דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קורס מטפלות, הדרך למקצוע בעל משמעות 

מאת    [ 07/11/2016 ]

מילים במאמר: 372   [ נצפה 3884 פעמים ]

כיום, המון נשים מעוניינות להיכנס לאחד המקצועות הכי מספקים שיש, מטפלות. כל מה שקשור במקצוע החינוך, דורש מאיתנו יכולת להעניק ולהיות הרבה מעבר לרק "מטפלת". כיום ניתן להרשם לקורסים למתחילים -  קורס מטפלות סוג 1 או להמשיך ולהתקדם לקורסים מתקדמים יותר כמו- קורס מטפלות סוג 2, העוסק בתחומים רבים של אשת חינוך. בקורסים אלו תקבלו את הכלים הטובים ביותר על מנת להפוך למטפלת מקצועית. עם זאת, לפני שנרשמים כדאי לשים דגש על מספר דברים.

למי מתאים קורס מטפלות

תנאי הקבלה לקורס אינם מחמירים במיוחד ולמעשה יכולה להשתתף בו כל מי שרואה את עתידה בתחום החינוך לגיל הרך. יחד עם זאת, על מנת לקבל את התעודה מטעם משרד הכלכלה יש לעבור את הבחינה החיצונית בתום הקורס, ולשם כך אכן נדרשות 12 שנות לימוד. מעבר לכך אין קריטריונים מיוחדים, אך לפני שאת נרשמת אליו כדאי שתשאלי את עצמך מספר שאלות שכל מטפלת לעתיד צריכה לשאול את עצמה:

  • חיבה לילדים – זהו כמובן כלל ברזל ועלייך לשאול את עצמך האם את נהנית ממגע אישי וקרוב עם ילדים בגילאי 0 עד 3 שנים. זכרי כי המגע החינוכי והטיפולי הוא לב ליבו של המקצוע. יש צורך בסבלנות רבה, ואהבה אמיתית לילדים.
  • תחושת שליחות – עבודה במעונות יום אינה רק לצורך המשכורת אלא מאפשרת לך להעביר ערכי חינוך חשובים, כגון ניקיון, עזרה הדדית, תקשורת ועוד. על כן, אם ברצונך לתת לילדים הרכים כלים בסיסיים שילוו אותם לאורך השנים, הרי שהמקצוע בהחלט מתאים לך.
  • עבודה קבועה – כאשר תתחילי לעבוד במעון יום תבחיני עד מהרה שאת נקשרת אל הילדים באופן רגשי, וגם הם אלייך. מדובר באחריות אישית המחייבת אותך להתמדה, בעוד את מהווה דמות קבועה ובטוחה עבור הילדים. המשמעות היא שבעבודה זו מושם דגש על הגעה מתמדת לאורך חודשי הפעילות במעון, והדבר יתבטא גם במשכורתך ובתנאים הסוציאליים.
  • מוכנות להשקעה בלימודים – עקב האחריות הגדולה שמוטלת על כתפיה של המטפלת הקורס היסודי עוסק במגוון רחב של תחומים מעניינים. מאחר שהוא נפרש על פני 800 שעות אקדמיות יהיה עלייך לברר עם עצמך את מידת הפניות. כלומר, בתקופה הקרובה תצטרכי לשלב בין התעסוקה הנוכחית, הורות ומשפחה, ובין מחויבות ללימודים. אמנם, במכללת אינטלקט אקדמון יתמכו בך באופן אישי ויעשו הכול כדי שתעברי את הקורס על הצד הטוב ביותר, אך גם את נדרשת להתגייס להשגת המטרה.

מאמר זה נכתב ע"י מכללת אקדמון, מכללה להכשרה מקצועית במגוון תחומים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב