7 שלבים לכתיבת תוכנית אסטרטגית עוצמתית בעמוד אחד - חלק א
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

7 שלבים לכתיבת תוכנית אסטרטגית עוצמתית בעמוד אחד - חלק א 

מאת    [ 01/12/2016 ]
מילים במאמר: 351   [ נצפה 1207 פעמים ]

 
 

פעמים רבות כשאני נפגש עם מנכ"לים ומוזכרת המילה 'אסטרטגיה', אני רואה את ההסתייגות שלהם, כי בעיניהם אסטרטגיה הוא מונח גבוה, תיאורטי שלא פותר להם את הבעיות, אתם הם מתמודדים ביום יום.

לאחר שיחה קצרה הם מבינים שאסטרטגיה היא דרך לעזור להם להגשים את מטרותיהם ושהם יכולים לעצב אותה על פי הדרך הייחודית שלהם.

החלטתי לשתף גם אותך, כמנהל או בעל עסק ברעיון, לפיו ניתן לכתוב תוכנית אסטרטגית שלמה למספר שנים על עמוד אחד בלבד, ועל כך אני מפרט במאמר זה.

למה חשוב שהתוכנית האסטרטגית תהיה כתובה על עמוד אחד בלבד?

חברות נוהגות לכתוב תוכניות אסטרטגיות ארוכות ולעיתים מיגעות, התוכניות מוגשות בחוברות, הכוללות מידע רב, לעיתים מיותר, ובדרך כלל אותן חוברות נשכחות במגירה.

המטרה של כתיבת תוכנית על דף אחד היא להציף רק את הנושאים המשמעותיים ביותר להתקדמות החברה.
פורמט של דף אחד מאלץ אותנו להתמקד, להתנסח בבהירות, בשפה מובנת, כך שכל אחד מהעובדים החל בעובד הזוטר ועד המנכ"ל יוכל להבין ולהפנים את האסטרטגיה. 
אותו דף ניתן להפצה בקלות לכל הגורמים שיש להם זיקה לחברה (עובדים, מנהלים, משקיעים, ספקים, לקוחות).

ככל שהמידע על התוכנית העתידית של החברה יהיה נחלת הכלל, כך עולה הסיכוי לשיתוף פעולה של כל הגורמים והתוצאה שהתוכנית אכן תצליח להתגשם.

עקרונות לכתיבת התוכנית האסטרטגית

התוכנית האסטרטגית תהיה זמינה עבורך בכל פעם שתתקל בשאלה, אתגר, דילמה, התלבטות או תגיע לצומת דרכים עסקית. תמיד תוכל לחזור אליה ולקבל את התשובות.

התוכנית צריכה להיות כתובה בשפה שלך, מובנת לך ומעולם החזון והדימויים שלך, היא אישית ולא נוצרה בחברת ייעוץ יוקרתית.

אל תשכח שאסטרטגיה היא לא מילת קסם היא "הדרך" להשיג את החזון, המטרות והיעדים שלך – היא הדרך הבלעדית שלך, ושל החברה שלך ולכן צריכה להתאים לך.

כפי שציינתי קודם, כל התוכנית אמורה להיכנס לעמוד אחד בלבד (בפונט רגיל LOL) דבר שיאלץ אותך לקצר במילים, להתמקד בעניין האמתי. 
אני מעודד אותך לכתוב עוד היום את התוכנית שלך, גם אם היא אינה מושלמת בעיניך. תמיד תוכל לעדכן את התוכנית, אך הבסיס כבר קיים.

עדיף תוכנית כתובה שנמצאת כבר בידיך, מתוכנית מושלמת שעדיין בתהליך כתיבה. 
ובאנגלית:  Get it done, then get it right.

אז קדימה צא לדרך והתחל , אל תחפש שלמות פשוט תן לזה לזרום.

במאמר המשך אפרט ואסביר את 7 הנושאים המרכזיים שאמורים להיכלל בדף האסטרטגיה.

אתה מוזמן ליצור קשר ונשוחח רק על החברה / עסק שלך בחינם


 


אמיר דרורי


 


אסטרטג עיסקי


 


050-7859777

drorimst@gmail.com


 


בנוסף כתבתי מדריך מתנה


 


להורדה לחץ על הקישור 


 


http://business-israel.ravpage.co.il/strategic-code-guide

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב