דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתרונות סליקה מתקדמים לעסקים 

מאת    [ 18/10/2016 ]

מילים במאמר: 390   [ נצפה 3448 פעמים ]

מהי סליקה?

סליקה היא תשלום או חיוב עבור עסקה באמצעי שאינו כסף מזומן או שטר אחר. הווה אומר, חיוב או תשלום באמצעות כרטיס אשראי. על מנת שעסקה תוכל להתבצע בכרטיס אשראי, חייבת להיות מערכת המעבירה את הכספים לנותן השירות ומחייבת את הלקוח. בעל העסק המספק את השירות מקבל את התמורה באמצעות חברת הסליקה, המקבלת את הכסף מהחברה המנפיקה של כרטיס האשראי של הלקוח.

כיצד זה עובד?

באופן כללי, מחזיק הכרטיס משלם ריבית עבור האשראי אותו הוא מקבל מחברת האשראי. מספק השירות או הסחורה משלם לחברת הסליקה עבור שירותי הסליקה. חברת הסליקה מעבירה את הכסף לנותן השירות, וחברת האשראי מעבירה לחברת הסליקה את הכסף מחשבונו של מחזיק הכרטיס.

גיהוץ

זוהי השיטה הוותיקה, בה המוכר "מגהץ" את כרטיס האשראי במכשיר ייעודי המעתיק את פרטי המוכר והקונה. הטופס מונפק בשלושה עותקים: למוכר, לקונה ולחברת הסליקה. את פרטי העסקה ממלאים אחר כך ידנית, ומעבירים להקלדה בחברה המספקת את שירותי הסליקה.

קריאה מגנטית

בקריאה מגנטית פרטי הקונה נקראים מן הפס המגנטי, ומשודרים ביחד עם פרטי העסקה באופן אלקטרוני ישירות לחברת הסליקה באמצעות קווי תקשורת. צורת החיוב היא החלקה של הכרטיס בתוך חריץ ייעודי בעל קורא אופטי או הכנסת הכרטיס למכונה בעלת פתח מותאם.

קריאה אלקטרונית

במקומות מסוימים מונפקים כרטיסי אשראי ובהם מצוי שבב אלקטרוני בנוסף לפס המגנטי. השבב מחייב הקשה של קוד הזיהוי של הלקוח, ומשום כך כרטיס אלקטרוני נחשב בטוח יותר.

ארנק דיגיטלי

סליקה באמצעות מכשיר הטלפון הסלולארי או באמצעות האינטרנט. ארנק דיגיטלי הוא למעשה תוכנה המאפשרת זיהוי של פרטי הלקוח ואימותם, כאשר בעת ניסיון לבצע חיוב הלקוח יתבקש בדרך כלל להזין פרטים מזהים, בכדי למנוע שימוש על ידי אדם אחר.

סליקה באינטרנט

סליקה באינטרנט מאפשרת לבעל עסק לבצע חיוב באינטרנט – כך מתאפשר מסחר בחנויות וירטואליות. בנוסף לכך, קיימים פתרונות סליקה המאפשרים לבצע חיוב באמצעות טלפון סלולארי.

יתרונות וחסרונות

השימוש במכשירי גיהוץ הוא מסורבל ופחות אמין, ומשתמשים בו בדרך כלל עסקים קטנים המעוניינים לחסוך בהוצאות על הציוד הנדרש לקריאה מגנטית. עסקים גדולים מחזיקים מכשירי גיהוץ כגיבוי, וכמו כן לצורך חיוב במועד מאוחר ממועד העסקה. ברם, עסקים גדולים או בינוניים המבצעים עסקאות כרטיסי אשראי רבות, נדרשים לפתרונות סליקה מתקדמים יותר כמו קריאה מגנטית או קריאה אלקטרונית. כך העסקה נבדקת ומאושרת בו במקום על ידי חברת האשראי או על ידי החברה המספקת את שירותי הסליקה. כל זה טוב ויפה, אך פתרונות סליקה מתקדמים באמת מאפשרים חיוב דרך רשת האינטרנט, דרך מכשיר הטלפון הנייד ובאמצעות ארנק דיגיטלי.

פייפלוס מערכות סליקה לכרטיסי אשראי | PayPlus


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב