דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המטרה היא הדרך 

מאת    [ 09/01/2017 ]

מילים במאמר: 457   [ נצפה 3228 פעמים ]

האם אתם נהנים ממה שאתם עושים?
משטיפת כלים, מחיפוש עבודה, מקניות, משמירה על הילד, מביקור אצל ההורים, מנסיעה בכביש, מאשר אתם עושים עכשיו, האם אתם נהנים? או שאתם מחכים בקוצר רוח לסיים/להגיע/להצליח/ללכת/לנוח... ?

אם נעשה תחשיב זמנים פשוט, נגלה כי את עיקר הזמן אנו מבלים בדרך להשגת היעד שלנו. ואין הבדל בדבר אם מדובר ביעד גדול ומשמעותי או ביעד קטן, אם הדרך אליו קלה ופשוטה או שהיא קשה ומאתגרת, כך או כך, יש לנו זמן קצר להתענג על השגת היעד, לפני שנמשיך במרץ אל היעד הבא.

אם כך, האם השגת היעדים והמטרות היא העיקר? או שמא הדרך היא העיקר?
כלומר, האם העיקר הוא ההווה או העתיד? והרי העתיד ברגע הופך להיות עבר, אז אם אני מצויה בעתיד הייתכן לומר שכמעט ואיני מצויה? ואם אני ממוקדת בעתיד אז מי מצוי בהווה שלי?

הדלאי למה אמר: "יש יומיים בשנה בהם אי אפשר לעשות כלום. אחד מהם נקרא אתמול והשני נקרא מחר. היום הוא היום הנכון לאהוב, להאמין, לעשות, ובעיקר לחיות".

בשנים האחרונות יצא לי להרהר בכך רבות. ומצאתי שש תובנות עיקריות, שהייתי רוצה לחלוק איתכם כאן. נכון, המטרה היא דבר חשוב ביותר. כי כשאין מטרה החיים הם כספינה ללא קברניט. יחד עם זאת חשוב מאוד לזכור ש:
א. ההווה הוא הדבר האמיתי - ג'ון לנון שר: "החיים זה מה שקורה לנו, בזמן שאנחנו מתכננים תוכניות אחרות". העתיד והחלומות שלנו יתגשמו בדרך זו אחרת, אבל ההווה קיים כעת, ובידינו למצות וליהנות ממנו, או לפספס אותו. כך או כך זוהי הבחירה שלנו.  
ב. מכל דבר אפשר ליהנות – יש דברים שאעשה בין אם ארצה או לא, בידי הבחירה אם למצוא בהם את נקודת ההנאה, או שהם יהיו מטלה משעממת/קשה/מצערת לעשייה. 
ג. פרגון או תסכול- לעיתים הדרך מתסכלת ואנו יכולים אף לכעוס ו"לרדת" על עצמינו על שאנו רחוקים מהמטרה. אך כשהדרך הופכת לעיקר, אנו מפרגנים לעצמנו על כל צעד, על כל התמודדות מאתגרת ועל כל למידה. והופכים את הדרך לקלה ומעניינת יותר. 
ג. להתמקד בטוב – אפשר להצטער על מה שחסר, ולעיתים מה שחסר כואב עד מוות. אך זה לא יהפוך אותו לישנו. דווקא ההתמקדות בטוב ובהודיה, היא אשר מאפשרת לאדם להכניס אור וטוב לחייו. 
ד. גמישות לאפשרויות חדשות- כשאנו ממוקדים במטרה לעיתים אנו עיוורים אל הדרך. אנו יודעים בדיוק מה אנו רוצים ומה נכון, כך שאיננו גמישים לשינוי. כשאנו ממוקדים בדרך, אנו יודעים מהי המטרה, אך אנו פתוחים לאפשרויות חדשות ולהזדמנויות שנקרות על דרכנו, ובכך מאפשרים להפתעות להיכנס לחיינו.
ה. אין כשלון אלא משוב לצמיחה- על פי הNLP אין כישלון אלא משוב לצמיחה. כשאנו ממוקדים במטרה כל דבר נמדד ככשלון או כהצלחה אל מול היעד. אך כשאנו ממוקדים בהווה, אנו לומדים וצומחים מכל דבר, אנו נהנים לבחון את האפשרויות, לנסות אפשרויות שונות...  וכאשר אנו מגיעים אל המטרה, אנו מגיעים שלמים יותר.  

אז בואו נהנה מההווה

 

לקריאת מאמרים נוספים

לאה ליבנת, מאמנת אישית ומטפלת בNLP בירושלים
מוזמנים להתחבר אלי בפייסבוק




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב