דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לין סטארטאפ - הכשל מהר כדי להצליח מהר יותר! 

מאת    [ 25/01/2017 ]

מילים במאמר: 517   [ נצפה 3958 פעמים ]

אז יש לכם סטארט אפ. יש לכם רעיון ייחודי למוצר או של שירות שאתם מציעים ויודעים בביטחון שהוא המוצר הנכון, אתם אוהבים את המוצר המדובר ויודעים שהוא יצליח ויעשה גלים בתחומו. ליקטתם עובדים, תמיכה , והנה אתם מוכנים להשקיע את רוב זמנכם בעתיד הקרוב או רחוק בבניית המוצר, הפקתו ושיווקו.

כבר מתחילת בניית העסק היזם מוכרח לשאול את עצמנו שאלות ואת השאלות הנכונות .עוד בפסקה הראשונה ניתן לעלות מספר שאלות. לדוגמא מהו המוצר הכון?
רוב הסטארטאפים נכשלים, יש הרבה סיבות לכך, בזבוז זמן, בזבוז משאבים ועוד...  אחת מה הסיבות העיקריות לכישלון (ופה נכנסת תאוריית המופת של Lean StartUp) היא התעלמות כמעט מוחלטת מהלקוח.

סיבה נוספת לכישלון היא בעצם שאלה חשובה שיזם צריך לשאול את עצמו לפני שהוא מתחיל לפתח את הרעיון הבריק שלו והיא: מי זקוק למוצר שלי? למה הלקוח הספציפי זקוק למוצר שלי? ואיך אני מגיש אותו ללקוח?  שלושת השאלות הללו מתקבצות לשאלה אחת חשובה שאמורה לתת כיוון ראשוני: האם אני אמור לבנות את המוצר הספציפי?

גישת הלין סטארט אפ מציעה בין השאר לעבוד צמוד מול הלקוחות הפוטנציאלים, להראות להם מוצר לא מוגמר או מוצר ראשוני לקבל ביקורות וללמוד מהחוות דעת של הלקוחות ולהשאיר אותם במעגל של העשייה, לגרום להם ללקוחות לרצות את המוצר שהם עזרו בבנייתו, לגרום להם להיות מעוניינים בו רעבים לו כמוכם.

אז מה זה בעצם לין סטארט אפ?

מתודולוגית הלין סטארט-אפ הינה שיטת פעולה המקנה כלים מעולם המחקר המדעי ועקרונותיו למציאת Product Market Fit (מוצר העונה על צורך או בעיה הקיימים בשוק)  שתוביל לבניית עסק ומוצר מוצלחים.

באופן כללי השיטה מציעה להפחית את הבזבוז שנוצר סביב בניית המוצר תוך מגע ישיר עם הלקוחות  (Customer  Development) ותוצאה מכך למידה תמידית הן בצד העסקי של הפיתוח והן בצד הפיזי וכך להימנע מכישלון ובזבוז, אבל שימו לב, כל זאת עם הבנה וידיעה שיכול להיות שהמוצר אינו בכיוון הנכון וזקוק לתפנית.

מספר נקודות חשובות של Lean Start-up

- להשליט סדר ולא בלגן ע?י כלים בהם יהיה ניתן לבחון את המוצר שלנו באופן תדיר. להשתמש בתהליך מתודולוגי סביב המוצר, בכך אתם מצמצם את האי וודאות לגבי המוצר ועתידו.

- שאלות, כאמור ומוזכר בתחילת המאמר, השאלות צריכות להיות ענייניות ומכוונות. התאוריה מציעה שאלות כמו ?האם המוצר הספציפ אמור להיבנות?? שאלה נוספת, ?האם ניתן לבנות עסק משגשג סביב המוצר ואו השירות?? השאלות הנכונות לפי Lean Startup יכינו את הקרקע לבניית יסודות לעסק, אט אט המנהלים בונים צוותים לפיתוח המוצר, הצוותים בונים את המוצר ומתחילים ליצר לקוחות, כאשר המוצר מוגמר יש כבר לקוחות המחכים לו. לעבוד חכם ולאו דווקא קשה.

- אחד הרעיונות המרכזיים של שיטת הפעולה הוא לבנות מעגל בניה-למידה-מדידה, השיטה,  Feedback Loop כך מכנים אותה נערכת מול לקוחות פוטנציאלים (Early Adopters) ע?י מוצר מינמלי MVP-Minimum Viable Product, על מוצר זה אתם מקבלים ביקורות/משוב ולמדים האם הכיוון שלכם נכון. את הביקורות אתם מקבלים כמובן מול הלקוחות.

בנוסף לכך השיטה מציעה לקידום התהליך ולהבנת מיקומכם ביחס למוצר את חמשת ה- Why, חמש שאלות פשוטות המאפשרות הבנה, מציאת בעיות ופתרונות.

לסיכום מספר תובנות לבניית עסק.

1. האם המוצר הרעיון שלי אמור להבנות, שאלו את השאלות הנכונות.

2. יצרו MVP מוצר מינמלי שאותו אתם משתפים את הלקוחות.

3. מעגל של בניה-למידה-מדידה.

4. הלקוח הוא המוצר הכי חשוב שלכם.

דניאל רייכר


http://www.zangula.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב