דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדוע מקרר יין חשוב לאירוח איכות? 

מאת    [ 06/11/2016 ]

מילים במאמר: 896   [ נצפה 1535 פעמים ]

אנחנו משקיעים באורחים שלנו מעל ומעבר, לא אחת נרכוש בגדים חדשים לכבוד האירוע ומובן שרבים מאתנו מקפידים להפקיד את מלאכת הבישול בידיים מקצועיות. כך אנחנו יכולים להבטיח שהמנות יהיו מצוינות מבלי לחשוש מפני "נפילות" ובנוסף, יכולים להשקיע את כל כולנו באירוח עצמו.

כן, מתברר שכיום לארח זו משימה לא פשוטה, הדורשת את מלוא הריכוז ותשומת הלב שלנו. נראה שאותו תהליך שעבר על תעשיית החתונות, שהוביל לכך שכל זוג מעוניין להפיק אירוע בלתי נשכח, מרגש ומסעיר, כך גם בתחום האירוח הביתי, חלו שינויים שהובילו לזה שכיום האירוח הוא כבר אירוע בפני עצמו. אם תמיד חשבתם שיש משהו שחסר לכם לאירוח מושלם ולא ידעתם במה בדיוק מדובר, נסו לחשוב לרגע על מקרר יין. לא אחת מתברר שזה המרכיב היחיד שיכול להשלים ולחדד את התמונה. מדוע מקרר יין חשוב לאירוח איכות? מיד נסביר.

סטייל, לפני הכול ואחרי הכול

גם המנות המוקפדות בעולם, המוגשות בכלים היפים ביותר, לא יוכלו לפצות על דירה מוזנחת ולא נקייה, בדיוק כפי שאוכל טוב המוגש במסעדה, לא יכול לפצות על שירות גרוע. מקרר יין מהווה לפיכך תוספת עיצובית מושלמת למארח המושלם. למעשה, גם הדגמים הבסיסיים ביותר של מקררי היין מאופיינים בעיצוב אלגנטי ואיכותי. לאור זאת, ברגע שבו האורחים ייכנסו לסלון הביתי ויבחינו במקרר, הם יקבלו מסר שלא משתמע לשתי פנים שלפיו מדובר בחוויית אירוח בסגנון איכותי.

התחושה המשמחת שמשקיעים בכם

אירוח איכותי הוא כזה שגורם לאורח להרגיש שמשקיעים בו, מבלי להזיע או להתאמץ ומבלי להתלהב יתר על המידה. כך, לדוגמה, מלצר שיחליף לכם את המפית המלוכלכת ולאחר מכן יצהיר על כך שעשה זאת, מעביר לכם מסר לפיו הוא יצא מגדרו כדי שתרגישו נעים. לעומת זאת, מלצר שיחליף לכם את המפית המלוכלכת במפית חדשה מבלי שתרגישו, יגרום לכם לחוש שדואגים לכם, כי אתם ראויים לדאגה.

מקרר יין הוא בדיוק הסמל לכך שאתם חשובים, מסר שעובר גם ללא מילים. זאת מכיוון שבניגוד למה שרבים חושבים, טמפרטורת החדר היא לא הטמפרטורה האידיאלית להגשה של יינות אדומים ואילו ארבע מעלות צלזיוס היא בפירוש לא הטמפרטורה המתאימה להגשה של יינות לבנים. כאשר המארח נותן את דעתו אפילו לטמפרטורה שבה הוא מגיש את היינות לאורחים, אלו האחרונים מיד מרגישים חשובים, מוערכים וראויים. התחושות האלו הן למעשה לב לבו של האירוח האיכותי, שתמיד עושה חשק לעוד.

בנוסף לטמפרטורה, מקרר יין מעיד על כך שאתם נותנים לבקבוקי היין את הכבוד הראוי להם והואיל והיין כבר מזמן הפך לסמל אירוח, הרי שמתן כבוד ליין מתפרש כמתן כבוד לאורחים שעתידים לשתות אותו.

הטמפרטורה הנכונה להגשת יין

הזכרנו כי הטמפרטורות שבהן מגישים את רוב היינות בישראל הן פשוט לא הטמפרטורות הנכונות. אמנם יין לבן נהוג להגיש כשהוא קר, אך ארבע מעלות צלזיוס, כלומר הטמפרטורה השוררת במקררים הביתיים הסטנדרטיים, היא בפירוש לא הטמפרטורה הנכונה או האידיאלית להגשת יינות לבנים. מעבר לכך, ישנן טמפרטורות שונות שבהן נהוג להגיש יינות לבנים ואדומים שונים.

בגדול, נהוג להגיש יינות מבעבעים בטמפרטורה הנעה בין 4-6 מעלות צלזיוס ואילו יינות קינוח כמו מוסקט למשל, בטמפרטורה של 6 מעלות צלזיוס. יינות לבנים ארומטיים יש להגיש בטמפרטורה הנעה בין 8-10 מעלות צלזיוס וכשמדובר ביינות לבנים כבדים יותר, יש להגישם בטמפרטורה הנעה בין 12-14 מעלות צלזיוס. ישנם גם הבדלים בטמפרטורת ההגשה של יינות אדומים: יין אדום קל נהוג להגיש בטמפרטורה הנעה בין 16-18 מעלות צלזיוס ואילו יין אדום עוצמתי יחסית, נהוג להגיש בטמפרטורה הנעה בין 18-20 מעלות צלזיוס.  

התנאים המושלמים לאחסון יין

ציינו כבר כי מקרר יין מעיד על מתן כבוד ליין, אך לא פירטנו מעבר לכך. לכן זה המקום לציין כי אחסון נאות של בקבוקי יין מחייב רכישה של מקרר יין. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שרק מקרר יין יכול לספק לבקבוקים שלכם את התנאים האידיאליים עבורם. כך, לדוגמה, דלת הזכוכית של מקררי היין מצוידת ברוב הדגמים במסנן קרינה איכותי, שכן קרינת שמש ישרה מקלקלת את היין ופוגעת בטעמו ובאיכותו.

בדיוק באותו האופן, מקררי יינות מצוידים במערכת בקרת לחות ובמערכת בקרת טמפרטורה המונעות תנודות ברמת הלחות והטמפרטורה, תנודות הפוגעות גם כן באיכות היין. בנוסף, עצם העובדה שהמקרר משמש לאחסון של יינות ושל יינות בלבד, תורמת לכך שהדלת שלו תפתח כמה שפחות פעמים. קחו בחשבון שכאשר הבקבוק מאוחסן במקרר הביתי הסטנדרטי, בכל פעם שדלת המקרר נפתחת, הבקבוק סובל מעלייה של הטמפרטורה ומתזוזה שלא לצורך.

טיפים לאירוח עם יין


    • לקנות יין רק ממקום ממוזג - חשוב ביותר לרכוש יינות אך ורק בחנויות שבהן התחלופה של הבקבוקים יחסית גבוהה וכן הקפידו לרכוש בקבוקי יין אך ורק בחנויות ממוזגות. נסו לשים לב כיצד היינות מאוחסנים בחנות, האם הם שכובים או עומדים, האם הם חשופים לקרינה ישירה של שמש או לא ועוד.
    • נצלו מבצעים - ברשתות השיווק הגדולות מציעים ללקוחות מבצעים אטרקטיביים ביותר לקראת החגים. אל תהססו לנצל את המבצעים וזכרו כי יין שנרכש בסופרמרקט במבצע, לאו דווקא יהיה איכותי פחות מיין שנרכש במחיר מלא בחנות בוטיק.
    • לא להשאיר יינות ברכב - מומלץ שלא להתמהמה עם היינות לאחר הרכישה. לרוע המזל, רבים מאתנו מתחילים עם הקניות בסופר ומשם עוברים לקצב, לאחר מכן לחנות הגבינות וכן הלאה בזמן שכל השעות האלה, בקבוקי היין שקנינו מתחממים להם בתא המטען של הרכב. חשוב להיות ערים לכך שהטמפרטורה בתא המטען של הרכב יכולה להגיע בקלות ל-60 ואף ל-70 מעלות צלזיוס. טמפרטורה זו תבשל את היינות שרכשתם במיוחד לארוחה, קחו זאת לתשומת לבכם.
    • חשבו כמויות - כל בקבוק יין סטנדרטי מכיל כחמש כוסות. כאשר מחשבים את כמות היין שיש לרכוש, מכפילים את כמות האורחים בשתיים, כלומר שתי כוסות לכל אורח. את כמות הכוסות מחלקים בחמש ומקבלים את מספר הבקבוקים. יחד עם זאת, מומלץ תמיד להחזיק בבית יינות נוספים למקרה שהערב יהיה מוצלח במיוחד.

כתבה מומלצת: מקרר יין כמתנה לדירת רווקים.

לנדרס - מקרר יין קטן, הבדל גדול.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב