דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הרחקת עטלפים - כיצד נפטרים מעטלפים? 

מאת    [ 27/10/2016 ]

מילים במאמר: 442   [ נצפה 4369 פעמים ]

כיצד נרחיק עטלפים?

כשאנחנו אומרים לכם את המילה עטלפים, סביר להניח שמה שעובר בראש הוא סרט של באטמן או מערה חשוכה של המון מעופפים שרחוקה מכם מרחק שנות אור. יש מין תחושה כזו שמדובר באיזו מציאות רחוקה, שאין לנו שום דרך להיתקל בה בחיי היום יום. אז זהו, שאתם טועים, ובגדול.  

עטלפים רבים, מתגוררים בערים ברחבי הארץ והעולם. הם נמצאים מתחת לעצי תות, תמר או פיקוס. מספיק שתרימו את העיניים ותיווכחו לדעת שמעליכם יש עטלפים. אל תתנו למראה החינני שלהם לבלבל אתכם. מדובר בחיות שיכולות לשאת איתם מחלות וסכנות כדוגמת פרעושים ופשפשים, ולגרום לכל מיני נזקים. לפני שניכנס קצת יותר לעומק, נבין בכלל מהם עטלפים.

עטלפים

עטלפים הם חיות מסוג מעופפים, ששייכים למחלקת היונקים, אשר מכילה 115 סוגים ולמעלה מ-1,200 מינים. הם קיימים לפחות 52 מיליון שנה, ונמצאים בכל מקום בעולם, מלבד יבשת אנטרקטיקה. אורך החיים המקסימאלי שלהם בטבע הוא כ- 47 שנים, והם ישנים במגוון אתרים, כמו מתחת לעצים או מתחת לכל מיני קליפות של עץ. יש עטלפים שישנים בקיני ציפורים, ויש אפילו כאלה שישנים בעלי בננה מגולגלים. העטלפים פעילים בלילה, ובגלל עובדה זו, ובגלל שהם נראים כמפחידים, יש תרבויות שונות בעולם שמקשרות את העטלפים לרשע.

עטלפים בישראל

בישראל יש 33 מיני עטלפים ששייכים ליונקי ישראל. מתוכם יש עטלף פירות אחד, וכל השאר הם עטלפים אוכלי חרקים. מספר זה נחשב למספר גדול, ובכך ישראל הופכת למעין מעצמת עטלפים. הסיבה לכך, היא שישראל ממוקמת במפגש היבשות אסיה- אפריקה-אירופה, ולכן היא יש בה כמה אזורים אקלימיים שמתאימים לכל מיני סוגים של עטלפים. במערכת אצבע הכרמל ניתן למצוא עטלפים (אם אתם חפצים בכך...)

הרחקת עטלפים

המודעות לסביבה, ולאורח חיים בריא נטול סכנות וזיהומים מצד גורמים חיצוניים, הביא לצורך להרחיק עטלפים. השיטות העיקריות להרחקת עטלפים הן באמצעות שיטת האור ושיטת הקול. עטלפים מאוד רגישים לעוצמות האור ולעוצמות הקול, ולכן ביצוע נכון בשיטות אלה, יכול להרחיק אותן מאזור השהייה שלהם.

אם כן, כיצד מרחיקים עטלפים?  

השמיעה של העטלפים מאוד טובה. בהרבה מאוד מן המקרים, הם גם מתפקדים בהתבסס על חוש השמיעה ולא על חוש הראייה שלהם. זאת הסיבה, שצלילים מאוד דקים, מפריעים להם. ולכן, אם נשמיע לעטלפים צלילים מאוד דקים, זה יפריע באופן ממשי לתפקוד שלהם, ויציק להם. בכך הם יתרחקו במהירות מהאזור שבו הם נמצאים. יש לשים לב שהמכשיר שבו אתם משתמשים להפקת הצליל עמיד למים ולתנאי מזג אוויר, על מנת שלא יתקלקל במפתיע. זאת הסיבה, שבשביל להרחיק עטלפים, מומלץ להזמין מדביר, שעוסק גם בהרחקת עטלפים.

דרך נוספת להתמודד עם העטלפים המציקים, היא באמצעות שימוש באור. השארת תאורה חזקה באזור של גידולים, תבטיח שהעטלפים יורחקו. ניתן לבצע שיטה זו, רק כשאין בתי מגורים שהאור יפריע להם. בנוסף, ניתן לשמור על הפירות שנקטפו מפני הנזקים של עטלפי פירות. במידה וזה לא עוזר, מומלץ לפנות לחברה הדברה מקצועית שמומחית בהרחקת עטלפים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב