דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי רשלנות רפואית? 

מאת    [ 21/11/2016 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 2689 פעמים ]

אנו נמצאים בנקודת זמן שבה הטכנולוגיה מתקדמת מאוד ומאפשרת ליצור פתרונות רופאים למחלות שונות, דבר התורם להגדלת תוחלת החיים ועם זאת הקדמה מאפשרת גם לספק הוכחות של אבחונים מוטעים מצד בית חולים, רופאים ואחיות שאמורים לספק לנו את המענה הרפואי,

אלו סוגי רשלנות קיימים?

מהי רשלנות רפואית ואלו סוגים קיימים? ובכן  מאחורי ההגדרה "רשלנות רפואית" ניתן למצוא תתי סעיפים. כך למשל ניתן למצוא רשלנות רפואית כירורגית, רשלנות ברפואת השיניים, רשלנות רפואית גסטרו, רשלנות רפואית בלידה, רשלנות ברפואה האסתטית, רשלנות רפואית בתחום הפסיכיאטריה, רשלנות רפואית בתחום הנוירולוגיה, רשלנות רפואית בתחום האבחון וכדומה. כלומר כל תחום שנוגע לרפאה ונגרם בו נזק עשוי להימצא קשור לרשלנות רפואית. מכאן שאם מבקשים לתבוע כהלכה, מומלץ לגשת לעורך דין המתמחה ברשלנות רפואית, וזאת על מנת להרוויח את המרב ולקצר הליכים.

את מי תובעים?

מי שחווה רשלנות רפואית צריך לדעת שזכותו לתבוע, השאלה היא את מי, ועל כן נציין שברוב הפעמים יש לתבוע את האדם שעומד מאחורי אותו נזק, אך עם זאת יש מקרים בהם גם ניתן לתבוע את המוסד הרפואי שהעסיק את האדם שהוביל לנזק. כמו כן יש מקרים בהם אנשים מבקשים להימנע ממשפט, ועל כן טוב לדעת שהם יכולים להסתפק בהגשת תלונה (למוסד הרפואי או למשרד הבריאות) ולהשאיר להם את מלאכת הבירורים והטיפול.

מהו היתרון להגיש תביעה באמצעות עורך דין?

יש להבין שתחום רשלנות רפואית מאוד סבוך ומצריך התמצאות עשירה והכרת מגוון תקדימים. על כן חשוב ביותר לא להימצא לבד במערכה בעת השגת מה שמגיע לכם, אלא מוטב לקבל עזרה מקצועית, וכאן אין הוכוונה לפנייה לעו"ד כללי, אלא יש לפנות אך ורק אל עו"ד שבקיא בתחום. מדוע? ובכן כי לא כל עו"ד בקיא גם במונחים משפטיים וגם במונחים רפואיים, ובנוסף כך גם ניתן לקבל פיצוי כספי יותר גבוה, ניתן לאבד פחות זמן וניתן להיעזר בקלף של רופא מומחה שיעיד לטובתכם. עוד חשוב להבין שלא פעם עדותו של רופא מומחה מאוד חשובה, ולבד עשוי להיות קשה לאתר רופא שכזה.

מהם שני מסלולי התביעה?

כבר ציינו שניהול תביעה שכזה מצריך ניסיון עשיר, ולו על מנת לבחור את מסלול התביעה הכדאי ביותר. מסלול ראשון מציע ניהול מו"מ. יש לבחור במסלול זה כאשר הנזק מזערי ומבקשים לחסוך בהוצאות. המסלול השני כבר מצריך משפט וחוות דעת רפואית על מנת לקבל פיצוי מלא. כך שמדובר בהליך יותר ארוך וכמובן שגם יותר יקר, אך יחד עם זאת גם מדובר בהליך שעשוי להוביל לסכומי פיצויים הרבה יותר גבוהים.

shlomy.m




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב