דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם דיקור סיני יכול להקל במצבי עצירות קשים? 

מאת    [ 02/11/2016 ]

מילים במאמר: 853   [ נצפה 2229 פעמים ]

בלאחרונה התפרסם מחקר חדש בנושא היעילות של הדיקור הסיני בטיפול בעצירות כרונית. המחקר מוכיח כי אלקטרו אקופונקטורה (טכניקה מודרנית יותר של דיקור סיני בה מועברים פולסים חשמליים אל הגוף באמצעות מחטי הדיקור) עשויה לעזור לאלה הסובלים מתופעת עצירות כרונית.

כל אלה שסבלו אי פעם מעצירות כרונית יסכימו ללא ספק כי זהו מצב שעשוי להשפיע באופן ישיר על התחושה הכללית ואפילו עשוי להוריד את איכות חייו של המטופל. המחקר שאני עומד לסקור בא להוכיח את יעילות הדיקור הסיני בטיפול בעצירות כרונית.

תופעת העצירות הינה הפרעה תפקודית אשר בה קיים קושי לסילוק פסולת צואתית מין המעיים. עצירות מוגדרת מבחינה רפואית כמצב בו מצליח המטופל חהגיע לפחות משלוש יציאות שבועיות. שכיחות התופעה בקרב האוכלוסיה עשויה להגיע עד ל-20%. בנוסף, התופעה שכיחה יותר אצל נשים מאשר גברים.

 

מהם הגורמים השכיחים לעצירות?

מצבים רבים יכולים להביא להיווצרות עצירות. עם זאת, את חלקן ניתן לשפר יחסית בקלות וזאת באמצעות שינויי תזונה ו/או אורח חיים.

הגורמים השכיחים המביאים להיווצרות עצירות הם:

1. שימוש מופרז  או כרוני במשלשלים - למרות העובדה שאנו עשויים להסתייע במשלשלים למרת היציאה, שימוש לא תקין או מופרז בהם עלול להוביל דווקא, עם הזמן, למצב ההפוך. מצב זה קורה משום שהגוף, עם הזמן, הופך להיות תלוי בהם במטרה להתרוקן ובמידה ולא נצרכים, אין הגוף מצליח להשלים את פעולת הפינוי בכוחות עצמו. 

2. דיאטה והרגלי תזונה - דיאטה הדלה בסיבים תזונתיים, צריכה מועטה של מים או כזו העשירה במזונות אותם מתקשה הגוף לעקל (אי סבילות) או אכילה מופרזת של מוצרים מתוקים או מעובדים, עשויים לגרום בסופו של דבר להיווצרות עצירות. 

3. חוסר בפעילות גופנית - במידה ולא מבצעים פעילות גופנית או שלא מבצעים אותה באופן תדיר וסדיר עשוי גם כן להביא להופעת התופעה.

4. מחלות - עצירות עשויה בהחלט להיות סימפטום המתלווה למחלות כרוניות רבות כמו למשל: תסמונת המעי הרגיז (IBS), סכרת, שבץ מוחי ועוד. 

5. מצבים התנהגותיים - הכוונה למצב שבו המטופל רגיל להתאפק או נימנע משימוש בשירותים (ציבוריים לדוגמא), עשוי גם כן להוביל להופעת התופעה. 

6. נטילת תרופות - הרבה פעמים מסייעות התרופות בפתרון בעיות רפואיות כאלו או אחרות אך עם זאת, לא פעם הן עשויות להיות מלוות בתופעות לוואי כמו למשל עצירות (מצב זה קורה במיוחד במקרה והתרופות ולא נלקחות באופן בו הן אמורים להילקח). תוספי תזונה כמו תוספי ברזל למשל או תרופות משתנות או חלק מהתרופות לשיכוך כאב עשויים גם הם לגרום להופעת התופעה. 

 

על אלקטרו אקופונקטורה והמחקר

דיקור סיני (אקופונקטורה) הוא טכניקה טיפולית עתיקה הלקוחה מין הרפואה הסינית. מקור הטכניקה בסין משנת 100 לפנה"ס או אפילו קודם. באקופונקטורה נעשה שימוש במחטים דקיקות שעוביין כעובי שערה בנקודות מפתח שונות לאורך הגוף כולו, אלו הן הרי נקודות הדיקור המפזורות לאורך הגוף כולו בתוך מין סוג של מסלולי אנרגיה, הרי אלה הם  המרידיאנים?. אלקטרו-אקופונקטורה היא שיטה טיפולית מודרנית של אותו דיקור סיני ובה מחוברים זוג מחטים לאלקטרודות שבאמצעותן מועברים אל הגוף פולסים חשמליים בעוצמה נמוכה במעגל סגור ממחט אחת אל המחט השניה. 

המחקר שהתפרסם ב-16 לספטמבר בג'ורנל הרפואי החשוב והיוקרתי Annal of Internal Medicine מוכיח כי טיפול לאורך תקופת זמן של 8 שבועות באלקטרואקופונקטורה מהווה כלי טיפולי בטוח ויעיל המביא לשיפור משמעותי בהופעת התופעה ולשיפור באיכות החיים של המטופלים הסובלים ממנה.

למרות שקיימים לא מעט מחקרים המקשרים בין טיפול בדיקור סיני או באלקטרו אקופונקטורה לבין שיפור בתופעת העצירות, המחקר הנוכחי הוא הראשון מסוגו המראה ומוכיח את ההשפעה המתמשכת של הטיפול. 

סוג המחקר הינו מחקר אקראי ומבוקר שהתבצע בסין במסגרתם של 15 בתי חולים וכלל בסך הכל 1075 מטופלים שסבלו מעצירות כרונית בטווח הגילאים 18-75 שנים. כולם קיבלו כ-28 טיפולים בני חצי שעה כל אחד במשך תקופת הניסוי (סה"כ 8 שבועות). משתתפי המחקר חולקו אקראית ל-2 קבוצות. האחת, קבוצת הטיפול (קבוצה זו כללה 536 מטופלים) ובה קיבלו המטופלים טיפול באלקטרו-אקופונקטורה בנקודות הדיקור הרגילות (המסורתיות) והשנייה, קבוצת הביקורת (קבוצה זו כללה 539 מטופלים) ובה קיבלו המטופלים טיפול פלסבו (טיםול דמה) במחטים בנקודות לאורך הגוף שלא מוגדרות כנקודות דיקור מסורתיות. המטופלים כולם נשארו במעקב 12 שבועות מרגע סיום תקופת הניסוי.

משתתפי המחקר כולם סבלו מעצירות כרונית הקיימת לפחות 3 חודשים. אף אחד מהם לא נטל כל תרופה שהיא לטיפול בעצירות במשך שבועיים לפחות עד לתחילת הניסוי. 

תוצאות המחקר הראו בשבוע השמיני (למעשה תום תקופת הניסוי) כי בקרב 31.3% מטופלי קבוצת הטיפול חלה הטבה המתבטאת ב-3 יציאות או יותר בממוצע בשבוע, זאת בהשוואה ל-12.1% ממטופלי קבוצת הביקרות. יש לציין כי מצב של 3 יציאות או יותר בשבוע נחשבת מבחינה רפואית למצב תקין. 

האפקט של הטיפול נמשך בצורה טובה מאוד גם לאחר סיום תקופת הניסוי. תוצאותיו הראו למעשה כי בקרב 37.7% ממשתתפי קבוצת הטיפול חל שיפור שהתבטא ב-3 יציאות יותר בהשוואה ל-14.1% בקרב מטופלי קבוצת הביקרות.

ולסיכום, המחקר החשוב הזה הראה כי טיפול באמצעות אלקטרואקופונקורה הנמשך 8 שבועות עשוי להביא להטבה במצבים של עצירות כרונית. כפי שהזכרתי, התופעה עשויה לנבוע הן ממצבים הקשורים לאורח החיים או למצב הרפואי שלנו. זיהוי הגורם לעצירות עשוי בהחלט לסייע בהבאת ההקלה. אקופונקטורה (דיקור סיני) הינה כלי יעיל ובטוח לטיפול בבעיה. ממליץ לכם בחום לגשת עוד היום למטפל מוסמך המטפל בדיקור סיני וצמחי מרפא סיניים לשם אבחנה מדוייקת יותר וטיפול מתאים בהתאם. 

 

 

 

 

 

 

רונן רוזנבלט-ניר - מומחה לרפואה סינית


מטפל בדיקור סיני ודיקור קוסמטי


כתובת הקליניקה: רחוב ארלוזורוב 62 תל אביב


אתר: www.acufamilyclinic.com 


טלפון: 052-2730115 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב