דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גישה חינוכית בחוגי ספורט לילדים צעירים 

מאת    [ 26/01/2017 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2651 פעמים ]

לפי השקפת עולמי חוגים בכלל ובמיוחד חוגי ספורט לילדים צעירים, גיל הגן ועד אמצע בית ספר יסודי צריכים להיות חוגים מעצימים, בונים ביטחון ולא תחרותיים ומקדשים הצלחות, כזו גם צריכה להיות הגישה של מורים לחינוך גופני בכל הגילאים.

בתור מדריך ספורט קרקסי בכרכור בוקר בגן ובחוגי אחר הצהריים בחצר אני מאוד מקפיד על גישה טיפולית חינוכית שעקרונותיה ברורים לי מאוד אבל יש תחושה שלא לכולם גישה זו ברורה ולכן אפרט:

1- התמודדות עם ילד סרבן או ילד עם פחדים/חרדות, ילד שמגיע עם הוריו לחוג ספורט ומסרב להשתתף נעדיף לבקש מההורה המלווה לא להיות נוכח בזמן החוג, אם הילד לא מסכים להיפרד בהתחלה נאפשר נוכחות הורה אבל, מאוד חשוב: הילד לא יושב על ברכי ההורה וההורה לא מחבק את הילד, הילד יושב על כיסא נפרד וצופה. בתור מדריך אנסה ליצור קשר אישי, להתעניין בילד ולהציע לו באופן נעים להשתתף במשימות שונות, הרעיון הוא לא להלחיץ את הילד ולתת לו להתרגל לסיטואציה ולהצטרף בזמנו ולפי בחירתו אפילו אם זה יקח חודש או חודשיים של צפייה מהצד זה יהיה שווה את זה כי אז הוא ישתתף כל שאר השנה וירוויח. אני בתור מנהל החוגים לא אחייב הורה בתשלום כל עוד הילד רק יושב בצד ולא משתתף. במידה ולא מסכים בכלל לקחת חלק בשיעור ננסה לקבוע כמה מפגשים פרטניים ונראה אם ניתן לגרום לו להבין שמדובר בפעילות של כיף.

2- מתן משוב חיובי לילדים תוך כדי החוג, המשוב צריך להיות מדוייק 'זרקת טוב את הכדור' 'קפצת ממש גבוה' ולא משוב כללי: 'יפה מאוד' או 'כל הכבוד'. משוב ניתן לשבח ניסיון, השתפרות והתנסות ולא רק הצלחה! ילד שיקבל משוב חיובי על הצלחה זה בעיקר יהיה כדי להראות לו ששווה לנסות שוב ושוב כי בסוף מצליחים. חשוב להימנע מלשים את הילד החזק/מוצלח/אתלטי במרכז החוג אלא דווקא לתת לילד הפחות ספורטיבי להדגים ולשבח אותו על כך.

3- שיחת סיכום, מאוד חשוב להקדיש כמה דקות בסוף מפגש, גם אם זה לא חוג ספורט טיפולי אלא חוג ספורט רגיל, כל ילד משתף מה הרגיש היום בחוג, לא רק מה היה לו כיף אלא גם מה היה לו קשה, מה הצליח ובמה השתפר, מה היה קל ומשעמם, מותר להגיד הכל! זה המסר בשיחת סיכום, אני בתור מדריך משקף לילדים את התהליך שהם עוברים, מצביע על השיפור והתקדמות בתרגילים.

חשוב לזכור, חוגים בגיל הצעיר בונים את הביטחון העצמי של הילדים לשנות הבגרות, הם לא חוגים מקצועיים ותחרותיים וגם נועדו להקנות לילדים מיומנויות יסוד ספורטיביות אשר ישמשו אותם בעתיד בכל תחום אשר יבחרו ללכת אליו.

גיל אינלנדר


 לפרטים נוספים- 050-7675152


http://www.gilinlender.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב