דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה ההבדל בין מקצועי למקצוען? 

מאת    [ 03/01/2017 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 23318 פעמים ]

מה ההבדל בין מקצועי למקצוען?


מה זה אומר בכלל להיות מקצוען? האם אתם מקצוענים אמיתיים? האם העובדה שאני עובד במקצוע שלי כבר הרבה שנים אוטומטית עושה אותי מקצוען?


מקצועיות קשורה למקצוע שבו אנחנו עובדים. כל הידע המקצועי בתחום העיסוק והעבודה שלנו.


 


מקצוענות קשורה לתרבות עסקית


במאמר זה אנסה לעשות מעט סדר במשמעות של מקצוענות להבדיל ממקצועיות.


מקצוענות זהו אוסף של תכונות, אוסף של התנהלויות שלנו כבעלי מקצוע בנוסף לידע המקצועי שלנו.


מקצוענות קשורה לאופי של נותן השירות.


להיות מקצוען פירושו , שלנותן השירות יש יושרה, יש אחריות. הוא אמור לדאוג שלקוחותיו יקבלו את השירות הטוב ביותר.


אותן תכונות ויכולות שנדרשות מאיתנו נותני השירות הן אלה שיהפכו אותנו למקצוענים.


ככל שנגיע קרוב לליבו של הלקוח שלנו, כך נצליח להגיע לרגש שלו, כך הסיכוי שהוא ימליץ עלינו יגדל וכמובן שהוא יהיה לקוח חוזר.


עלינו להעניק חוויית קניה פשוטה ונעימה ללקוחות שלנו, זה ייעשה אותנו מקצוענים.


מקצוענות היא היכולת ליצור שינוי ברמה  האישית, לדעת להתחבר גם לאנשים שאנחנו לא מתחברים אליהם רגשית באופן יומיומי.


שפת גוף, לבוש, תקשורת, אמינות, עמידה בזמנים, תמיכה, אחריות, אנושיות, אסרטיביות, ניהול נכון של זוללי אנרגיה למיניהם, הקשבה, ביטחון עצמי ועוד הם כל אותם נושאים שאנו חייבים להיות מודעים אליהם בזמן מתן השירות שלנו.


התחרות מאוד גדולה, אם אנחנו רוצים להתבלט בין כל המתחרים שלנו, לא מספיק לדעת את המקצוע הכי טוב. מה שייבדל אותנו זו ההתנהלות . זו הכימיה שניצור עם הלקוח,  היחס שהוא יקבל ממני וטיב השירות שאני אתן לו. 


 


דוגמה: נניח שאתם צריכים ללכת לרופא מומחה. אתם תשאלו אנשים בכדי לקבל המלצות על אותו רופא. לבסוף תבחרו ברופא הטוב ביותר בתחומו, אבל, גם את זה שקיבלתם עליו המלצות שהוא נותן יחס מצויין לפציינטים שלו.


גם אנחנו כלקוחות מתנהלים באותה הדרך. אנחנו בוחרים נותני שירות אמינים חביבים ונעימים. כאלה שיודעים לתת לנו הרגשה שאנחנו במקום הנכון ובידיים הכי טובות שיש.


 


מקצוענות זו תרבות עסקית  זו דרך חשיבה ודרך שניתן ללמוד אותה ולהתאמן עליה.


לכל אחד מאיתנו יש תכונות והתנהלויות שבהם אנחנו חזקים וטובים בהם,  בכדי להתבלט ולגדול, בכדי שנעמוד בקצב התחרות עלינו כל הזמן לדאוג כיצד אנחנו יכולים להשתפר בכדי להגדיל את המכירות ואת העסק שלנו.


ההתנהלות העסקית כמקצוענים היא זו שתביא ההצלחה.


רוצים להיות מקצוענים? תתחילו להתאמן.


ההצלחה מובטחת.


 


 

סיגל רהב 


מאמנת מומחית להתנהלות עסקית


"ממקצועיות - למקצוענות"


052-2445890




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב