דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


זכות השימוע לפני הגשת כתב אישום 

מאת    [ 25/01/2017 ]

מילים במאמר: 394   [ נצפה 2629 פעמים ]

שימוע, סעיף 60א: מהו שימוע לפני הגשת כתב אישום

 אם נחקרת במשטרה בעבירת פשע (עבירה שבחוק העונשין העונש לצידה מעל 3 שנות מאסר) הרי שזכותך לקיום שימוע לפני שהפרקליטות או התביעה מחליטה על הגשת כתב אישום נגדך.

לאחר החקירה, חשוד אשר משוחרר לביתו ולא נעצר, מוצא עצמו ממתין בחוסר וודאות לגורלו ולהחלטת הפרקליטות האם להגיש נגדו כתב אישום. במקרה כזה לחשוד הזכות לשימוע, לפי סעיף 60א לחוק סדר הדין הפלילי, להגיש טיעוניו להימנע מהגשת כתב אישום.

 

כיצד מממשים את זכות השימוע?

בתיבת הדואר יחכה מכתב מהפרקליטות או התביעות , מכתב לפי סעיף 60א אשר יפציר בחשוד לשלוח בכתב תוך 30 יום טענותיו, מדוע על המאשימה להימנע מהגשת כתב אישום.  

עצור! בטרם תיקח עט ונייר ותתחיל לכתוב טענותיך כדאי להיוועץ בעורך דין ולהיות מיוצג בהליך השימוע על מנת למקסם תוצאות.

אם עדיין לא התייעצת עם עורך דין, עכשיו זה הזמן להתייעץ, שכן הליך השימוע הוא הליך מהותי שמטרתו לבחון את הנסיבות לפני שמוגש כתב אישום וביכולתו למנוע את הגשת כתב האישום ולגרום לסגירת התיק כנגדך.

חשוד מיוצג על ידי עורך דין, יוכל לקיים שימוע משמעותי יותר. עורך הדין המייצג יוכל לקבל לידיו את חומר החקירה המצוי בתיק לפני השימוע ולערוך בחינה עמוקה של התיק והחשדות, אשר יובילו לטענות רציניות ומהותיות לטובת החשוד - להימנע מהגשת כתב אישום. חשוד מיוצג ע"י עו"ד יוכל לקיים שימוע פנים מול פנים באמצעות הסנגור שלו, דרך העדיפה לקיומו של שימוע מהותי על פני מכתב.

נכון, ישנם מקרים בתיקים פשוטים שהתביעה מבקשת לקיים שימוע בכתב. גם במקרים אלו ייצוג ע"י סנגור הוא מהותי, בחינת חומר החקירה ומכתב מנוסח באופן משפטי על ידי עורך דין השוטח את טענות החשוד ומביא בפני התביעה סיבות כבדות משקל לסגירת התיק במקום הגשת כתב אישום עדיפה ומממשת את זכות השימוע באופן טוב יותר מאשר התמודדות של החשוד לבדו בשלב זה.

 

מימוש זכות השימוע, ס' 60א, משמעותה הזדמנות יקרה מפז לטעון טענות אמיתיות ומהותיות בפני המאשימה מדוע לא להגיש נגדך כתב אישום. הצלחה בשימוע משמעותה במקרים רבים סגירת התיק כנגדך ובכך נמנעת מהליך משפטי פלילי וכל הכרוך בו, ירדה סכנת ההרשעה הפלילית והרישום פלילי בעקבותיה.  במקרים בהם לא נסגר התיק עקב השימוע, וישנם מקרים כאלו, הרי ששימוע עדיין בעל אפקטיביות ומשמעות, ייתכן כי יוגש כתב אישום בעבירה חמורה פחות. שימוע יכול להביא לבסיס טוב להסדר מקל ולסיום ההליך המשפטי באופן הפוגע פחות בנאשם. 

 

*האמור במאמר זה איננו בגדר יעוץ משפטי****

סיון דואני, עו"ד עוסקת בתחום הפלילי וייצוג נוער. לייצירת קשר 050-2155118 או באתר sivanduanilaw.co.il  המידע המובא לעיל הינו כללי ואיננו מהווה משום ייעוץ משפטי או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים. בכל מקרה של שאלה בעניין יש לפנות לעו"ד מוסמך לקבלת ייעוץ מלא. אין במאמר זה כדי ליצור יחסי עו"ד-לקוח בין הקוראים לבין הח"מ.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב