דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


XEN - כיוון חדש בוירטואליזציה 

מאת    [ 09/04/2008 ]

מילים במאמר: 788   [ נצפה 3759 פעמים ]

תגיות: pCon,וירטואליזציה, XEN, XenSource, VMware, Hypervisor

המסר העיקרי הוא - Xen היא Hypervisor או מערכת VMM (ר"ת: Virtual Machine Monitor) המאפשרת הרצת מספר מערכות הפעלה במקביל, על חומרה פיזית אחת. חלק גדול מהתנופה הנוכחית באימוצה, נובע מכך שבאוגוסט 2007, נרכשה XenSource על ידי Citrix תמורת 500 מיליון דולר. המוצרים המבוססים על Xen עולים כסף, אם כי פחות ממוצרי וירטואליזציה אחרים.

וירטואליזציה במחיר נוח

Xen (מבוטא כ"זן" בעברית) היא Hypervisor או מערכת VMM (ר"ת: Virtual Machine Monitor) המאפשרת הרצת מספר מערכות הפעלה במקביל, על חומרה פיזית אחת. ב-1995 נכנסה Xen לתמונה לאחר שפותחה במעבדות אוניברסיטת קיימברידג' כחלק מ-Nemesis, מערכת הפעלה למולטימדיה. חלק גדול מהתנופה הנוכחית באימוצה, נובע מכך שבאוגוסט 2007, נרכשה XenSource על ידי Citrix תמורת 500 מיליון דולר. חשוב להבין כי מאחר ו-Xen היא תוכנת קוד פתוח, היא עודנה חופשית להורדה וגם ספקים אחרים עושים בה שימוש. עם זאת, המוצרים המבוססים על Xen עולים כסף, אם כי פחות ממוצרי וירטואליזציה אחרים.

המתחרה העיקרית של Xen, והחברה המובילה היום בשוק הוירטואליזציה, היא VMware, אשר נרכשה על ידי EMC, אשר לפי FinancialPost.com, שולטת ב-85% משוק הוירטואליזציה. בשוק זה מתחרות רבות נוספות, כולל מיקרוסופט, Cisco, וחברות קטנות כמו KVM (שנחלה לאחרונה הצלחה כאשר Ubuntu הודיעה שתנטוש את Xen לטובתה). למרות של-VMware יש את רוב נתח השוק, חשוב לזכור כי השוק עדיין בחיתוליו, מבחינת אימוץ הטכנולוגיה בקרב הארגונים הגדולים, כך שיש מקום לכולם. מה הם, אם כן, היתרונות של Xen על פני VMware הגדולה והמנוסה? מסתבר כי יתרונותיה נובעים ברובם מהיותה תוכנת קוד פתוח, מה שמאפשר לכל מפתח לבצע בה שינויים והתאמות אישיות. (במקביל, יש לזכור גם את מגבלות התפיסה הזו). חשוב לציין, שגם VMware מציעה כיום חלק גדול ממוצריה בקוד פתוח.

Xen נהנית מתמיכה רחבה מצד חברות כמו מיקרוסופט (איתה יש ל-XenSource הסכם לשיתוף פעולה), HP, NetApp, IBM, אינטל, AMD ואחרות. יתרון נוסף הוא העלות הנמוכה בהשוואה ל-VMware, וכן גמישות וסקלביליות רבה.

יתרונות ה-Xen

Xen מציעה כמה וכמה יתרונות ייחודיים, בהשוואה לפתרונות וירטואליזציה אחרים:

בקוד פתוח - אחד היתרונות העיקריים שמציעה Xen הוא היותה כתובה בקוד פתוח. המשמעות, מעבר למחיר הנמוך שעוד ידובר בו, היא שהקוד של Xen חופשי לעבור שינויים ושיפורים על ידי מפתחים מכל העולם, וזה בדיוק מה שקרה. מפתחים מ-AMD, אינטל, HP, IBM, Novell, Red Hat ומיקרוסופט כבר מעורבים בפרוייקט.

מיקרוסופט תומכת - מיקרוסופט (שהשפעתה הרחבה ברורה) משתפת פעולה הן עם XenSource והן עם Novell, במטרה להביא לכך שהגרסאות הבאות של Windows Server וטכנולוגיית הוירטואליזציה שלו יתאימו להיפרוויזור של Xen באופן מוחלט. מיקרוסופט גם נותנת תמיכה לשרתים וירטואליים שלה על Citrix Xen Server, דבר שהיא לא עושה עם VMware.

תמיכה מקיר לקיר - Xen זוכה לתמיכה מצד כמעט כל יצרני וספקי מערכות הפעלה ושרתים. במקביל, ניתן למצוא בשוק עשרות מוצרים תומכים ל-Xen או כאלה המבוססים עליה.

סקלבילית - Xen סקלבילית יותר מ-VMware, עם עד 32 CPU's וירטואליים לכל מכונה וירטואלית ב-Xen, לעומת 4 בלבד ב-VMware. בנוסף, ניתן להוסיף ולהסיר בה CPU's ו-RAM כרצונך.

עלות נוחה - מוצרים המבוססים על Xen, לרוב זולים מהותית ממוצרים מסחריים מתחרים.

מוצרים ושירותים הקשורים ל-Xen

אמן מחשבים - מנציגי החברה שמענו שהיא מספקת את מגוון מוצרי Citrix בישראל, על ידי משווקי משנה, אשר עברו את ההסמכות ומורשים למכור את המוצרים; Dell משלבת כעת את XenServer OEM Edition על זיכרון פלאש בכל השרתים מסוג Power Edge כאופציה קיימת; Google מציעים את Ganeti, תוכנה לניהול שרתים וירטואליים המבוססת, בין השאר, על Xen, לתמיכה בוירטואליזציה; MLN - פרוייקט(Manage Large Networks מספק פתרון לבנייה והרצת רשתות מכונות וירטואליות המבוססות על Xen ו-User-Mode Linux; ב-Novell מציעים את Xen משולבת במערכת ההפעלה SUSE Linux Enterprise 10, נובל רכשה לאחרונה את PlateSpin, המציעה את PowerConvert, המאפשרת להעביר עומסי עבודה משרתים פיזיים לוירטואליים, ותומכת גם ב-Xen; ב-Oracle מציעים את Oracle VM, תוכנה חינמית לוירטואליזציית שרתים המבוססת על Xen; ב-Penguin IT - מנציגי החברה שמענו שהם משווקי סיטריקס בישראל בכל הנוגע למוצר הוירטואליזציה Xen ושאת המוצרים ניתן לרכוש מאת המשווקים המורשים המוסמכים; RedHat מציעה את Red Hat Enterprise Advanced Platform, אשר תאפשר לארגונים, באמצעות טכנולוגיית Xen, ליהנות מוירטואליזציה מבלי לשלם על כל מכונה וירטואלית בנפרד; Virtual Iron - פתרון המשלב בין ההיפרוויזור של Xen לבין שירותים אחרים כמו הגירה והתאוששות, עם תמיכה לחלונות ולינוקס.

בסקר שמומן על ידי Rackspace, נמצא כי יותר מ-50% מארגוני ה-IT בעולם משתמשים בטכנולוגיות וירטואליזציה. מתוכם, 60% עושים זאת בעזרת VMware, 14% משתמשים ב-Microsoft Virtual Server, ו-11% משתמשים ב-Xen. על פי תחזית IDC ישראל, בתוך שלוש שנים יחצה נתח השוק של השרתים הוירטואליים את קו ה-50% מכלל השרתים בארץ.

לסיכום

כדאי לבחון את מה שיש ל-Xen להציע, כדרך מבטיחה נוספת למנף את הפוטנציאל הרב הגלום עבור הארגון, בטכנולוגיית הוירטואליזציה.

התקציר לקוח מתוך תחקיר pCon בשם XEN - כיוון חדש בוירטואליזציה.

גילית מידע חדש? מעניין?... רוצה עוד? ראה 100+ תחקירי מפתח: http://www.pcon.co.il/v5/105Debriefs.asp

הרחבות, ראיונות עם מומחים, טיפים מעשיים וקישורים להעמקה ניתן למצוא בקישור הבא: http://www.pcon.co.il/v5/Debrief.asp?debrief=862


למאמרים מקצועיים ואובייקטיביים נוספים של קובי שפיבק, בתחומי מידע מחשבים ואינטרנט, באתר "מאמרים" ראה - http://www.articles.co.il/author/1944
קובי שפיבק Bsc., MBA הוא העורך הראשי של תחקירי pCon ואתר pCon-line. כמי שעוסק במחשבים, על מכלול היבטיהם משנת 1976 וכן כמי שכתב וערך למעלה משמונה מאות תחקירים על כל היבטי המחשוב העיקריים, הוא נמנה על אותם אנשים בודדים בארץ ובעולם, שבאמת ובתמים, מבינים לאן הולך עולם המחשוב ומהן השלכותיו המידיות והעתידיות, על אנשים וארגונים. הוא גם פרסם מספר רב של מאמרים במרבית העיתונים הגדולים והמקצועיים, והופיע פעמים רבות בערוצי הטלוויזיה והרדיו המרכזיים. נכון להיום הוא מייעץ למרבית מנהלי המחשוב בארגונים המובילים בישראל, והוא נחשב בעיני רבים, לגורו של המחשוב העסקי.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב