דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תקשורת או שלטון חליפי 

מאת    [ 09/11/2016 ]

מילים במאמר: 419   [ נצפה 2264 פעמים ]

9 בנובמבר 2016

יום רביעי 9 בנובמבר 2016, דונלד טראמפ בדרך לבית הלבן, מי היה מאמין. התעוררנו למציאות חדשה. רק יום אחד לפני העיתונות הציגה בכל מקום אפשרי את הילרי כנשיאה הבאה וממשיכת דרכו של אובמה והיום לצלילי שיריו המקסימים של מתי כספי אפשר להגיד בביטחון שטראמפ יהיה הנשיא הבא של ארצות הברית. אני חושב שזאת אנחת רווחה שלא הייתה לעם ישראל מזה  2000 שנה. ובתפנית חדה אני חוזר לכותרת המאמר. נשאלת השאלה האם תקשורת זאת כותרת מתאימה לעיתונות או ש"שלטון חליפי" היא כותרת שיותר מתאימה לעיתונות. הצורך שלי לכתוב מאמר בנושא מגיע מכך שהתופעה לא מובנת לי. מצד אחד אנחנו יודעים את התפקידים המסורתיים של התקשורת ככזאת ששומרת על הדמוקרטיה, ככזאת שמביאה את המידע לאזרח, ככזאת שחושפת שחיתויות, ככזאת שמסקרת אירועים. ומצד שני אפשר לראות שיש חיכוך גבוה בין התקשורת והשלטון כך שאולי אפשר לחוש שבעצם השלטון שייך לתקשורת ולא לממשלה הנבחרת.

מאיפה נובע מקור הכוח של התקשורת? מי באמת שולט בדעת הקהל? מה הם יחסי הגומלין בין התקשורת לשלטון? לתקשורת יש שליטה בדעת הקהל מעצם היותה זו ששולטת בשידור הציבורי. השליטה בשידור קובעת את כל סדר היום של השידור הציבורי. נשאלת השאלה איך קביעת סדר היום של השידור הציבורי יוצרת השפעה גדולה כל כך על השלטון ועל דעת הקהל. ההשפעה נובעת מכך שסדר היום של השידור כולל מצד אחד מתן במה לכל מי שרוצה להשפיע על דעת הקהל אבל מצד שני כל מי שמקבל את הבמה צריך לחלוק עם התקשורת מידע באופן שוטף. במה תמורת מידע. קבלת המידע מאפשרת לתקשורת להיות מעורבת בתחומי שלטון רבים ולהשפיע עליהם דרך השידור הציבורי על דעת הקהל ודרכו על השלטון.

אין לתקשורת מוטיבציה גדולה לשמור על אובייקטיביות ואין לתקשורת מוטיבציה גדולה להיות הוגנת. התקשורת רוצה להשיג מידע והכלי להשגת המידע הוא שליטה בשידור: ירצו לתת מידע יקבלו שידור, לא ירצו לתת מידע לא יקבלו שידור והשפעה על דעת הקהל. קבלת מידע שוטף מאפשרת לתקשורת  להיות מעורבת ופעילה בכל אחד מהתחומים בהם השלטון עוסק. תוכנית להסכם מדיני כזה או אחר תהפוך באולפן לדיון ארוך שישפיע על דעת הקהל ודרכו ישפיע על מקבלי ההחלטות שקשורים לאותו ההסכם. מידע על רפורמה של משרד האוצר יכולה להגיע לדיון של פרשנים שישפיע על דעת הקהל בכיוונים שאולי לא רצויים במשרד האוצר. אין לי כוונה להגיד שכל מידע יוצא ישירות לשידור. אבל אני מניח שמידע שיכול להשפיע לרוב ישודר בתקשורת. השידור הציבורי תלוי במידע והמידע מאפשר לתקשורת להיות מעורבת בתהליכים השלטוניים.

ואולי מילה אחת על הטעויות בסקרים של התקשורת. הסיבה לטעות שפשוט התקשורת לא מקבלת את המידע הנדרש וכאשר זה קורה התקשורת לא מצליחה להביא את המידע הנכון והאמין לאזרח. 

אני ראש צוות ומלווה משפחות להתנהלות כלכלית נכונה בפעמונים. אני גם עוסק באבחון והתאמה לפקיד. שמירת הטבע בארץ חשובה לי. בנוסף אני אוהב לכתוב מאמרים ולצלם את הטבע המקסים סביבנו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב