דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בואו נדבר על סליחה 

מאת    [ 27/10/2016 ]

מילים במאמר: 535   [ נצפה 2642 פעמים ]

אני רוצה לדבר אתכן על סליחה. מילה קטנה וחמודה עם משמעות ומטען ענקי. לפני שבע שנים התגרשתי. שק הכעס והזעם שלי היה אדיר. כעסתי על עצמי, על העולם, על בן זוגי לשעבר, על כל הזוגות היפים והנכונים מסביבי שכן הצליחו במקום שאני נכשלתי. לא שכחתי ולא סלחתי המון שנים. זה ממש לא פשוט לבחור לסלוח – לעצמך ומשם לאחר. מדובר בתהליך שמחייב אותך לגלות אמפטיה, הבנה ורוך כלפי עצמך, כלפי טעויות שעשית, להבין, להכיל ובעיקר לחמול ולחבק – אותך.

זמן סליחות – מדובר בתהליך לא פשוט, אבל אפשרי ושווה לך בהחלט.

אני מזמינה אותך לבחור בסליחה בחמשת המעגלים הבאים:

סליחה לעצמי – אני מבקת סליחה ממני. סליחה שלא פירגנתי לעצמי, סליחה שלא האמנתי בי, סליחה שהקטנתי, סליחה שביקרתי. אני מבינה שלא תמיד אני בוחרת את הבחירה הנכונה והמדוייקת עבורי, אבל אני מנסה ואני בתנועה. אני מאמינה בי וביכולות שלי להגיע לאן שאני רוצה, בדרך שלי, בזמן שלי ובאופן המתאים לי ביותר. וזה ממש לא משנה מה הסביבה חושבת והאם זה מתיישר לתו התקן הישראלי. בסופו של יום אני הולכת לישון עם עצמי ועם הבחירות שלי. או במשפט אחד– מגיע לי חיבוק גדול – אני אלופה!

סליחה לגופי – אני מבקשת סליחה ממך גוף יקר שלי. שנים שאני ואתה במערכת יחסים דו קוטבית. אני מסתכלת עליך ואף פעם לא מרוצה באמת ועד הסוך ממך וממני. וגם כשאני כבר ממש מרזה, זה מלווה בדרך כלל באיזה מאורע משברי של פיטורין או פרידה. הגיע הזמן שנכריז על יחסי שלום, הבנה וקבלה. אנחנו בני 42 והגיע הזמן לקבל ולהשלים אם מה שאנחנו או אם מה שכבר אולי לא נהיה אף פעם. אבל להשלים למען השם. עייפתי מדיאטות, קבוצות תמיכה, אכילה ריגשית או יסורי מצפון על אכילה בכלל. אני מבטיחה להקשיב לך יותר, לטפל בך כמו שצריך לתת לך אוכל טעים ובריא, להשקות אותך במים, ללכת ברגל, לנשום אוויר, לנסות להיות רגועה – לנשום. או במשפט אחד – תכבדי את הגוף שלך, מגיע לכם!

סליחה לילדים – אני מבקשת סליחה מהבת שלי. סליחה שהתגרשתי כשהיית בת שנתיים. סליחה שלא הצלחתי להעניק לך את מה שאני קיבלתי מההורים שלי, סליחה שאין לי תמיד סבלנות או כוחות, סליחה שאני אמא חרדתית, סליחה שאני לא מרשה לך את מה שמרשים לכולם. אני עושה הכי טוב שאני יודעת בזמן נתון. לא תמיד גם לי הכל ברור ומובן. או במשפט אחד – אני אוהבת אותך הכי בעולם.

סליחה לסבתא – אני מבקשת סליחה מסבתא שלי. סבתא שלי נפטרה לפני שנה וחצי. בגיל .90 לסבתא שלי היה מאוד קשה עם העובדה שהתגרשתי. היא ריחמה עלי ואני לא יכלתי להכיל את זה. לא הלכתי אליה מספיק, לא דיברתי איתה מספיק. לא מצאתי בי את החמלה, הסבלנות והכוחות להתמודד עם המצב שלה, עם הזיקנה שלה, עם העובדה שהיא צועדת לכיוון התחנה הסופית שלה במסע החיים. אני מבקשת סליחה ומקווה שהיא יודעת ורואה שהכל בסדר. או במשפט אחד – סליחה סבתא רוחמה ז"ל.

סליחה לחברה שכבה לא חברה – אני סולחת לחברה שבחרה להיעלם. היינו שם אחת בשביל השניה. נסענו ביחד לחו"ל כמה פעמים, יצאנו כל שבועיים, דיברנו המון, צחקנו, אוכל, מסיבות, בנים – מה לא בעצם..? ואז הכרת אותו , את מי שהפך להיות בעלך ונעלמת מהחיים שלי לחלוטין. אני סולחת לך, מקבלת את הבחירה שלך ומאחלת לך את כל הטוב שבעולם. או במשפט אחד – חברות אמיתית, לא תלויה בדבר.

מיכל צרפתי


מאמנת אישית לנשים.


www.living-max.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב