דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים עם ילד יום ההולדת שמתבייש באירוע שלו? 

מאת    [ 03/01/2017 ]

מילים במאמר: 566   [ נצפה 2415 פעמים ]

מסיבת יום ההולדת לילד או לילדה הוא אירוע מרכזי וחשוב בחייו של הילד. זה היום שאליו הם מחכים כל השנה. היום שבו הם יהיו במרכז תשומת הלב ויקבלו המון מתנות וממתקים וכמובן עוגת יום הולדת שמוקדשת רק להם.

כל החברים מהגן או בית הספר ובנוסף גם כל המשפחה מגיעים לחגוג ולברך. האמת, לא לכל הילדים נח ונעים לקבל כל כך הרבה תשומת לב ולהיות במרכז העניינים. ישנם ילדים שמתכנסים בתוך עצמם או חווים תגובה כלשהי שלא תואמת את רוח המסיבה.

מצב זה יכול לאכזב את ההורה שהשקיע וטרח כדי שהילד יהיה מאושר. זה מובן לגמרי. פשוט צריך לצאת מנקודת הנחה שלא כל הילדים אותו דבר וזה בסדר, זה אפילו מצוין. ובאמת לקבל כמות גדולה של תשומת לב בבת אחת יכולה לגרום לתגובות שונות.

אז מה עושים במצב כזה ואיך אפשר למנוע אותו או לפחות לצמצם אותו כמה שיותר?

קודם כל לא להיבהל. זה הכלל הראשון והכי חשוב כי הילדים קולטים ממנו את האנרגיות הללו. הם שמים לב להתנהגות העדינה ביותר אצלנו ולאחר מכן מגיבים בהתאם.

הם במיוחד מרגישים מתי הם מאכזבים אותנו. הילד מתבייש כשמתחילה הפעלת יום ההולדת? להבין אותו ולא ללחוץ עליו לעשות משהו שהוא לא רוצה.

הילדה משתוללת כשכל הילדים מתחילים להגיע ליום ההולדת? להישאר רגועים על ידה, להבין אותה ולא להגביל אותה באיסורים ונזיפות. כל פעולה שתנסה להתנגד למצבם יצור אנטיות גדולה יותר וחוסר שיתוף פעולה ארוך יותר.

במידה ולקחתם הפעלה ליום הולדת או אטרקציה מסוימת עם מפעיל/ה עדכנו אותם לפני האירוע אם הילד מתרגש מאוד או שהילדה ביישנית, כל פרט אינפורמטיבי שיעזור למפעילים לבוא מוכנים יקל עליכם במהלך יום ההולדת.

פרטים חשובים יכולים להיות: הילדים בכיתה לפעמים משתוללים יותר מדי, הילדה שלי מפחדת מליצנים, הילד ביישן בהתחלה ולאט לאט הוא נפתח או כל דבר אחר שאתם רואים לנכון. מפעיל או מפעילה טובים ראו כבר כמעט הכל ויודעים להתמודד עם סיטואציות מכל סוג.    

דרך טובה למנוע ככל האפשר מצבים בהם הילדים לא משתפים פעולה היא לתת להם להיות מעורבים בהכנות יום ההולדת שלהם. לתת להם את האחריות על המסיבה. ככל שרמת האחריות שלהם תעלה באופן אוטומטי הם ירגישו מחויבים למסיבה שלהם וזה ייתן להם ביטחון. תחשבו שתקופה ארוכה לפני מסיבת יום ההולדת שלהם לא מפסיקים לדבר עם הילדים על כמה כיף יהיה, ושכל הילדים יגיעו ועוד דברים שמעלים את סף ההתרגשות אצל הילד וברגע האמת מכבידים עליו. ברגע שהילדים יהיו גורם על מסיבת יום ההולדת שלהם הם ייהנו יותר ולא יהיו תוצאה מוחלטת.

איך אנחנו יכולים לתת לילדים שלנו לעזור לנו בתכנון יום ההולדת?

אפשר למשל להתייעץ איתם על סגנון המסיבה. לתת להם כמה אופציות לבחור מתוכם להפעלה ליום הולדת, ללכת איתם ביחד לקניות למסיבה ולבחור ביחד את מה שהולך להיות לו ביום ההולדת וביום המסיבה לאפשר להם לעזור ולסדר את המקום.

ישנו רצון לסדר ולארגן הכל יפה לילדים כדי שתהיה להם הפתעה, זהו רצון מקסים אבל בסופו של דבר כשהילדים מגיעים למסיבה שלהם הם מרגישים תחושת זרות לדברים, זה נראה להם גדול ומאיים.  

טיפ נוסף ומומלץ הוא להכין את הילדים מראש לגבי מה הולך להיות להם במסיבה. הם יכולים לדבר עם המפעיל/ה בטלפון ולראות תמונות של הפעלת יום ההולדת ביחד אתכם. לספר להם מי בדיוק יגיע או מי לא יגיע ומה בדיוק הולך להיות. רצוי לפרט ככל האפשר ולהיות ספציפיים. ככה אתם נותנים אפשרות לילדים להכין את עצמם כמו שגם אנחנו אוהבים להכין את עצמינו לאירוע חשוב ומרגש אז בטח שגם הילדים.  

שיהיה לכם מזל טוב ויום הולדת כיפית ומהנה.

משה סאלם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב