דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור חייו של שר שלום ג'רבי - על הרצון להגיע לתפקיד ראש השירות הלאומי אזרחי 

מאת    [ 28/12/2016 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 2161 פעמים ]

בשנת 2010 מונה שר שלום ג'רבי - יליד 1969, נשוי ואב לחמישה ילדים, תושב מצפה יריחו ובעל תואר שני במדעי המדינה ומנהל ציבורי באוניברסיטת בר אילן - לתפקיד אותו הוא ממלא גם כיום, מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי אזרחי.

לכאורה מדובר בעוד מינוי, אחד מני רבים בשירות הציבורי, אבל עבור ג'רבי מדובר היה בהגשמת חלום ובקבלת הזדמנות לממש את תפישת עולמו ולהשפיע על החברה בישראל עפ"י הערכים עליהם גדל. ואכן ג'רבי תפס את ההזדמנות בשתי ידיו ופעל, ועדיין פועל, באופן נמרץ כדי לקדם ולחזק את רשות השירות הלאומי האזרחי במטרה שהשירות עצמו ייתפש כאטרקטיבי יותר בעיני הצעירים שאינם יכולים להתגייס לצה"ל מסיבה כזו או אחרת, ובנוסף יאפשר להם להביא את עצמם לידי ביטוי טוב יותר ולתרום רבות ככל האפשר לחברה הישראלית.

גם האבא והסבא שליחי ציבור 

כשמתעמקים בשורשיו של שר שלום ג'רבי, הרצון העז להגיע לעמדת השפעה משמעותית בשירות הציבורי אינה מפתיעה.

ראשית, אחד הסבים של ג'רבי הוא לא אחר מאשר הרב מאיר יהודה גץ, מי שמעט לאחר שחרור הכותל המערבי מונה לתפקיד רב הכותל והמקומות הקדושים האחרים בסביבות הר הבית. בהמשך הורחבו סמכויותיו של גץ, והוא מונה לאחראי גם על שאר המקומות הקדושים בארץ ישראל, ומילא תפקיד זה באהבה ובענווה עד לפטירתו בשנת 1995.

גם אביו של שר שלום, הרב ציון ג'רבי, ראה בעצמו שליח ציבור. בשנות ה-60 של המאה העשרים, מעט לאחר שהוקמה כרמיאל וכשעוד הייתה ישוב קטן סמוך לכביש עכו צפת ולא עיר בזכות עצמה, הוא עבר אליה עם כל בני משפחתו (וביניהם שר שלום שהיה פעוט) וזאת על-מנת לייסד בה מערך חינוך דתי. הרב ציון ג'רבי התמיד במלאכתו זו גם לאחר שכרמיאל התרחבה והפכה לאחת הערים הבולטות בצפון, ובמידה רבה הוא אחראי לחינוכם של דורות רבים של ילדים בצפון הארץ.

כיצד השפיעו הלימודים בישיבת כפר הרא"ה על שר שלום ג'רבי?

לצד השורשים המשמעותיים מבית, עוצבה אישיותו של שר שלום ג'רבי במידה משמעותית גם במהלך לימודיו בישיבה התיכונית כפר הרא"ה, וגם לפרק זמן זה חלק נכבד ברצון שלו להגיע לתפקיד מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי אזרחי.

אחד המאפיינים הבולטים של ישיבה זו, שנקראת על שמו של הרב קוק ומשויכת לתנועת "בני עקיבא", הוא השילוב בין לימודי חול ולימודי קודש, ואגב, גם סבו של שר שלום, הרב מאיר יהודה גץ, הטיף לרכישת מקצוע במקביל ללימודי התורה.

ערכים משמעותיים אחרים אליהם חותרת ישיבת כפר הרא"ה, ובהתאם גם בוגריה, הם אהבת הארץ, אהבת העם ואהבת המדינה - ובאופן טבעי שירות לאומי אזרחי הוא דרך נהדרת לממש ערכים אלה.

ערך חשוב נוסף שבו דוגלת תנועת בני עקיבא הוא קירוב בין הלבבות. גם ערך זה בא לידי ביטוי בפועלו של ג'רבי במסגרת השירות הלאומי אזרחי, ובפרט במאמצים שהוא משקיע כדי למשוך אל השירות צעירים וצעירות מכל רבדי האוכלוסייה בארץ, כך שהשתלבותם בחברה תהיה טובה יותר ובנוסף הם יזכו למפגשים בין-אישיים מעניינים וייחשפו לפנים המגוונות של ישראל.

בפרט פעל ופועל ג'רבי על-מנת להגדיל את מספרם של הצעירים החרדים, הצעירים והצעירות מהמגזר הערבי וכן בני נוער בסיכון.

התחנות החשובות בשירות הציבורי

גם לתחנות שונות בקריירה הציבורית של שר שלום ג'רבי לאורך השנים חלק ברצון שלו להגיע לראש רשות השירות הלאומי אזרחי.

בפרט הייתה זו השנה שבא מילא את תפקיד ראש המטה של שר הרווחה, שבאותה תקופה היה האחראי גם על השירות הלאומי אזרחי, וגם במסגרת תפקידים שונים במפד"ל, המפלגה שייצגה את הציונות הדתית עד התמזגותה ב"בית היהודי", נחשף ג'רבי לחשיבות השירות הלאומי אזרחי.

אל תפקיד אחראי ורב השפעה כמו ראש רשות השירות הלאומי אזרחי לא מגיעים סתם כך - זהו סיפור חייו של שר שלום ג'רבי שחולל מהפכה בשירות הלאומי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב