דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תכניות הפיתוח בעיר חיפה 

מאת    [ 02/02/2017 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1973 פעמים ]

 

נושא פיתוח התשתית ברמה הארצית והעירונית נמצא זה שנים בראש סדר העדיפויות של מקבלי ההחלטות בעולם כולו ובכלל זה גם בארצנו הקטנטונת. פרויקטים מסוג זה נחשבים לאדירי ממדים וככאלו דורשים משאבים אדירים, הן ברמת התכנון והן ברמת הביצוע. לראייה, שני המתמודדים לנשיאות בארה"ב הזכירו את הנושא בקמפיין הבחירות שלהם וייחסו לו חשיבות עליונה בידיעה כי שיפור תשתית מביאים במישרין לצמיחה אדירה בכל אזור בו הם מתקיימים.

בישראל של 2017 מתקיימים כל העת פרויקטים מסוג זה; כבישים ומחלפים חדשים נסללים בקצב מרשים ובמקביל ניתן להבחין גם בתנופה הנוגעת לענף הבנייה למגורים ולמסחר. אמנם ישנם הטוענים כי לא מתקיימים מספיק מיזמי בנייה למגורים בארצנו וזוהי סיבה מרכזית למחירי הנדל"ן הגבוהים אך ניתן בהחלט לציין כי קיים שיפור מתמשך בצד ההיצע.

תכניות המתאר העירוניות מפרטות את מגוון הפרויקטים השונים המיועדים לשיפור, הרחבה ובנייה בשטחן ומציינות בפירוט מהן המשאבים הדרושים עבורם ואת לוחות הזמנים המשוערים להוצאתם לפועל. יזמים ומשקיעים מנוסים מתחום הנדל"ן בוחנים בקפידה את תכניו המתאר הנוגעות לשטח בו הם מתכננים לפעול מתוך ידיעה הכרה בחשיבותו הרבה של הנושא. 

חיפה כמקרה בוחן

המטרופולין הצפוני של ישראל נחשב זה שנים ארוכות כאחד שקפא על שמריו. החיפאים, הידועים באהבתם הרבה לעיר הולדתם, טענו שנים כי העיר נזנחה ומיהרו להצביע ברגליים. רבים מהם בחרו במודע לעזוב את העיר ולהעתיק מגוריהם לישובים שניפקו עבורם רמת חיים משופרת. היעדר הפיתוח התשתיתי לצד מיעוט בולט בהתחלות בנייה חדשות מנעו ממחירי הנדל"ן בעיר להתרומם במשך עשרות שנים והרחיקו ממנה את המשקיעים, עובדה שהובילה לדשדוש מתמיד במחירי הנדל"ן בעיר.

רוחות של שינוי

במהלך העשור האחרון מובילה עיריית חיפה מהלכים רחבי היקף בתחום התשתית והפיתוח העירוני. על פי תכניות המתאר העירוניות ירשמו בקרוב מספר גבוה של התחלות בנייה למגורים להן ממתינה העיר כמו אוויר לנשימה. על פי התכנון אמורה העיר להתחדש בעתיד הקרוב בטיילת חדשה לחלוטין שתאפשר לתושבי העיר גישה קלה ונוחה לרצועת החוף הנהדרת של העיר. רצועה זו חסומה מזה עשורים ארוכים על ידי מבני צבא ותעשייה, עובדה שגרמה לתושביה האמידים של העיר להתרחק מן החוף, בניגוד גמור למה שקורה בערי חוף אחרות בארץ ובעולם. במקביל, יבוטלו פסי הרכבת הישנים ויוחלפו בתשתית תחבורתית ראויה.  

פרויקט מורדות לינקולן מייצר עניין רב בקרב משקיעים ומשפרי דיור

עתודות הקרקע על מורדות הכרמל נחשבו תמיד לנחשקות בעיר. פרויקט מורדות לינקולן של קבוצת גולדשטיין עתיד להיבנות על מורדותיו המערביים של ההר, בסמוך לשכונת אחוזה הוותיקה והיוקרתית. 

  • ממוקמת הכי טוב שאפשר - הכול נמצא בהישג יד: צירי תנועה מרכזיים, גישה מהירה לכביש מספר 4 ולמנהרות הכרמל וקרבה מתחמי העסקים והתעסוקה הגדולים בעיר
  • בונים איכות חיים – תכנונה של השכונה החדשה מניח במרכז את צרכי התושב. אלו שיגורו בה ימצאו תשתית חינוכית מעולה לצד מרכזי מסחר ושירותים עירוניים מתקדמים. 
  • לצאת למרפסת ולחייך – הבנייה על צלע ההר הפונה מערבה מספקת את אחת המראות היפים בנוף המקומי. 
  • שווה השקעה – הביקוש עבור דירות מגורים חדשות ומודרניות ברחבי העיר מרקיע שחקים אך מספרן של עתודות הקרקע המיועדות לבנייה נמוך יחסית. עובדה זו לבדה הופכת כל פרויקט מגורים בעיר לכזה המסמן השקעה נבונה ומניבה.

  • • 

http://goldstein-group.co.il/מורדות-לינקולן-חיפהbrהקרקע-מאושרת-למגורים-אינה-זמינה-לבנייה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב