דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתיחת תיק מידע להיתר בנייה במערכת רישוי זמין מחייב טעינת מידע מקוון על עצים בוגרים ,אגרונום מומחה לעצים יערוך את סקר העצים ללא מידע מיותר 

מאת    [ 07/01/2017 ]

מילים במאמר: 413   [ נצפה 526 פעמים ]

 מערכת "רישוי זמין" הינה מערכת כלל ארצית להגשת היתרי בנייה שפותחה על ידי מנהל התכנון וממשל זמין. המערכת פותחה בהתאם לתיקון 101 לחוק התכנון והבנייה, כחלק משיפור תהליכי הרישוי והבנייה. היא משמשת כלי יעיל לשיפור תהליכי הרישוי והבנייה, הסדרתם והאחדתם ומאפשרת הסרת מגבלות ובירוקרטיה מיותרות. מערכת זאת מחייבת בעת הגשת בקשת לקבלת תיק מידע שהוא השלב הראשון בדרך לקבלת היתר בנייה, לציין בטבלה המקוונת ,אותה  מגיש הבקשה ממלא או-ליין, מידע אודות העצים הקיימים במגרש ועד 4 מ' מגבול המגרש מידע זה נקרא בשפה המקצועית  דו"ח אגרונום או סקר עצים בוגרים . כדי להיות מוכן למסירת המידע באופן מדויק ואמין יש להערך מבעוד מועד להגשת דו"ח אגרונום מומחה לעצים אשר יטען למערכת כקובץ מצורף . המידע שנמסר בעת הקלדת המידע למערכת הוא משמעותי להמשך תהליך התכנון . מידע לא מקצועי יכול לחבל בתוכניות הבנייה ולהערים קשיים על האדריכל והבונה . יתרה מזאת מומלץ קודם להכנת תוכנית מדידה ,הדרושה כבר בשלב הזה , להוועץ באגרונם מומחה לעצים ביחס לעצים הקיימים בחלקה כדי להנחות את המודד אלו עצים עליו לסמן על גבי התוכנית . לעניין העצים הבוגרים שיש לסמן יש קריטריונים שונים שיש להכירם היטב ולחסוך הוצאות מיותרות ובירוקרטיה מיותרת בהמשך התהליך. חשיבות להשתמש בשרותיו של אגרונום מומחה לעצים מנוסה ובעל ידע רב אשר יודע לזהות עצים מסוכנים , חולים , פולשים ובעלי ערכיות נמוכה . מידע זה חשוב ביותר לאדריכל הנוף המתכנן את הגינה בבית הפרטי או בשכונת המגורים כדאי לדעת אלו עצים וראוי לשמור. כמו כן מידע  חשוב מאד לקביעת הערך החליפי של העצים המושת על הבונה והיזם . החוק מחייב נטיעת עצים בערך החליפי של העצים שיש לכרות . קביעת הערך החליפי של העצים מתבצעת אף היא בעת הקלדת נתוני העצים למערכת המקוונת. רק אגרונום מומחה לעצים יודע להעריך נכונה את ערכם החילופי של העצים באופן שלא יפגע במזמין העבודה . הכנסת עצים שלא לצורך לטבלת המידע על העצים וקביעת ערך חליפי לעצים אלו תחייב את מזמין עבודה לנטיעת עצים חילופים מיותרים . דו"ח האגרונום או סקר עצים בוגרים . (המינוח תלוי במספר העצים בשטח המגרש)  כולל התייחסות להתאמת העצים להעתקה, מקצועיות האגרונום שכותב את הדו"ח חשובה מאד. העתקת עצים ממקומם ונטיעתם במקום אחר הינה הוצאה כבדה , לוגיסטיקה מורכבת ולעיתים רבות מיותרת . רק אגרונום מומחה לעתים יידע לקבל החלטה נכונה ולא להטיל על הבונה העתקות עצים שלא לצורך . לסיכום נושא העצים הבוגרים שהחוק מחייב להתייחס אליהם בצורה מפורטת בשלב הבקשה לקבלת תיק מידע הוא משמעותי ביותר בעל הבטיים כלכליים ,בירוקרטיים ואף יכולים להשפיע על לוחות הזמנים של התחלת הבנייה. לכן מומלץ להשתמש באגרונום מומחה לעצים אשר מכיר היטב את הדרישות והאפשרויות לכם את הפתרון המועדף בתחום העצים הבוגרים. 

עצים וסביבה , שבתאי גונן אגרונום מומחה לעצים M.Sc טל' 055-6654310 אתר www.trees.co.il, סקרי עצים.דוחות אגרונום לתכנון ובנייה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב