10 מזונות סופר פוד שחייבים להכניס לתפריט ולא עושים חור בכיס!
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

10 מזונות סופר פוד שחייבים להכניס לתפריט ולא עושים חור בכיס! 

מאת    [ 12/02/2017 ]
מילים במאמר: 497   [ נצפה 1223 פעמים ]

 
 

המושג סופר פוד נכנס בשנים האחרונות והפך לאחד המושגים האופנתיים ביותר בתעשיית המזון הבריא. בחנויות טבע ניתן למצוא על המדפים שלל אבקות וצמחים במחירים מופקעים שמבטיחים לנו בריאות, אנרגיה, חיוניות, ירידה במשקל ועוד מיני הבטחות.

אז מה זה סופר פוד או מזון על?

צמחים ומזונות בעלי ערך תזונתי גבוה- הכוונה היא שלמזונות אלה יש נפח קטן יחסית לרוב גם ערך קלורי נמוך אך צריכה שלהם מהווה בוסט של אנרגיה וחיוניות, הם עשירים בויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. כמו כן, הם תורמים לחיזוק מערכת החיסון ומסייעים בתהליכי ניקוי בגוף, מווסתים  מצבי דלקת. בקיצור מזונות שממש שווה להכניס לתפריט על בסיס יומי.

חברות המזון לקחו צעד קדימה את התכונות המדהימות הללו במזונות שונים והחלו לשווק את מזונות הסופר פוד  באבקות, כדורים או צמחים מיובשים ומחירים מופקעים כבר אמרתי?!

במאמר הנ"ל אני רוצה לסקור לכם 10 מזונות סופר פוד המצויים במטבח של רובינו. ניתן בקלות להשיג אותם בחנויות טבע או חנויות תבלינים  ללא חור בכיס. ולשלב אותם על בסיס יומי במזון. ניתן לפזר אותם על יוגורט או דייסה, על סלט או פשטידה. ניתן לתבל בהם תבשילים שונים ואפילו הילדים בכלל לא מרגישים...

כורכום- כן התבלין הפשוט הזה מהבישולים של סבתא... אוגר בתוכו כל כך הרבה תכונות מועילות. עשיר בחומרים נוגדי דלקת, אנטי אוקסידנט חזק, מסייע לכבד בנטרול וסילוק רעלים, משפר עיכול ומרגיע את מערכת העיכול. ניתן לתבל איתו אורז, מרק ועוד מיני תבשלים.

תה ירוק- אבל לא כזה שמגיע בשקיקים אלא עלים אמיתיים מיובשים,. ניתן להשיג בחנויות תבלינים לפי משקל. מכיל פנולים  ומהווה נוגד חמצון חזק, מסייע בהגנה על התאים משינוי תאי ולכן נחשב גם לאנטי סרטני. מאיץ את קצב חילוף החומרים ותורם בניקוי ושיקום הגוף מרעלים, יעיל גם בתהליך של הורדה במשקל ושריפת שומנים.

פשתן טחון- מומלץ לקנות את זרעי הפשתן שלמים ולטחון לבד בבית, ניתן לפזר על הסלט, המרק, הכריך בעלי טעם עדין. מכיל חומצות שומן בלתי רוויות המסייעות בהורדת השומנים הרעים.

נבט חיטה- ניתן לקנות כאבקה.  או כפתיתים. מומלץ לשמור בקירור. עשיר בויטמיני בי (שכל כך נחוצים לנו בשל כל מצבי הלחץ היומיומיים.  הגוף שלנו מחסל אותם, ובינינו מי לא נמצא בלחץ?)

קינמון- תבלין עוד מימי קדם בעל טעם מתקתק, נחשב לצמח מרפא ומחמם. ויעיל לטיפול בדלקות גרון, נחשב לאנטי ויראלי. מסייע בהתמודדות עם כמיהה למתוק, מאזן סוכר בדם ומומלץ לחולי סוכרת. ניתן לשלב בתה או לשים בסלט פירות, ניתן לאפות תפוח עם קצת קינמון יוצא מעדן!

שומשום מלא טחון- עשיר בסידן ומומלץ לספורטאים לאחר אימון ולאנשים בגילאי 40  ומעלה כל ערב לפני השינה, משפר את ספיגת הסידן לעצמות ולשריר.

גרעיני חמנייה-  עשירים בחלבון, חומצות שומן, סידן. ניתן לפזר חופן על הסלט.

גרעיני דלעת- מומלץ לקנות אותם קלופים ולא קלויים, כמו כן, מומלץ לשמור בקירור. עשירים באבץ, סידן, חלבון וחמצות שומן.

אגוזי מלך- מומלץ לצרוך על בסיס יומי כחופן אגוזים לא קלויים ולא מומלחים עשירים בחלבון, ברזל, סידן.

גרגירי צ'יה- מומלץ לשלב ביוגורט או בסלט לפחות כפית ביום. עשירים באומגה 3, חומצות אמינו, ויטמיני בי, ברזל ומגנזיום.

שילוב של כל המזונות הללו על בסיס יומי בתפריט יכולים להוות בוסט אמיתי לבריאות ולחיוניות.

תהילה הלוי טסמה


השינויים קטנים, התוצאות גדולות


http://www.nutritionforu.com

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב