דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הפוך על הפוך - זה הזמן להסדר מדיני 

מאת    [ 10/11/2016 ]

מילים במאמר: 382   [ נצפה 2619 פעמים ]

הימין ותומכיו חוגגים את בחירתו של דונאלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב, ויותר מכך, את הרכבה של "הכוורת" שהוא מתכנן להביא עמו לתפקידי המפתח בתחום יחסי ארה"ב – ישראל.
על פני הדברים, נראה שזה הזמן הנכון ביותר ש"הליכוד" ושותפיו יגשימו סוף סוף את חלומותיהם בדבר "ארץ ישראל השלמה" ואף ימינה מכך. אם אכן כך יקרה, זו תהיה הטעות הקשה ביותר שיעשה ה"ליכוד" והוא ימעל בשליחותו שעה שמנהיגות המדינה נתונה בידיו.
סימנים לכך שכוונת הימין לפעול למימוש "חזון שתי גדות לירדן" אפשר למצוא בלחץ שמפעילים מנהיגי "הבית היהודי" על ראש הממשלה, לחץ שהתחיל עם היוודע תוצאות הבחירות בארה"ב.
ואולם, דעתי היא, כי נוצרה שעת כושר בלתי חוזרת להסדר מדיני עם הפלסטינים בתנאים אופטימליים לישראל. במשך שנים רבות סרבה ההנהגה הפלסטינית לדורותיה להגיע להסדר עם ישראל משום שברקע של כל מו"מ הייתה להם סיבה להאמין כי בסיוע בינלאומי, ובעיקר בסיועה של ארה"ב, המעוניינת לקשור לעצמה את כתר ההצלחה בעניין זה, יוכלו להשיג יותר. תמיד הייתה להנהגה הפלסטינית הידיעה כי ברגע האמת, ארה"ב תפעיל על ישראל ידידתה לחץ לוויתורים נוספים. לא מן הנמנע שזו גם הייתה הסיבה שישראל נמנעה מכניסה למו"מ רציני מחשש שבהמשכו, ארה"ב תלחץ על ישראל לקבל על עצמם וויתורים נוספים על חשבון האינטרסים שלה.
בחירתו של דונאלד טראמפ לתפקיד נשיא ארה"ב, הצהרותיו בדבר מחויבותו לישראל, ובעיקר, של אלה שימלאו את תפקיד מזכיר המדינה, השליח המיוחד למזה"ת ושגרירי ארה"ב בישראל, הם בבחינת "אור אדום" להנהגה הפלסטינית. הנהגה זו יודעת עכשיו כי בארבע השנים הקרובות, ואלי בשמונה השנים הקרובות, לא יקבלו סעד אמריקאי בדמות לחץ על ישראל לוויתורים ועל כן, ברור להם כי לא יוכלו להשיג יותר מאשר הוצע להם בעבר על ידי ישראל.

ועכשיו, לעיקר: הדבר הנכון ביותר שיכול בנימין נתניהו לעשות היום הוא לצרף את "המחנה הציוני" לממשלה על חשבון "הבית היהודי" ולפתוח במו"מ רציני עם ההנהגה הפלסטינית, ואולי עם מנהיגים ערביים נוספים, מתוך ידיעה ברורה לכל הצדדים: על ישראל לא יופעל לחץ אמריקאי לוויתורים נוספים. במצב עניינים זה, תוכל ישראל להגיע להסדר האופטימלי מבחינתה. ברור שלא מדובר על הסכם שלום, ואולי אפילו לא הסכם קבע, אבל זהו עיתוי מושלם ליצירת תשתית להסדר, שאת תנאיו תכתיב ישראל, ועל הפלסטינים יהיה לקבלו כ"הרע במיעוטו". זאת ועוד, מכיוון שעיני העולם כולו תהיינה נשואות בתקופה הקרובה לפעילותו של הממשל החדש, תהיה לקהילה הבינלאומית זכות מלאה לקבוע כי ישראל היא "סרבנית שלום" אם גם בתנאים האופטימליים שנוצרו, לא תקדם הסדר מדיני.

סמי טוויג,  בעל ניסיון רב בניהול עסקים, בליווי עסקים ואנשי עסקים, בפיתוח עסקי ובניהול משברים. כיהן כעוזר שר האוצר, ניהל חברה ממשלתית גדולה והקים את משרד הפרסום טוויג מדיה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב