דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך לעריכת לוויה 

מאת    [ 22/12/2016 ]

מילים במאמר: 436   [ נצפה 2706 פעמים ]

עריכת לוויה עלולה להיות קשה ביותר למשפחת האבלים מסיבות רבות ומובנות

כאשר אדם נפטר, משפחתו צריכה להתמודד לא רק עם האבל האישי הקשה, אלא גם עם ארגון לוויה, אשר עלול להיות מורכב ביותר ואינו מתאים להתמודדות של אדם באבלו. בכדי להתמודד עם המצב, ריכזנו עבורכם את הפעולות המידיות שיש לבצע בכדי לערוך לוויה כנדרש.

אז כיצד יש לערוך לוויה?


    • הוצאת רישיון קבורה: ראשית, חשוב להוציא רישיון קבורה בכדי להוציא את הקבורה לפועל. במידה ואדם נפטר בבית החולים- יש לגשת עם תעודות הפטירה והזהות שלו למשרד הקבלה והשחרור של בית החולים, ושם תינתן התעודה. במידה ואדם נפטר בביתו או ברחוב- יש לקבל תעודת פטירה מקורית ממד"א ולקחת אותה עם דו"ח המקרה של מ"ד ותעודת הזהות של הנפט למדור רישיונות קבורה בלשכה המחוזית של משרד הבריאות.


    • יצירת קשר עם חברה קדישא: חברת קדישא הינה הגוף הרשמי האחראי על עניין הקבורה בארץ, ויש ליצור עמם קשר לאחר הוצאת התעודה לשם הסדרת מהלך הלוויה ורכישת חלקת קבר. במקרה של אדם נשוי מומלץ לרכוש במעמד זה גם חלקת קבר סמוכה לבן או בת הזוג. חברה קדישא גם מסייעים במקרים בהם אין מניין (עשרה גברים מעל גיל 13) אשר עתידים להגיע ללוויה.


    • הדפסת מודעות אבל: בכדי ליידע אנשים בנוגע לפטירת המת, חשוב מאוד לבצע הדפסת מודעות אבל. למודעות אלו נוסחים מקובלים אשר מוכרים על ידי רוב חברות ההדפסה, כך שניתן במהירות לקבוע את נוסח ההודעה, להוסיף את שעת ומקום הקבורה ולהמשיך בהכנות הנדרשות מבלי לדאוג בנוגע להודעה על הדבר לאחרים. חשוב כמובן לתלות לאחר מכן את המודעות במקומות מרכזיים ולדאוג לפרסומן בצורה בולטת.


    • הכנת בגדים: במידה והנכם עוקבים אחר מנהגי אבלות מסורתיים, הבגדים אותם תלבשו במהלך הלוויה יהיו הבגדים אותם תצטרכו ללבוש במהלך כל שבוע השבעה. לאור האמור, חשוב לבחור בבגדים נוחים אשר מתאימים למזג האוויר הצפוי במהלך השבוע ולשהייה רוב הזמן בבית, וכן לבחור בבגד פחות אהוב היות ויש לגזור את החולצה במהלך הלוויה עצמה.


    • ארגון השבעה: לאחר הלוויה מתחילה מיד השבעה, ואנשים רבים עתידים להגיע לבית האבלים. חשוב לקבוע באיזה בית ישבו האבלים, ומומלץ לבחור בבית גדול מספיק לשהיית כלל האבלים במשך שבוע וכן הגעת אנשים נוספים. מומלץ לפנות רהיטים מיותרים, לפרוס מזרונים על הרצפה ולדאוג לכיבוד למהלך השבוע, וכן נהוג לכסות תמונות ומראות בבית. כמו כן, כדאי להסתיר או להוציא מהבית חפצי ערך אשר עלולים להינזק במהלך שבוע השבעה.

צעדים אלו יסייעו לכם בארגון לוויה מכובדת

בעזרת מדריך זה תוכלו לארגן לוויה אשר תכבד את כבודו של המת, צעד אחר צעד, ולהתמודד בצורה טובה יותר עם התהליך, אשר עלול להיות קשה ביותר. 

חברת אמבולנס חנוך מספקת שירותי אמבולנס פרטי וסידורי לוויה.


073-7841884
 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב