דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות מקורות המידע 

מאת    [ 15/11/2016 ]

מילים במאמר: 389   [ נצפה 2099 פעמים ]

הגיע הזמן להתחיל לתכנן את עבודת הסמינריון שלכם והמשימה הראשונה שקיבלתם מהמרצה שלכם היא לאתר מקורות מידע מהם תוכלו להציע נושא ושאלת מחקר. בשלב הזה סטודנטים רבים מתחילים להילחץ, ולא משום שהם אינם יודעים כיצד לאתר מקורות מידע, אלא כי הם פשוט לא יודעים אילו מקורות מידע מתאימים יותר או פחות, ואיך ניתן להיעזר במקורות הללו כדי לבנות מחקר לצורך הגשת עבודה אקדמית. מאמר זה יעזור לכם להבין טוב יותר כמה מקורות מידע הם משמעותיים לעבודה שלכם, ובסוף תקבלו גם טיפ חשוב במיוחד.

 

מקורות מידע רקע חיוני

איסוף מקורות מידע לצורך כתיבת עבודה אקדמית הוא שלב קריטי שאסור לדלג עליו, בעיקר משום שהמחקרים הקיימים והמאמרים האקדמיים שתמצאו הם רקע אידאלי לבניית המחקר שלכם. אם אתם רוצים לבחון את השפעת הכדורסל על מצבו הנפשי של השחקן, את הקשר בין צפייה בטלוויזיה לבין אלימות בקרב בני נוער או את הגורמים הסביבתיים שמשפיעים על גברים ונשים שמחפשים זוגיות, איך תוכלו לדעת אילו תיאוריות קיימות היום אם לא תחקרו את הנושא לעומק? השערת מחקר ומתודולוגיה חייבים להישען על רקע תיאורטי כלשהו, ורק לאחר שתאספו מקורות מידע מתאימים תוכלו לדעת מה כבר ידוע, מה מחייב מחקר מעמיק יותר ואילו ממצאים תוכלו להפריך עם מחקר משלכם.

 

מקורות מידע ועומק העבודה

עבודה אקדמית שנשענת על שפע של מקורות מידע היא עבודה איכותית יותר, וזו עובדה. ככל שהרקע התיאורטי שלכם יהיה מקיף יותר, ככל שתסקרו יותר תיאוריות ומחקרים שבוצעו וככל שתבנו קרקע יציבה לדיון פורה בתחום שבו בחרתם, כך גם תרשימו את המרצה ותאפשרו מחקר ברמה גבוהה. אם כן, השקיעו את הזמן הדרוש לכם בספריה או במעבדת המחשבים של האוניברסיטה, וחפשו מאמרים ומחקרים בתחום העבודה שלכם. נושאים קרובים יכולים לעזור לכם מאוד ולהשליך על העבודה שלכם, כך שאם המחקר שלכם מתמקד בהשפעת הכדורסל על מצב הרוח אפשר ורצוי לאסוף מאמרים שבוחנים השפעות של ענפי ספורט אחרים, כמו גם גורמים אחרים (מעבר לספורט) שמשפיעים על מצב הרוח.

 

טיפ לבחירת מקורות מידע

אם אין לכם זמן רב לבלות בספריה, פנו לעצמכם את הזמן הדרוש בבית, מול המחשב הפרטי שלכם. בחיפוש קצר בגוגל סקולר (scholar) תוכלו למצוא לא מעט מאמרים אקדמיים, חלקם פתוחים לקהל הרחב גם באינטרנט. בכל מחקר ועבודה תמצאו גם רשימה ביבליוגרפית שעשויה לספק לכם עוד כר עצום של מקורות מידע, ולכן מוטב שתתעמקו ברשימה ותאתרו את המאמרים המופיעים בה. זה יעזור לכם מאוד, ללא ספק.

אקדמוס - עוזרים בכתיבה אקדמית


חייגו - 055-8852180




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב