דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיסה במסוק לעומת טיסה במטוס 

מאת    [ 29/01/2017 ]

מילים במאמר: 388   [ נצפה 2774 פעמים ]

עולם הטיסה

עולם הטיסה התפתח רק במאה ועשר השנים האחרונות וכבר ניתן לעמוד התקדמות רבה ומרשימה ביותר שנרשמה במאה שנים אלו. לאן עוד יגיע עולם זה? האם ההתקדמות תהיה בכיוונים ברורים או שמא תהיה תפנית בעולם הקסום הזה שמאפשר קשרי מסחר וקשרי תיירות בין שלל מדינות העולם?

סוגי כלי תעופה הקיימים בימינו

נכון להיום ישנו מגוון רחב של כלי תעופה הן בסקטור הציבורי והן בסקטור הפרטי והצבאי. מטוסי קרב, מטוסי תובלה והסעת נוסעים, מסוקי קרב, מסוקי תובלה והובלת נוסעים ועד למטוסים הטסים בכוחות עצמם. התחום הזה, כתב"מ - כלי טייס בלתי מאויש - הולך ומתפתח בקצב גבוה ביותר והיום כבר מדובר על חוסר צורך כמעט מוחלט בטייסים בסקטורים רבים. אמנם טיסה במסוק יכולה להיות דבר מרגש מאוד אך למה לסכן עוד בני אדם אם את אותו מסוק ניתן להטיס מהקרקע באמצעות מערכות מחשוב ובקרה מתקדמות ובאמצעות זאת גם לייעל את עולם התעופה, גם להפחית את מימיד הסיכון לחיי אדם שתמיד קיים שם וגם לאפשר לכלי תעופה לבצע ביצועים מדוייקים ומחושבים יותר ממה שמסוגלים לבצע הטייסים המוכשרים והמאומנים ביותר בני ימינו?

ההסתגייות...


אמנם רבים מציגים אך ורק את ההיבטים החיוביים שברעיון להחליף את הטייס במחשבי על אך יש להודות שיש לכך גם חסרונות. קחו לדוגמא את הסיטואציה של מסוק הבא לחלץ לוחמים משדה קרב חם בו המסוק מותקף מכל הכיוונים, מרבית הלוחמים כבר עליו אך לוחם נוסף פצוע נסחב על ידי שניים מחבריו ויקח לו עוד 20 שניות להגיע. איך וכיצב יבצע מחשב את ההחלטה אם לנטוש את הקרקע ולהשאיר שם את הלוחמים במטרה להצליח לחלץ בשלום את יתר הלוחמים שהספיקו לעלות על המטוס או שמא למהתין עוד 20 שניות על הקרקע ולנסות להציל את כולם, תוך כדי סכנה להפגע מהפצצה ואולי לא להצליח לחלץ אף אחד? הפואנטה והמתמטיקה פשוטות - אין תחליף למגע אדם ולמוח האנושי. כמובן שמדובר במצבים מסויימים ובמשימות מסויימות. במצבים אחרים לחלוטין בהם המשימה פשוטה והסיכוי לנזק שיגרם באמצעות השמת מחשב במקום טייס קטן - כמובן שנעדיף למזער את סיכון חיי האדם ולשלוח כתב"מ למשימה.

לסיכום, לפני 150 שנה לא חשבנו שנוכל לעבור מייבשת אחת לשניה, לפני 50 שנה לא חשבנו שנצליח לעשות זאת מבלי שבתא הטייס ישב טייס מנוסה ויביא אותנו למחוז חפצינו בשלום. לכן, השמיים הם הגבול ועם קצב התפתחות הטכנולוגיה בת דורינו אין לדעת - אולי בעוד עשור כל אחד מאיתנו יענוד טבעת שבלחיצת כפתור תשגר אותו למקום אחר, למדינה אחרת או אפילו לכוכב אחר? אין לדעת...

 

תמיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב