דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סקירה היסטורית על היסוד הכימי היפה בעולם - זהב 

מאת    [ 11/12/2016 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2545 פעמים ]

זהב נחשב בתור היסוד הכימי היפה בעולם. נעשה בו שימוש רב בעולם התכשיטנות וגם ביצירות עבודות אמנות. זהב הוא אחד המתכות הטהורות הראשונות שבני האדם השתמשו בו.

זהב הוא אחד המרכיבים שהכי השפיעו על העולם הפוליטיקה. בעבר היו מלחמות שלמות בעקבות הגישה לזהב. ערים ועיירות שלמו צצו ונעלמו מן העולם בעקבות הזהב שהתגלה בהם ואף מדינות רבות עדיין סופרות את הונם על פי כמות הזהב שהם שומרים באחסון.

זהב נמצא במרכז של הטבלה המחזורית. הטבלה המחזורית היא תרשים שמראה איך גורמים קשורים זה לזה. זהב היא מתכת כבדה השייכת לקבוצת המתכות המעברות. זהב ידוע גם בשם "מתכת יקרה" (כמו גם פלטינה וכסף).

כמויות גדולות של זהב עדיין משומשות ליצירת מטבעות, מדליות, תכשיטי זהב, ועבודות אמנות. זהב גם משומש בתעשייה הרפואה: לדוגמה, זהב איזוטופ רדיואקטיבי נפוץ לטיפול בסרטן.

הגילוי ראשוני של זהב

הגילוי הראשון של זהב היה בשנת 2600 לפני הספירה במצרים. אחת המיומנויות המיוחדות שפותחו על ידי המצרים היה ההוספה של זהב לזכוכית. המצרים מצאו דרך להשתמש בזהב כדי להפוך זכוכית בצבע אדום לצבע אדום בוהק ויפה יותר. הזכוכית החדשה שנוצרו בעקבות השילוב עם הזהב נקראה בשם "זכוכית אדום זהב". זהב מוזכר אף גם פעמים רבות  בספר התנ"ך.

הולכים על הזהב

אחד הפריטים הכי מפורסמים בעולם הספורט הוא כמובן מדליית הזהב במשחקים האולימפיים. ספורטאים מכל רחבי העולם חולמים על להגיע למקום הראשון באולימפיאדה בענף הספורט שלהם. זה אומר שהם יכולים לעלות על הפודיום וללבוש את מדליית הזהב שלהם בגאווה. אבל מדליות הזהב במשחקים האולימפיים הם למעשה לא זהב טהור ולמעשה הם עשויים מכסף עם שכבה דקה של זהב שמכסה אותם.

מגלה "העולם החדש" כריסטופר קולומבוס אף מצא זהב בתחתית הנהרות בהאיטי. במהלך ביקור בהאיטי, כריסטופר קולומבוס (1451-1506) מצא זהב בקרקעית של הנהר. חוקר אחר בשם "לופז Vaz", כתב כי באזור שנקרא Veragua (עכשיו פנמה) היא "הארץ העשירה ביותר בזהב"

הבהלה לזהב

בארצות הברית, כמובן, הסיפור המפורסם ביותר על זהב התרחש ב 1840. אלפי אנשים נהרו לקליפורניה בחיפוש אחר זהב. עידן זה נקרא "הבהלה לזהב". אנשים התעשרו מאוד בתקופה מרגשת זו בהיסטוריה.הגילוי של הזהב התפשט במהירות, ובתוך שנה, אלפי גברים ונשים עשו את הדרך הארוכה והמעייפת לקליפורניה. רוב האנשים נסעו ברחבי ארצות הברית על גבי סוסים ורבים מהם נאלצו לחצות הרים ומישורים ובשל התנאים הקשים, הרבה מתו בדרך.

 


תכשיטי זהב | קניית תכשיטים און ליין - עדיתאגולד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב