מה לעזאזל פוגע ביחס ההמרה שלי?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

מה לעזאזל פוגע ביחס ההמרה שלי? 

מאת    [ 08/04/2008 ]
מילים במאמר: 597   [ נצפה 2192 פעמים ]

 
 
במאמר הקודם הגדרנו את מושג ההמרה וערכנו השוואה בין ההמרה בקמפיין שיווק באינטרנט והמרה בקמפיין שיווק לא באינטרנט. ראינו מה נחשב להמרה בקמפיין ומה יכול לעודד אותה. למי שלא קרא את המאמר הקודם - הייתי ממליצה לעיין בו לפני קריאת מאמר זה.

במאמר זה בכוונתי לבחון יחד עימכם את הגורמים שיכולים להרע או לשפר את יחס ההמרה
(Conversion Rate) באתר שלכם.

על מנת שנבין כיצד לשפר את יחס ההמרה חשוב שנבין בדיוק מהו וכיצד הוא מחושב.

כיצד מחושב יחס ההמרה (או בקיצור CR)?
יחס ההמרה של קמפיין האדוורדס שלכם שווה למספר המבקרים שהגיעו מקמפיין האדוורדס והומרו מתוך סך המבקרים שהגיעו לאתר מאותו קמפיין.

כדי להקל על ההבנה נבחן דוגמא. לשם הפשטות, נניח שהגיעו לאתר שלכם 100 מבקרים בשבוע מקמפיין האדוורדס. מתוכם יצרו קשר 2 מבקרים. משמעות הדבר היא שיחס ההמרה שלכם הוא 2%.

ברור אם כן שככל שיחס ההמרה של האתר גבוה יותר כך האתר שלכם עובד טוב יותר. הוא עושה דבר מה על מנת להמיר את הגולשים ללקוחות פוטנציאלים.

אבל מה בדיוק עושה האתר שיוצר את ההמרות?

כדי להבין מה משפר או פוגע ביחס ההמרה של האתר בואו ונראה מה משפר או פוגע ביחס ההמרה באותה חנות ביגוד אופנתית אותה בחנו במאמר הקודם.

סיטואציות נבחרות בעלות פוטנציאל לחיסול יחס ההמרה!

המוכרת משאירה את חלון הראווה מוכתם בטביעות אצבעות ושומנים, לא מבריקה את הרצפה ומשאירה אותה מוכתמת, מניחה למדפים ולביגוד לצבור אבק, משאירה את הבגדים מונחים בסבך ערימות על הדלפקים במקום להניח אותם מקופלים על המדפים, משאירה את הבגדים בחדרי ההלבשה זרוקים על הרצפה ולא מחזירה אותם למקומם, והיא אינה מציגה את קולקציית הקיץ החדשה שהגיעה היישר מתצוגת האופנה הלוהטת בפאריז...

בקיצור, הבנתם את הרעיון.

קיים סוג אחר של גורמים שיכול פשוט להשמיד יחס ההמרה.

המוכרת מתעלמת מהלקוחה המשוטטת בחנות ומשוחחת בפלאפון (יש לגברת מוכרת עניינים חשובים יותר מאשר לסייע ללקוחה), היא לא דואגת להבין בדיוק מה הלקוחה מחפשת, ומראה לה פריטים שאינם מחמיאים לה ואף עונה לה בקוצר רוח (הלקוחה הזו לא יודעת מה היא רוצה מעצמה), היא גם מתעלמת מהלקוחה שנמצאת בחנות כבר 5 דקות שלמות (!) ולא טורחת לשלוח לעברה מבט אפילו פעם אחת (הרי היא קיבלה מטלות חשובות מהבוס), או שהיא פשוט מסתובבת בחנות עם פנים חמוצות משום שהלקוחה מציקה לה עם מדידות נוספות ועוד לא קנתה דבר (פשוט נודניקית)...

אתם יודעים על מה אני מדברת. נכון?

אבל רגע, קיים גורם נוסף שיכול בהחלט לפגוע ביחס ההמרה שלכם.

הנה דוגמא. תארו לעצמכם שאתם נכנסים לסופר כדי לרכוש את משחת השיניים שבדיוק אזלה לכם. אתם ממהרים. הנה מה שקורה: אתם נכנסים, הולכים במהירות למקום המדויק בו תמצא משחת השיניים, לוקחים, משלמים ויוצאים.

אבל, מה יקרה אם כאשר אתם באים לרכוש משחת השיניים היא לא נמצאת במקומה הרגיל (עובדי הסופר החרוצים עשו לאחרונה סדר במדפים). הנה תסריט של מה שיקרה:

אתם נכנסים, ממהרים למקום בו נמצאת המשחה. אבל אופס! היא לא שם. אולי היא אזלה? אולי לא ניתן יותר להשיגה בסופר? האם יש במלאי? (3 שניות עוברות ומפלס העצבים גואה, הטורים מתחממים!). איפה המשחה? אתם מחפשים עובד כדי לקבל הכוונה למקומה החדש של המשחה. אבל העובד עסוק. וגם הוא לא יודע איפה למצוא אותה.

אני לא אטעה בגדול אם אומר שאתם יוצאים משם בכעס. תוך שניות בודדות. נכון?

הנה לפניכם הגורמים העיקריים שיחסלו כל יחס המרה!

אפשר לסכם את הגורמים שפשוט ישמידו כל יחס המרה בקבוצות עיקריות:
? הזנחה של המקום (נראה כאילו לא תחזקו אותו שנים...)
? התקשורת עם הלקוח אינה ברורה (אינכם מצליחים לעניין את הלקוח, המסר שלכם פשוט לא עובד אליו...)
? הסחות דעת וניתוב גרוע של הלקוח הפוטנציאלי (הלקוח לא מוצא את מה שהוא מחפש בקלות...)

במאמר הבאים בסדרה נראה כיצד אותם גורמים בדיוק משליכים ממש כעת על ביצועי אתר האינטרנט שלכם.

קרן זוגלובק גל
http://www.powerbusiness.co.il
איסוף חומרים: דפנה זוגלובק
קרן זוגלובק הינה כלכלנית מומחית בתחום השיווק והאינטרנט בעלת ניסיון רב בתחום הניהול והכשרת מנהלים, מבעלי עוצמה עסקית יועצים.

http://www.powerbusiness.co.il/subpage.asp?page=success
מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב