונה הזאת אתה תראה שעם הזמן תייצר לעצמך
מין מערכת שיווק שעובדת בשבילך כמעט על אוטומט ומזרימה אלייך
לקוחות באופן קבוע.
~ 13 ~
לסיום
אחרי שקראת את המדריך הזה אני מניחה שקיבלת הרבה נקודות
למחשבה, הענקתי לך הרבה ערך אמיתי, וכעת אתה יודע שההצלחה
של העסק תלויה אך ורק בך ולא במזל, תוכל לבנות את ההצלחה של
העסק שלך בשני ידייך אך אם לא תפעל נכון אתה עלול לאבד את
ההצלחה ולדרדר את העסק שלך, ולנהל עסק כושל ולא עסק מצליח
ומשגשג.
ההצלחה של העסק שלך בהחלט אפשרית לך ולכל אדם אחר שרוצה
עסק מצליח ומשגשג היום אני הבאתי לך במתנה את הידע שלי שצברתי
מניסיוני האישי.
יכול להיות שברגע זה אתה בוהה במסך, מבולבל ולא יודע מאיפה
להתחיל, ואני רוצה להגיד לך שחשוב מאוד לא רק שתקרא את כל מה
שכתבתי אלא תיישם את זה שלב אחרי שלב, אם לא הבנת משהו תמיד
תוכל לחזור לדף הקודם לקרוא שוב וליישם לאט לאט בקצב שלך זה
בסדר יש אנשים שתוך חודש מצליחים ליישם וישנם אנשים שאחרי שנה
מצליחים ליישם הכל, וזה בסדר גמור אנחנו בסה"כ בני אדם

רבותי רוצים אתר ? מה אין לכם אתר ?? www.ykl.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב