דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לביטוח לאומי הולכים רק עם עורך דין 

מאת    [ 30/10/2016 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3207 פעמים ]

סעיף 386 לחוק הביטוח הלאומי (נוסח משולב), התשנ"ה-1995 קובע סמכות ייחודית לעורך דין לייצג מבוטחים בתביעות המתנהלות מול הביטוח הלאומי. 

הגם שכך, ניתן למצוא בתחום מימוש הזכויות הרפואיות גם חברות פרטיות המסייעות בטיפול בתביעות מול ביטוח לאומי ואף מול חברות ביטוח ומס הכנסה ונשאלת השאלה - למה בכלל כדאי לפנות לעורך דין ? מה חשיבותו ומה נחיצותו של עורך הדין במסגרת הליכים אלה ?

אז ככה, חשוב להבין את נקודת הפתיחה "בלעדיה אין " והיא שהוועדה הרפואית בתביעות אלה מתנהלת "במגרש" מעורב של משפט ורפואה ולכן ברור שעורך דין הוא " שחקן משמעותי ונחוץ " בהרכב כמי שרשאי לייצג וללוות מבוטחים לדיונים אלה בשונה מגופים פרטיים עליהם נאסר הדבר.

המערך הסובב את ההליכים המתנהלים בתיקים אלה בנוי על חוק ופסיקה אשר מתפתחת חדשות לברקים ולכן רק מובן שלעורך הדין הכלים הדרושים בהבנת ההליכים יותר מהשאר.

ועדה רפואית היא לא גוף סתמי. מדובר בגוף מקצועי רפואי " מעין שיפוטי" המוסמך להכריע בזכויות שנגזרות מכוחו של חוק הביטוח הלאומי ולהטיל עליו חובות והיא לכללי מנהל תקין ועקרונות של צדק טבעי , אשר אי שמירה עליהם עשויה לפגוע בהתנהלותה .

מטבעם של הליכים המתנהלים בפני גופים "מעין שיפוטיים" כדוגמת הוועדה הרפואית, עולה באופן יומיומי הצורך בהעלאת טיעונים מתחום המשפט במסגרת הדיונים בפניה, הפניות לדברי חוק ופסיקה דומה ודיונים בשאלות פרטי הליקוי המתאימים ואשר נדרש ליישמם בבכל מקרה ומקרה. 

כך שלמעשה, שימוש נכון ומושכל בכלים העומדים לרשות עורך הדין בשונה מגופים פרטיים ושליטה של המבוטח בהליכים המתנהלים בפני פקיד התביעות ובפני הוועדה הרפואית עשויים להגדיל את סיכוייו להצליח ולמקסם את זכויותיו. 

העובדה כי נאסר על אותם גופים פרטיים לייצג בפני הוועדה הרפואית , לבדה מעלה את שאלת נחיצותם והצורך להסתייע בהם.

חשוב לזכור, כי הליכים אלה לא מצטמצמים לאיסוף מסמכים רפואיים וסידור תיק בלבד, כפי שמנסים אותם גופים פרטיים לשכנע.

רבים לא יודעים, כי אותם גופיים פרטיים אינם רשאים לייצג וללוות מבוטחים בפני ועדה רפואית. כך שקשה לראות בטענתם הנחרצת, כי המבוטח לא זקוק כלל לייצוג ולווי בדיונים אלה והוא יכול להופיע לבדו , כטענה כנה ואמיתית.

הטיפול בתביעות למימוש זכויות רפואיות בנוי שלבים שלבים, כאשר שלב הדיון בפני הוועדעה הרפואית הוא למעשה לב ליבו ושיאו של הטיפל המשפטי . ייצוג המבוטח בלשב הדיון בפני הוועדה הרפואית הוא קריטי להצלחה של התיק ושימרה על הזכויות של המבוטח , שפעמים רבות, כלל לא מבין מה רוצים ממנו במהלך הדיון , גם באותם מקרים בהם הוא הכים את עצמו היטב לדיון . 

יותר מכך , חשוב להבין, שהליכים אלה אינם מסתיימים במתן החלטה של ועדה רפואית ולמבוטח עומדת הזכות להגיש ערעור על החלטה זו לבית הדין לעבודה בטענה של טעות משפטית. כך שאין ספק שקיים צורך בתכנון אסטרטגי ובקביעת קו משפטי- התקפי או הגנתי , כבר משלב הכנת התיק , עוד בטרם הגשת התביעה .

נהגו בתבונה במימוש הזכויות הרפואיות שלכם !

      

הכותב הינו שותף במשרד סמרה ושות', עורכי דין ונוטריון העוסק , בין היתר, בתחום הביטוח הלאומי מזה 20 שנה. ליצירת קשר ניתן לפנות במייל yuval.samara@gmail.com  או בטלפון מספר : 03-9511126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב