דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איטום גגות בירושלים 

מאת    [ 27/10/2016 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2035 פעמים ]

החורף עוד מעט כאן. את הגג כבר אטמתם???

אנחנו נמצאים בעיצומו של הסתיו. הימים כבר מתחילים להיות קרירים וריח סתווי מגיע אלינו. עונת הסתיו, היא הזמן הטוב ביותר (או האחרון) לבצע את אחד הדברים החשובים ביותר שנוכל לבצע לקראת החורף שיבוא עלינו - איטום.

איטום בירושלים

אחת הערים בהן חשוב לבצע במיוחד עבודות איטום, היא לא אחרת מאשר עיר הבירה של מדינת ישראל- ירושלים. העיר ירושלים מאופיינת באקלים ים תיכוני, כאשר החורף שלה גשום וקר, ויכול אף להכיל תנאי מזג אוויר קיצוניים, והקיץ שלה חם ויבש. אם לא ביצענו איטום הרבה זמן, או שהאיטום שביצענו התגלה כאיטום שאינו מספק, חשוב במיוחד להתקשר למומחים לאיטום על מנת להיות רגועים ובטוחים בתקופת החורף, ובכלל.

איטום גגות

אחד המקומות החשובים ביותר לביצוע איטום, הוא הגג. הגג הוא המקום הראשון שנפגש עם הגשם. במידה והגשם חודר אלינו מהגג יש כמה סכנות אפשרויות. סכנות לרכוש לנו, על ידי דהייה או על ידי הרס ונזק. וסכנה אף של קריסת המבנה, ופגיעה חלילה בגוף או הנפש. על פי תקנות הבנייה בישראל, הגג מהווה אזור אשר משותף לכלל הדיירים, ולכן במידה ואנו צריכים לבצע איטום, העלות מתחלקת בין כל הדיירים הדרים בבניין.

שיטות שונות לאיטום

יש מספר דרכים לבצע איטום לגג, ביניהם הלחמה של יריעות ביטומניות, התזה וריסוס של חומרים מיוחדים, כדוגמת חומרים אקריליים או פוליאוריטנים, וכן מריחת הגג עם שכבות של זפת. נרחיב מעט על איטום הגג בזפת.

זיפות גגות

מדובר בשיטת האיטום הוותיקה ביותר.  היא היתה קיימת עוד בימיי קדם, כאשר נוח אטם את התיבה שלו על מנת שמים לא יחדרו. מאז ועד היום, משתמשים בשיטה זו לאיטום סירות, גגות ועוד מגוון רחב של אזורים. חשוב לדעת שלא בכל מקום ניתן להשתמש בזפת, ההמלצה היא כמובן להתייעץ עם בעל מקצוע, אולם ככלל, ניתן לומר כי השימוש בזפת לצורך איטום גגות נעשה עבור גגות של בניינים ישנים בהם נעשתה עבודת זפת בעבר, או עבור גגות בהם יש מכשולים רבים על הגג, כדוגמת דוודים, מזגנים, קולטי שמש ועוד. בגלל שהבתים בעיר ירושלים הם לרוב בתים ישנים, שיטת איטום זו, נפוצה.

זיפות גגות – עלויות  

איטום הגג באמצעות זפת, נחשב לשיטת האיטום הזולה  ביותר. ולכן במקומות רבים מבצעים אותה, לעיתים, גם כשכבת בסיס והכנה לאיטום אחר, לאחר מכן. לרוב, עבור ביצוע איטום גגות בזפת, לקוחות יקבלו תעודת אחריות של כמה שנים, ולכן גם במקרה שמים חודרים בשנים הראשונות לאחר ביצוע האיטום, תוכלו לקבל שירות ללא תשלום, בגין האחריות.

איטום באמצעות זפת נעשה במספר שלבים, כאשר חשוב להקפיד על כל שלב בתהליך. מורחים לרוב כ-2-3 שכבות של זפת, ולאחר ייבושם מורחים עוד שכבה נוספת של זפת, ועוד שכבה של חומר מלבין (הזפת הרי שחורה) וחומר מחזק. אלו שומרים על הגג ואטומים אותו באופן הטוב ביותר.

אז אם עוד לא בדקתם את מצב הגג שלכם, זה בדיוק הזמן ובמיוחד כאשר מדובר על איטום גגות בירושלים! המצפה ומקווה לחורף מושלג...

חורף בריא (:

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב