דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות 

מאת    [ 22/11/2016 ]

מילים במאמר: 381   [ נצפה 2637 פעמים ]

איטום גגות נכון וטוב מונע נזקים ועלויות כספיות. גג הוא השטח החשוף ביותר לפגעי מזג האויר. בתקופת החורף יש כמות גדולה של מים שנופלת שיות על הגג ובקיץ קרינה וחימום מסיבי של קרני השמש. ההשפעות של מזג האויר שוחקות וגורמות לבלאי של שכבות האיטום וחומר האיטום. לכן את הגג יש לתחזק בהתאם לנדרש לפי סוג ואופי חומר האיטום. יש חומרים שמחזיקים מעמד לעשר שנים ויש כאלה שכל שנה בערך צריך לחדש את שכבת האיטום שלהם.

בשוק קיימים שלושה חומרי איטום עיקריים ונפוצים לשימוש. הכלל החשוב לפני בחירה של חומר האיטום היא לבדוק מה סוג הגג המיועד לאיטום כדי לבחור את חומר האיטום המתאים ביותר. איטום גגות בחומרי איטום שלא מתאימים למשפחת החומרים שבהם הגג עבר איטום קודם לכן, לא תספק את התוצאה הרצויה של איטום ותאלץ להוציא עוד כספים על מנת לתקן ולאטום כמו שצריך.

זפת היא שיטה שהיתה מאוד פופולרית בעבר וכולנו זוכרים מהילדות את המדורות אש עם סירים של זפת חמה. התהליך היה ידוע בריח החזק שלו ובלכלוך שהיה נשאר בגמר העבודה. כיום איטום גגות בזפת יחסית זול ולמרות זאת הרבה פחות נפוץ מבעבר. בעיקרון בתהליך איטום גגות בזפת יש צורך לנקות את המשטח טוב טוב כמו בכל שיטת איטום אחרת ואז למרוח שכבת יסוד למטרת הצמדה טובה של הזפת עצמו לשטח הגג, לאחר מכן צריך לצבוע בצבע לבן כדי למנוע התחממות ואפקט חממה מהחום וקרני השמש בתקופת הקיץ והצבע השחור של הזפת.

יריעות ביטומניות הן שיטה מבוקשת לאיטום גגות בזמן הנוכחי. אלה הן יריעות איטום העשויות מחומר הביטומן (חומר תרמופלסטי המתרכך בחום). הן משמשות לאיטום גגות בנוסף לאיטום קירות ורצפות. הן עמידות וחזקות מאוד לפגעי מזג האויר ולפגיעות מכניות של חפצים שעל הגג. יש צורך לחדש אותם רק פעם בעשר שנים בערך. מהלך האיטום דורש איטום בשתי שכבות של יריעות ביטומניות, והן באות בצבע בהיר של אפור לבן ולכן אין צורך להוסיף ולצבוע בעוד צבע לבן בסוף כדי להימנע מהתחממות. 

שיטה שלישית הנמצאת בשימוש רחב כיום היא איטום גגות בהתזה. מתבצע שימוש בחומרים פולימריים שמורחים אותם על הגג. חומרים אלו הם לבנים ולכן אין קליטה של החום בעונות החמות. חומרי איטום אלה לא קשורים לחומרי איטום ממשפחת החומרים הביטומנים כמו יריעות ביטומניות וזפת. לכן חשוב לבדוק מה היה על הגג לפני ולאטום רק בחומר מאותה משפחה.

 

להסבר נוסף ובחירת איטום גגות לגג הבניין שלכם, צרו קשר עם חברת גבהים וקבלו ייעוץ מקצועי ואמין.
 gvahim.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב